Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów

Realizacja pomysłu
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.
ZDM zlecił opracowanie dokumentacji budowlanej dla budowy wyniesionego przejścia i przejazdu na skrzyżowaniu ul. Banacha i Pasteura. Dla skrzyżowania ul Grójeckiej i Opaczewskiej w kwietniu 2019 r. ogłoszono przetarg na dokumentację budowlaną. Przetarg został unieważniony z powodu braku ofert. Pozostałe wyniesienia są projektowane w ramach budowy drogi dla rowerów na ul. Grójeckiej.
Lokalizacja
2) przejście i przejazd wzdłuż Banacha przez Pasteura
Dane projektu
Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.
Wybrane zostały przejścia wzdłuż Grójeckiej ze względu na duże natężeniu ruchu - zarówno pieszego, jak i rowerowego (prowadzi tędy jedna z niewielu tras rowerowych przez tory kolejowe). Obecne rozwiązania nie zapewniają bezpieczeństwo - przykładowo, na przejazdach przez Korotyńskiego i Opaczewską dochodziło już do najechań na rowerzystów.
Charakterystyka
Kosztorys
Razem: 225 tys. zł
* Na podstawie zweryfikowanego kosztorysu projektu do BP 2016 - BPA.XVIII.I.P/199/15.ELE (Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Broniewskiego i Braci Załuskich) koszt wyniesienia przejścia i przejazdu wynosi: wyniesienie przejścia - 10 tys. zł; dostosowanie odwodnienia - 25 tys. zł; oznakowanie drogowe pionowe - 6 tys. zł; oznakowanie poziome - 4 tys. zł. W przypadku przejść i przejazdów, których dotyczy projekt, można przyjąć, że konieczność dostosowania odwodnienia występuje w co drugim przypadku.
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzKomentarz został usunięty przez autora
podobnie zresztą przy tym drugim projekcie o podobnym tytule - dodać ,że projekt dotyczy Kasprzaka
jj
Natomiast przy ul. Dalekiej, Radomskiej, Baśniowej i Winnickiej nie ma obecnie ścieżki rowerowej, więc poruszanie się rowerem po chodniku nawet nie jest legalne! Do tego przy 3 z nich ruch samochodowy jest znikomy.
W przypadku przejść dla pieszych, gdzie nie ma dróg dla rowerów, chodzi oczywiście o wyniesione przejścia dla pieszych, bez przejazdów.
Poza kwestiami bezpieczeństwa, wyniesione przejścia zapewniają zdecydowanie lepsze warunki ruchu - zwłaszcza dla osób starszych, dla których krawężniki, czy woda gromadząca się na jezdni, stanowią utrudnienie w ruchu.