Ułatwienie ruchu pieszego na ul. Rakowieckiej- (ul.Opoczyńska - ul. A.Boboli) poprzez ustawienie słupków.

415
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon B
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
67 900 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Zmiana organizacji ruchu poprzez ustawienie słupków blokujących żeliwnych typ SYRENKA historyczna ograniczających parkowanie na chodniku po południowej stronie ul Rakowieckiej na odcinkach ul. Opoczyńska- ul.Św.A.Boboli.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon B
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Północna strona ulicy Rakowieckiej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zmiana organizacji ruchu poprzez ustawienie słupków blokujących żeliwnych typ SYRENKA historyczna ograniczających parkowanie na chodniku po południowej stronie ul Rakowieckiej na odcinkach ul. Opoczyńska- ul.Św.A.Boboli.
Opis projektu
Projekt dotyczy ustawienia słupków blokujących żeliwnych typ U-12C stylizowanych (SYRENKA historyczna) ograniczających parkowanie na chodniku po południowej stronie ul Rakowieckiej na odcinkach ul. Opoczyńska- ul.Św.A.Boboli.

Na odcinku ul.Rakowieckiej od ul.Opoczyńskiej do ul. Św.Andrzeja Boboli chodnik ma szerokość ok. 4.80 metra. Na tym odcinku jest bardzo duże natężenie ruchu pieszego (ponad tysiąc przechodniów dziennie), znajduje się duża liczba sklepów i punktów usługowych oraz kościół. Wszystkie chodniki – także w miejscach niedozwolonych do parkowania – są zastawione samochodami, co bardzo utrudnia przejście pieszym, szczególnie osobom z wózkami, rodzinom z dziećmi itp. i zmusza ich do „przeciskania się” pomiędzy ścianami budynków a zaparkowanymi samochodami. Samochody często nie zachowują minimalnego dystansu 1.5 metra przejścia dla pieszych. Proponowane jest wydzielenie na całym odcinku chodnika o szerokości ok. 3 metrów dla pieszych. Dla samochodów pozostałoby prawie 2 metry szerokości chodnika do parkowania wydzielonych słupkami.

Usytuowanie słupków przedstawiałoby się w sposób następujący:
- ustawienie nowych słupków na chodniku odcinek ul. Opoczyńska- ul. Kielecka
- ustawienie dodatkowych słupków na 35-metrowym odcinku chodnika ul. Kielecka – ul.Łowicka
- ustawienie nowych słupków na chodniku na odcinkach: ul. Łowicka (tam, gdzie ich brak)-Fałata-Akacjowa-Św.A.Boboli
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest:
• Bezpieczna i wygodna przestrzeń umożliwiająca swobodne poruszanie się pieszych oraz łatwy dostęp do sklepów i punktów usługowych znajdujących się przy ul.Rakowieckiej, a także swobodne przejście w pobliżu kościoła Św.Andrzeja Boboli.
• Uniemożliwienie samochodom parkującym na chodniku ograniczania przestrzeni dla pieszych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt zakupu słupków typ SYRENKA H-77:
225 słupków x 184 zł (brutto) = 41 400 zł (brutto)
Montaż nowych słupków 225 słupków x 100 zł = 22500 zł
Projekt: 4 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
67 900,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja 1000 zł rocznie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt bardzo fajny, czasami faktycznie ciężko przejść chodnikiem, gdy ktoś idzie z naprzeciwka. Zastanawiam się tylko, czy nie można by bardziej bardziej zrównoważyć przestrzeni dla samochodów i pieszych, np. dla pieszych przeznaczyć ok.2-2,5m, a resztę dla samochodów. To i tak dużo więcej niż jest obecnie. Zakładam, że ludzie tam parkują nie dlatego by zrobić przechodniom na złość, ale dlatego, że w okolicy jest zdecydowanie za mało miejsc parkingowych. Jeśli tutaj część miejsc zlikwidujemy, to znaczy, że te samochody przesuną się na inne ulice i może się okazać, że nawet mieszkając kilka ulic dalej, nie będzie gdzie zaparkować samochodu. Z drugiej strony Rakowieckiej jest szeroki chodnik, na którym samochody nie parkują (oddzielony od jezdni torami tramwajowymi). Nam można spokojnie przejść z dziećmi, wózkiem, psem i bez problemu minąć się z przechodniami idącymi w przeciwnym kierunku. W dni, gdy w kościele coś się dzieje (np. odbywa się msza) na chodniku parkuje bardzo dużo samochodów. Gdy jednak zmniejszyć liczbę tych miejsc, to może się okazać, że mieszkańcy okolicznych budynków nie będą mieli gdzie zaparkować.
    Mieszkaniec641  18.03.2016 12:00
  • Dziękuję za uwagi. Mój projekt nie zakłada likwidacji miejsc parkingowych. W sumie zostawiając dla pieszych ok. 3 m chodnika, samochody ciągle mogłyby parkować na ukos - jezdnia jest dostatecznie szeroka, żeby samochody mogły przejeżdżać. Ale nawet gdyby ZDM uznał, że pozostałby zbyt wąski pas jezdni na parkowanie ukosem i wyznaczyłby parkowanie równoległe - liczba miejsc parkingowych zostanie zwiększona na odcinku Kielecka-Łowicka - właśnie poprzez zmianę parkowania równoległego (na chodniku) na ukośne. Pani sugestia, aby ludzie chodzili druga stroną Rakowieckiej - tam, gdzie jest szerszy chodnik (i tak niezbyt szeroki, tylko 2.5 m) jest raczej niewykonalna - nie można ludziom nakazać chodzenia tą a nie drugą stroną.Poza tym tam tam w ogóle nie ma sklepów (poza kioskami).
    Wszystkie sklepy, punkty usługowe i kościół są właśnie na stronie południowej ulicy.
    Samochodów jest i będzie zawsze więcej od miejsc parkingowych. Ale ludzi poruszających się pieszo jest o wiele więcej. Kilkadziesiąt samochodów na Kieleckiej blokuje i utrudnia ruch kilku tysiącom ludzi dziennie (czyli na jeden samochód i jednego właściciela przypada kilkuset pieszych dziennie) - czy samochód i wygoda jego stania będzie zawsze ważniejszy od człowieka?
    Mieszkaniec  18.03.2016 13:52 Autor projektu
    • Oczywiście, że wygoda samochodu nie jest ważniejsza niż człowieka. Sama na tym odcinku częściej przemieszczam się pieszo niż samochodem i wiem, że czasem jest trudno się minąć. boję się tylko, że jeśli zostałby zlikwidowane miejsca parkingowe, to samochody przesunęłyby się gdzieś dalej i tam nie można by było parkować przy przejść. Np. wzdłuż południowej strony Rakowieckiej od Kieleckiej (albo w połowie odcinka do Opoczyńskiej) do Opoczyńskiej oraz od Opoczyńskiej do Asfaltowej jest zakaz zatrzymywania, a samochody notorycznie tam stoją, np. pod piekarnią, bo komuś się nie chce przejść 300m. To dlatego wydaje mi się, że warto pomyśleć o tym, co by zrobić by tych miejsc parkingowych było jak najwięcej :)
      Mieszkaniec641  30.03.2016 11:30
    • Gratuluję pani Barbarze bezsensownego pomysłu.

      Nie wiem czy trwające od kilku dni ustawianie słupków to realizacja tego projektu czy coś zupełnie odrębnego mającego de facto ten sam cel.

      Chciałbym przypomnieć, że kościół jest to sanktuarium do którego przybywają osoby z różnych stron.

      Choć w pomyśle nie było mowy o całkowitym odgrodzeniu chodnika to w praktyce tak się stało. Wobec czego matka z małym dzieckiem, która chciałaby przyjechać samochodem nie ma teraz gdzie zaparkować.

      Niestety "kreatywność" w ratuszu często przekracza ludzkie pojęcie i przestrzeń miejska zamiast służyć ludziom staje się niefunkcjonalna.

      Hasło "ruch pieszy" może doprawiać kierowców do szewskiej pasji.
      Mieszkaniec3413  27.04.2016 12:28
    • Matka z dzieckiem nie musi przyjeżdżać samochodem. A jak musi, to niech znajdzie miejsce postojowe, a nie chodnik.
      Mieszkaniec5428  16.06.2016 13:45
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany