Głębocka - rowerem na zakupy!
333
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Targówek
Bródno-Podgrodzie

Koszt pomysłu
122 200 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Głębockiej, w celu połączenia centrum handlowego oraz istniejących parkingów rowerowych i stacji Veturilo z istniejącą siecią tras rowerowych na Bródnie, nowe nasadzenia zieleni, zamianę barierek w pasie dzielącym jezdnie na żywopłot oraz montaż 4 stojaków rowerowych.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
12.08.2019 15:55
Wybudowano drogę dla rowerów wzdłuż ul. Głębockiej od wjazdu do centrum handlowego do stacji Veturilo i parkingu rowerowego.
Dokumentacja została zatwierdzona w listopadzie 2018 r. Roboty budowlane zrealizowano w lipcu 2019 r.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Targówek
Obszar objęty pomysłem:
Bródno-Podgrodzie
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Głębocka, przy centrum handlowym
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Głębockiej, w celu połączenia centrum handlowego oraz istniejących parkingów rowerowych i stacji Veturilo z istniejącą siecią tras rowerowych na Bródnie, nowe nasadzenia zieleni, zamianę barierek w pasie dzielącym jezdnie na żywopłot oraz montaż 4 stojaków rowerowych.
Opis projektu
Projekt zakłada:
1. Przesunięcie chodnika o 1,50 m do granicy pasa drogowego (koszt 25 000 zł), co pozwoli na wyznaczenie drogi dla rowerów o szerokości 2,0 m poprzez odcinkowe zwężenie chodnika w miejscach, w których nie będzie można się zbliżyć do jezdni. W naszej ocenie taka szerokość będzie wystarczająca dla odcinka prowadzącego wyłącznie do centrum handlowego
2. Demontaż 200m barierek w pasie dzielącym jezdnie ulicy Głębockiej (od wjazdu na parkingi centrum handlowego do przejścia dla pieszych z sygnalizacją) i zastąpienie ich żywopłotem.
3. Nasadzenia drzew i krzewów oraz urządzenie trawników przy drodze rowerowej.
4. Montaż 4 "U-kształtnych" stojaków rowerowych w pobliżu przystanku "CH Targówek 03".
1. Przesunięcie chodnika o 1,50 m do granicy pasa drogowego (koszt 25 000 zł), co pozwoli na wyznaczenie drogi dla rowerów o szerokości 2,0 m poprzez odcinkowe zwężenie chodnika w miejscach, w których nie będzie można się zbliżyć do jezdni. W naszej ocenie taka szerokość będzie wystarczająca dla odcinka prowadzącego wyłącznie do centrum handlowego
2. Demontaż 200m barierek w pasie dzielącym jezdnie ulicy Głębockiej (od wjazdu na parkingi centrum handlowego do przejścia dla pieszych z sygnalizacją) i zastąpienie ich żywopłotem.
3. Nasadzenia drzew i krzewów oraz urządzenie trawników przy drodze rowerowej.
4. Montaż 4 "U-kształtnych" stojaków rowerowych w pobliżu przystanku "CH Targówek 03".
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt zwiększy bezpieczeństwo i wygodę pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej, a także poprawi estetykę ulicy. Powstanie wygodna i bezpieczna możliwość dojazdu rowerem od strony Bródna do istniejących parkingów rowerowych oraz stacji Veturilo przy centrum handlowym. Ruch rowerowy, który obecnie odbywa się po chodniku, zostanie odseparowany od ruchu pieszych. W przyszłości trasa stanie się elementem ważnego ciągu rowerowego łączącego Targówek z Białołęką, Markami i innymi trasami rowerowymi.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Przebudowa istniejącego chodnika – 25 000 zł
Budowa drogi dla rowerów– 66 000 zł
Posadzenie żywopłotu w pasie dzielącym jezdnie – 14 000 zł
Posadzenie krzewów oraz urządzenie trawników – 10 000 zł
Dokumentacja projektowa – 6 000 zł
Montaż 4 stojaków rowerowych – 1 200 zł
Budowa drogi dla rowerów– 66 000 zł
Posadzenie żywopłotu w pasie dzielącym jezdnie – 14 000 zł
Posadzenie krzewów oraz urządzenie trawników – 10 000 zł
Dokumentacja projektowa – 6 000 zł
Montaż 4 stojaków rowerowych – 1 200 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
122 200,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
13.01.2016 15:01
03.03.2016 21:09
16.03.2016 13:09
22.04.2016 15:41
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzW rejonie przystanku możliwe jest poprowadzenie drogi rowerowej między chodnikiem a przystankiem lub "od zewnątrz" (chodnik i przystanek po tej samej stronie drogi rowerowej). Z tych rozwiązań najlepsze wydaje mi się zaproponowane w projekcie, ponieważ nie wymaga od pieszych idących wzdłuż ulicy dwukrotnego przekraczania drogi rowerowej.
Ewentualne korekty dotyczące szerokości chodnika lub drogi rowerowej są oczywiście możliwe, załączony schemat to tylko moja propozycja :)
Największym minusem tego projektu jest fakt, że DDR skończy się niespodziewanie przed rondem, podobnie zresztą jak DDR po przeciwnej stronie ulicy.
Nie narzekajmy - ścieżek rowerowych na Bródnie trochę jest, następna od Podgrodzia przez Park Bródnowski do Marii Teresy z Kalktuty w tym roku ma być budowana. Brakuje na Chodeckiej (nie wiem czym jest spowodowane). Tak więc na wysokości wyjścia z Centrum Handlowego uważam za niezasadną. To taki mały kawałeczek:) Ponadto znacząco zmniejszyłyby się koszty - nie trzeba by było likwidować zatoki przystankowej. Projekt mógłby być tańszy - większe szanse na wybór mieszkańców albo "zaoszczędzone" pieniądze można by przeznaczyć na uatrakcyjnienie otoczenia. Projektodawca przygotował projekt w sposób przemyślany, więc wierzę że potrafiłby właściwie zagospodarować trochę gotówki:)