Pasy rowerowe i miejsca parkingowe na ul. Abrahama i Umińskiego
1877
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Południe
Gocław

Koszt pomysłu
273 500 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma na celu wymalowanie pasów rowerowych i wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Abrahama od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa i na ul. Umińskiego.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
24.05.2022 11:09
Wiosną 2021 r. przebudowana została ul. Umińskiego. Wiosną 2022 r. przebudowana została ul. Abrahama. W ramach przebudowy na obu ulicach powstały pasy rowerowe i miejsca postojowe, poprawiono również bezpieczeństwo przejść dla pieszych.
Realizacja inwestycji była opóźniona ze względu na przeciągające się opracowanie dokumentacji projektowej i znaczne zwiększenie zakresu prac (kompleksowa przebudowa ulicy).
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Gocław
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice Abrahama i Umińskiego.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pas drogowy ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) i ul. Umińskiego (od ul. Fieldorfa do ul. Bora-Komorowskiego).
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu wymalowanie pasów rowerowych i wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Abrahama od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa i na ul. Umińskiego.
Opis projektu
Projekt ma na celu:
1) wymalowanie pasów rowerowych na ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) oraz na ul. Umińskiego, co umożliwi bezpieczną podróż rowerem do szkół i bibliotek, sklepów, przychodni oraz terenów zielonych;
2) wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych na ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) oraz na ul. Umińskiego, co poprawi dostępność okolicy dla podróżujących samochodem;
3) połączenie pasów wjazdami na drogi rowerowe wzdłuż ul. Fieldorfa, Rechniewskiego i Bora-Komorowskiego oraz nad Jeziorkiem Balaton, co rozwiąże problem rowerzystów korzystających dotychczas z chodników;
4) likwidację części ciągów pieszo-rowerowych na chodnikach (zastąpione pasami rowerowymi w jezdni), co zapobiegnie dzieleniu chodników przez pieszych i rowerzystów.
1) wymalowanie pasów rowerowych na ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) oraz na ul. Umińskiego, co umożliwi bezpieczną podróż rowerem do szkół i bibliotek, sklepów, przychodni oraz terenów zielonych;
2) wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych na ul. Abrahama (od ul. Kapelanów AK do ul. Fieldorfa) oraz na ul. Umińskiego, co poprawi dostępność okolicy dla podróżujących samochodem;
3) połączenie pasów wjazdami na drogi rowerowe wzdłuż ul. Fieldorfa, Rechniewskiego i Bora-Komorowskiego oraz nad Jeziorkiem Balaton, co rozwiąże problem rowerzystów korzystających dotychczas z chodników;
4) likwidację części ciągów pieszo-rowerowych na chodnikach (zastąpione pasami rowerowymi w jezdni), co zapobiegnie dzieleniu chodników przez pieszych i rowerzystów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa i połączenie planowanych pasów rowerowych z budowaną w 2016 r. (Zwycięski projekt „Z Gocławia i na Gocław na rowerze” – https://bp2016warszawa.zetwibo.pl/taskPropose/2637) i istniejącą infrastrukturą rowerową (ul. Fieldorfa, Bora-Komorowskiego, Rechniewskiego, Jeziorko Balaton).
Wyznaczenie miejsc parkingowych poprawi trudną sytuację użytkowników samochodów.
W lokalizacji projektu nie są przewidziane w najbliższych latach działania przez jednostki miejskie.
Wyznaczenie miejsc parkingowych poprawi trudną sytuację użytkowników samochodów.
W lokalizacji projektu nie są przewidziane w najbliższych latach działania przez jednostki miejskie.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
1) Pasy rowerowe na ul. Abrahama – ok. 1040 m [koszt 100 metrów bieżących (mb.) – 7 tys. zł] = 72,8 tys. zł
2) Pasy rowerowe na ul. Umińskiego – ok. 1510 m (koszt 100 mb. – 7 tys. zł) = 105,7 tys. zł
Koszt urządzenia trawników miejscu istniejących zatok postojowych (parkowanie na jezdni) – 50 000 zł oraz koszt wyznaczenia łączników – 20 000 zł (szacunkowa długość 150 m). Ze względu na duży zakres prac do wykonania koszt dokumentacji projektowej dla tego odcinka wynosić będzie 25 000 zł.
Razem ok. 273 500 zł
2) Pasy rowerowe na ul. Umińskiego – ok. 1510 m (koszt 100 mb. – 7 tys. zł) = 105,7 tys. zł
Koszt urządzenia trawników miejscu istniejących zatok postojowych (parkowanie na jezdni) – 50 000 zł oraz koszt wyznaczenia łączników – 20 000 zł (szacunkowa długość 150 m). Ze względu na duży zakres prac do wykonania koszt dokumentacji projektowej dla tego odcinka wynosić będzie 25 000 zł.
Razem ok. 273 500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
273 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
05.05.2016 12:44
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzObecna "ścieżka" to tak na prawdę zwykły chodnik, w tym przechodzący przez przystanek. Usunięcie jej to bardzo dobry pomysł - wygodniej i bezpieczniej będzie również dla pieszych. Złe rozwiązania sprzed wielu lat trzeba poprawiać...
A swoją drogą warto uporządkować Umińskiego i Abrahama i wyznaczyć więcej miejsc parkingowych.
W rezultacie projektu na Gocławiu powstanie spójna sieć, zamiast takich ogryzków.
Chociaż i tak cieszę się, że nie powstał taki bubel jak na Łukowskiej (Jugosłowiańska też była robiona w ramach BP).
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,protest-w-miejscu-wypadku-blokowali-ulice-uminskiego,196632.html