Rowerowy Żoliborz - Dziennikarski i Marymont

1133
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Żoliborz
Marymont-Potok - Żoliborz Dziennikarski
Autor pomysłu Michał Rapacki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
85 300 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 277 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
05.01.2018 14:58
W ramach projektu wprowadzono nową organizację ruchu w celu wyznaczenia kontraruchu rowerowego na ul. Drohickiej, Sułkowskiego, Koźmiana i Paska wraz z budową 2 progów asfaltowych na ul. Sułkowskiego i 3 progów z kostki betonowej na ul. Paska.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Żoliborz

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Żoliborz
Obszar objęty pomysłem:
Marymont-Potok - Żoliborz Dziennikarski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Paska, Drohicka, Sułkowskiego, Koźmiana
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.
Opis projektu
Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu. Ponadto przy okazji na ulicy Drohickiej po parzystej stronie warto ustawić na chodniku słupki powstrzymujące kierowców przed nielegalnym parkowaniem (blokowane jest dojście do szkoły podstawowej).
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.
Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się (inaczej niż w przypadku samochodu jadącego pod prąd).
W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. W Gdańsku takie rozwiązanie jest już na 140 ulicach, a w Radomiu na 50.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W oparciu o opracowaną „Koncepcję rozwiązania ruchu rowerowego i pieszego w dzielnicy Żoliborz w związku z projektami zgłoszonymi do budżetu partycypacyjnego m. st. Warszawy wraz z analizą ruchu” oszacowano wstępne koszty przedsięwzięcia opisanego we wniosku: koszty projektów Wnioskodawcy po weryfikacji wg Koncepcji 57000 zł+12000 koszt projektów czasowej org. ruchu+350 koszt oznakowania graficznego projektu, trybik x 1,23 VAT = 85 300,50 zł brutto.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
85 300,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Uzupełnienie, naprawa, wymiana znaków drogowych, odnawianie oznakowania poziomego.
Koszty eksploatacji - 1000 zł/rok

Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

13.03.2016 20:54
Autor projektu
13.03.2016 22:43
Autor projektu
22.04.2016 12:50
Wydział Infrastruktury_Żoliborz_1
13.06.2016 08:10
Koordynator w dzielnicy Żoliborz

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • W Gdańsku na jesieni było już 181, nie 140 ulic jednokierunkowych z dwukierunkowym ruchem rowerów. Warto by uzupełnić projekt o pasy rowerowe na odcinku ul. Mickiewicza w granicach obszaru.
    Mieszkaniec476  15.01.2016 18:39
  • Bardzo dobry pomysł w tej okolicy, ze względu na wiele jednokierunkowych dróg, na których rowerzyści nie powinni przeszkadzać.
    Mieszkaniec6829  23.06.2016 02:34
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany