Deptak w ciągu ulicy Płatnerskiej na Nowym Rembertowie
2180
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Rembertów

Koszt pomysłu
291 750 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Budowa ciągu drogi dla pieszych i rowerów, wraz z dodatkowymi elementami, umożliwiającej dogodne korzystanie z niezagospodarowanego dotąd fragmentu ulicy Płatnerskiej na Nowym Rembertowie. Aranżacja ulicy będzie umożliwiała dogodne przemieszczanie się pieszych i rowerzystów pomiędzy ulicami Amałowicza a ulicą Gembarzewskiego.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Rembertów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Płatnerska na odcinku pomiędzy ul. Amałowicza i ul. Gembarzewskiego o łącznej długości ok 500 m
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Odcinek ulicy bez nawierzchni utwardzonej, zmieniający się błoto i kałuże, odcinek znajduje się wzdłuż betonowego muru oddzielającego tereny wojskowe od domów osiedli Nowy Rembertów i Pocisk.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Budowa ciągu drogi dla pieszych i rowerów, wraz z dodatkowymi elementami, umożliwiającej dogodne korzystanie z niezagospodarowanego dotąd fragmentu ulicy Płatnerskiej na Nowym Rembertowie. Aranżacja ulicy będzie umożliwiała dogodne przemieszczanie się pieszych i rowerzystów pomiędzy ulicami Amałowicza a ulicą Gembarzewskiego.
Opis projektu
Projekt polega na wykonaniu budowy jednolitej nawierzchni ulicy Płatnerskiej z przeznaczeniem na strefę pieszą, z wyłączeniem ruchu kołowego, poza ruchem rowerowym. Ulica zostałaby wyposażona w urządzenia możliwe do posadowienia w pasie drogowym, takie jak ławki, kosze na śmieci itp. Z uwagi na lokalizację pośród domów jednorodzinnych, których właściciele niejednokrotnie posiadają psy, ciąg wyposażony byłby dodatkowo w specjalne kosze na odchody psie oraz torebki z miejskiej akcji zachowania czystości w Warszawie „Psie sprawy Warszawy”.
Droga zostanie wykonana z jednolitej nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) na odpowiednio przygotowanym podłożu o szerokości 4 m, umożliwiająca wspólne korzystanie z drogi przez użytkowników pieszych i poruszających się na rowerach. Z uwagi na rodzaj gruntu oraz sąsiadowanie z rowem odwadniającym przyszłej drogi, najważniejszym elementem będzie prawidłowe wykonanie warstwy drenażowej oraz prawidłowe wykonanie spadków poprzecznych nawierzchni aby na drodze nie zbierały się wody opadowe.
Projekt zakłada wykonanie dokumentacji projektowej ciągu ulicy Płatnerskiej, uzyskanie niezbędnych pozwoleń na realizację inwestycji oraz budowę drogi dla pieszych i rowerów wraz z wyposażeniem. Ciąg zostałby oznakowany znakami C13/16 małej lub średniej grupy wielkości.
Droga zostanie wykonana z jednolitej nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) na odpowiednio przygotowanym podłożu o szerokości 4 m, umożliwiająca wspólne korzystanie z drogi przez użytkowników pieszych i poruszających się na rowerach. Z uwagi na rodzaj gruntu oraz sąsiadowanie z rowem odwadniającym przyszłej drogi, najważniejszym elementem będzie prawidłowe wykonanie warstwy drenażowej oraz prawidłowe wykonanie spadków poprzecznych nawierzchni aby na drodze nie zbierały się wody opadowe.
Projekt zakłada wykonanie dokumentacji projektowej ciągu ulicy Płatnerskiej, uzyskanie niezbędnych pozwoleń na realizację inwestycji oraz budowę drogi dla pieszych i rowerów wraz z wyposażeniem. Ciąg zostałby oznakowany znakami C13/16 małej lub średniej grupy wielkości.
Uzasadnienie realizacji projektu
Na terenie Dzielnicy, w tym osiedla Nowy Rembertów brakuje uporządkowanej strefy rekreacyjnej, z której mogliby korzystać mieszkańcy, jednocześnie właściciele psów mieszkających w okolicy mieliby zapewnione miejsce do wyprowadzania psów wraz ze specjalnymi koszami na odpadki, zachowując tym samym czystość na pozostałych terenach tego osiedla. Z uwagi na brak miejsc rekreacyjnych, poza jednym publicznie dostępnym placem zabaw i siłownią plenerową, dodatkowe wyposażenie ciągu w ławki do odpoczynku podczas spacerów zapewniłyby tym samym miejsce do spędzania czasu wolnego.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
50 000 zł Ułożenie podłoża drogi dla pieszych i rowerów (ok. 500 m długości, 4 m szerokości)
150 000 zł Ułożenie nawierzchni drogi dla pieszych i rowerów (ok. 500 m długości, 4 m szerokości)
50 000 zł Ułożenie naturalnej nawierzchni zielonej – trawnik (ok. 500 m, szerokość zależna od miejsca, średnio 4 m szerokości, średni koszt 20zł za 1 m2)
15 000 zł Projekt nowej organizacji ruchu
10 000 zł Zabezpieczenie rowu odwadniającego
5 000 zł Ławeczki betonowej konstrukcji z drewnianym siedziskiem i oparciem (5 sztuk, ok 900 zł za sztukę)
2 750 zł Kosze na śmieci (5 sztuk, ok 550 zł za sztukę)
2 500 zł Kosze na odchody psie (5 sztuk, ok. 500 zł za sztukę)
3 000 zł Stojaki na torebki na odchody dla psów (5 sztuk, ok 600 zł za sztukę)
2 000 zł Tablice informacyjne
1 000 zł Znaki drogowe C13/16 (10 sztuk, ok.150 zł za sztukę)
150 000 zł Ułożenie nawierzchni drogi dla pieszych i rowerów (ok. 500 m długości, 4 m szerokości)
50 000 zł Ułożenie naturalnej nawierzchni zielonej – trawnik (ok. 500 m, szerokość zależna od miejsca, średnio 4 m szerokości, średni koszt 20zł za 1 m2)
15 000 zł Projekt nowej organizacji ruchu
10 000 zł Zabezpieczenie rowu odwadniającego
5 000 zł Ławeczki betonowej konstrukcji z drewnianym siedziskiem i oparciem (5 sztuk, ok 900 zł za sztukę)
2 750 zł Kosze na śmieci (5 sztuk, ok 550 zł za sztukę)
2 500 zł Kosze na odchody psie (5 sztuk, ok. 500 zł za sztukę)
3 000 zł Stojaki na torebki na odchody dla psów (5 sztuk, ok 600 zł za sztukę)
2 000 zł Tablice informacyjne
1 000 zł Znaki drogowe C13/16 (10 sztuk, ok.150 zł za sztukę)
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
291 750,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Koszty sprzątania i konserwacji koszy na śmieci, stojaków na torebki, koszy na odchody psie, ławek. Szacunkowo: 50 zł za każdy kosz i stojak, 100 zł za każdą ławkę, 20 zł za każdą tablicę informacyjną.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
7 000,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPrzy okazji proponuję rozważyć - zamiast ścieżek 2+2 - jedną alejkę wspólną, pieszo-rowerową. W Wesołej bardzo dobrze się taka sprawdza w podobnym miejscu, nawet bardziej ruchliwym: wzdłuż Kanałku Wawerskiego od ul. Jeździeckiej do szkoły nr 353
Rozważałam jedną wspólną alejkę, jednak obecnie ulica służy również jako wybieg dla psów. Kosztowo nie ma żadnej różnicy.
Przy rozgraniczeniu drogi pieszej od drogi dla rowerów po pierwsze zmniejsza się zagrożenie, że jedni użytkownicy "wpadną" na drugich, po drugie łatwiej jest umieścić przy chodniku ławeczki dla odpoczynku spacerujących, a także umieścić kosze na śmieci, kosze na odchody i stojaki na woreczki na odchody czworonogów.
Druga kwestią jest rodzaj nawierzchni, przy rozdzieleniu na dwie drogi można dobrać prawidłowo warstwy pod nawierzchnią, które są odmienne dla drogi rowerowej i chodnika dla pieszych. Należy również pamiętać, że wzdłuż fragmentu ulicy biegnie rów odwadniający.
Jeśli chodzi o tranzyt, to raczej są nikłe szanse na wybudowanie tej ulicy jako drogi kołowej, przede wszystkim z powodu ograniczenia szerokości działki (miejscami maksymalnie 8 m). Wzdłuż ulicy biegnie ogrodzenie jednostki wojskowej, widoczne na zdjęciach w załącznikach. Wybudowanie ulicy dla ruchu kołowego, czego nie ma w obecnych planach Dzielnica, nie poprawiłoby warunków bezpieczeństwa na sąsiadujących ulicach.
Ta ścieżka może być częścią najwygodniejszego połączenia Wesołej z miastem, tj. uzupełni ciąg 1. Praskiego Pułku (jest DDR) - Mickiewicza/Warszawska (ruch uspokojony) - Jagiellońska - Płatnerska - Marsa (będzie nowa DDR!). Teraz z Zielonej na Płowiecką jeździmy przez Korkową, ale to nie jest trasa dostępna dla każdego rowerzysty.
Zdjęć ścieżki ze Starej Miłosny w internecie nie znalazłem (nawet urząd się nią nie chwalił w biuletynie - dziwne), więc przyjmij proszę na wiarę: są tam i ławeczki, i kosze na śmieci i nawet latarnie; odwodnienie to nie mały rów, tylko kanał z wysokimi skarpami. Podbudowa dobra dla rowerów jest odpowiednia i dla pieszych, zaś asfaltowa nawierzchnia jest dla pieszych dużo lepsza niż kostka czy płyty (cieszą się "piesi" na kółkach). Kolizji pieszo-rowerowych nie widziałem, ale może to za krótki odcinek - ludzie raczej spacerują niż się śpieszą.