Yes, We Can - szkolne spotkania o demokracji na Ochocie
1177
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ochota

Koszt pomysłu
55 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt uzupełnia szkolny program nauczania o demokracji i partycypacji. Tradycyjny sposób przekazywania wiedzy w szkole zostanie wzmocniony poprzez spotkania z idolami młodzieży (Youtuberzy, dziennikarze) i działaczami demokracji lokalnej, których aktywność pokazuje, jak istotna jest demokracja i partycypacja społeczna w codziennym życiu. Cel - aktywizowanie młodzieży, wzmocnienie świadomości społecznej.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wybrane szkoly na terenie dzielnicy zgodnie z opisem.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt (spotkania) powinien być realizowany w 3 szkołach (gospodarze) - gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. 3 spotkania w każdej szkole-gospodarzu. Szkoły podzielone są na prowadzące spotkania (gospodarze) oraz biorące udział w spotkaniach za pomocą technologii komunikacyjnych (systemy telekonferencyjne) –pozostałe szkoły w dzielnicy.
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt uzupełnia szkolny program nauczania o demokracji i partycypacji. Tradycyjny sposób przekazywania wiedzy w szkole zostanie wzmocniony poprzez spotkania z idolami młodzieży (Youtuberzy, dziennikarze) i działaczami demokracji lokalnej, których aktywność pokazuje, jak istotna jest demokracja i partycypacja społeczna w codziennym życiu. Cel - aktywizowanie młodzieży, wzmocnienie świadomości społecznej.
Opis projektu
Uczniowie wskazują, że tradycyjne metody nauczania o demokracji są niewystarczające dla zainteresowania ich tematem. Empiryczne poznanie zagadnienia jest sposobem na uzupełnienie wiedzy szkolnej, pobudza młodzież do podejmowania działań ukierunkowanych na partycypację społeczną i budowę demokracji od dołu. Gimnazjaliści i uczniowie ponadgimnazjalni urodzili się w demokracji i nie mogą jej porównać do innych ustrojów. Celem projektu jest uświadomienie uczniom tego, jak demokracja przekłada się na ich codzienne życie i jak mogą uczestniczyć w życiu społecznym w swojej dzielnicy oraz poza nią. Poprzez spotkania i dyskusję z idolami młodzież może poznać ich doświadczenia i porozmawiać o interesujących ich aspektach demokracji. Spotkania podzielone są na trzy zakresy tematyczne reprezentowane przez:
1) youtubera (rówieśnik młodzieży, posiadający ok. milion subskrypcji), którego działaniewynika z wolności słowa w Internecie
2) dziennikarz/reporter wojenny, który zajmie się tematem demokracji w krajach objętych konfliktami lubniedemokratycznych
3) osoba działająca na rzecz społeczności lokalnej przedstawi tematykę partycypacji społecznej, samorządności, budowy demokracji oddolnie
Zagadnienia demokracji będą obejmować fundamentalne zasady demokracji: suwerenności narodu, pluralizmu, trójpodziału władz, państwa prawa, konstytucjonalizmu, przedstawicielstwa (reprezentacji), ograniczonych rządów większości /rządy większości z poszanowaniem praw mniejszości.
Podczas spotkań wykorzystywana będzie wiedza na temat miejsc i instytucji związanych z walką o demokrację i demokratycznym Państwem na Ochocie. Spotkanie będzie miało charakter uczestnictwa bezpośredniego i interaktywnego (dyskusja na miejscu i dzięki udostępnieniu on-line za pomocą technologii informacyjnej i komunikacyjnej TIK dla innych szkół / poprzez platformę do komunikacji -telekonferencja i chat/) oraz pośredniego poprzez media strumieniowe i dostęp do przekazu w bibliotekach. Efektem spotkań-przygotowanie przez uczniów projektów budżetu partycypacyjnego na 2018, który rozwiązuje problemy z ich otoczenia. Najlepszy projekt, wybrany przez prelegentów, zostanie nagrodzony poprzez przygotowanie teledysku youtube promującego ten projekt, z udziałem uczestników spotkań i młodzieży. Dzięki temu rozwiązaniu uczniowie zwiększają wiedzę o demokracji, zmobilizują się do działania na rzecz jej rozwoju, zdobędą niezbędne na rynku pracy kompetencje technologiczne (innowacyjność projektu).
1) youtubera (rówieśnik młodzieży, posiadający ok. milion subskrypcji), którego działaniewynika z wolności słowa w Internecie
2) dziennikarz/reporter wojenny, który zajmie się tematem demokracji w krajach objętych konfliktami lubniedemokratycznych
3) osoba działająca na rzecz społeczności lokalnej przedstawi tematykę partycypacji społecznej, samorządności, budowy demokracji oddolnie
Zagadnienia demokracji będą obejmować fundamentalne zasady demokracji: suwerenności narodu, pluralizmu, trójpodziału władz, państwa prawa, konstytucjonalizmu, przedstawicielstwa (reprezentacji), ograniczonych rządów większości /rządy większości z poszanowaniem praw mniejszości.
Podczas spotkań wykorzystywana będzie wiedza na temat miejsc i instytucji związanych z walką o demokrację i demokratycznym Państwem na Ochocie. Spotkanie będzie miało charakter uczestnictwa bezpośredniego i interaktywnego (dyskusja na miejscu i dzięki udostępnieniu on-line za pomocą technologii informacyjnej i komunikacyjnej TIK dla innych szkół / poprzez platformę do komunikacji -telekonferencja i chat/) oraz pośredniego poprzez media strumieniowe i dostęp do przekazu w bibliotekach. Efektem spotkań-przygotowanie przez uczniów projektów budżetu partycypacyjnego na 2018, który rozwiązuje problemy z ich otoczenia. Najlepszy projekt, wybrany przez prelegentów, zostanie nagrodzony poprzez przygotowanie teledysku youtube promującego ten projekt, z udziałem uczestników spotkań i młodzieży. Dzięki temu rozwiązaniu uczniowie zwiększają wiedzę o demokracji, zmobilizują się do działania na rzecz jej rozwoju, zdobędą niezbędne na rynku pracy kompetencje technologiczne (innowacyjność projektu).
Uzasadnienie realizacji projektu
Na poziomie edukacji gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej młodzież posiada już podstawową wiedzę na temat demokracji. Dzięki działalności samorządów szkolnych może zrozumieć praktyczne aspekty demokracji. Jednak aby efektywnie zaktywizować uczniów do działania potrzebne są zewnętrzne (pozaszkolne i pozarodzinne) autorytety, które zachęcą i zainteresują młodzież tematem. Możliwość dzielenia się "spotkaniem" z innymi szkołami poprzez TIK wzmacnia element interaktywności nauki i pobudza do dyskusji międzyszkolnej, wzmacnia też kompetencje technologiczne uczniów. Na Ochocie dużo jest też możliwości wymyślenia ciekawych projektów poprawiających jakość życia mieszkańców. To pomoże pokazać młodzieży, że demokracja daje im realny wpływ na rzeczywistość. Autorką projektu jest Małgorzata Snarska
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Budżet zakłada organizację 9 spotkań. Zakupiony sprzęt zostanie przekazany szkołom. Materiały będą ogólnie dostępne w Internecie.
Przygotowanie materiałów edukacyjnych o demokracji i scenariuszy lekcji oraz ankiety ewaluacyjnej (dwa wariany dla gimnazjów i liceów) 1 razy 10000 = 10000
Wynagrodzenie dla prelegentów i koszty dojazdu 9 razy 2000 = 18000
Wynagrodzenie dla moderatora dyskusji 9 razy 400 = 3600
Zakup kamery internetowej - szerokokątna full HD 9 razy 500 = 4500
Router LTE 3 razy 600 = 1800
Internet bezprzewodowy 3 razy 200 = 600
Audio - mikrofony 3 razy 100 = 300
Mikser z wejściem komputerowym 3 razy 150 = 450
Obsługa TIK i instalacja darmowego oprogramowania do telekonferencji
3 razy 2000 = 6000
Promocja kanału youtube z materiałami ze spotkań 1 razy 1750 = 1750
Teledysk - nagroda 1 razy 8000 = 8000
RAZEM 55000
Przygotowanie materiałów edukacyjnych o demokracji i scenariuszy lekcji oraz ankiety ewaluacyjnej (dwa wariany dla gimnazjów i liceów) 1 razy 10000 = 10000
Wynagrodzenie dla prelegentów i koszty dojazdu 9 razy 2000 = 18000
Wynagrodzenie dla moderatora dyskusji 9 razy 400 = 3600
Zakup kamery internetowej - szerokokątna full HD 9 razy 500 = 4500
Router LTE 3 razy 600 = 1800
Internet bezprzewodowy 3 razy 200 = 600
Audio - mikrofony 3 razy 100 = 300
Mikser z wejściem komputerowym 3 razy 150 = 450
Obsługa TIK i instalacja darmowego oprogramowania do telekonferencji
3 razy 2000 = 6000
Promocja kanału youtube z materiałami ze spotkań 1 razy 1750 = 1750
Teledysk - nagroda 1 razy 8000 = 8000
RAZEM 55000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
55 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
01.03.2016 21:10
13.03.2016 21:03
13.03.2016 21:22
15.03.2016 14:57
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzNB:
"Yes, we can" - skojarzenie straszne.
za skojarzenie - niestety - nie odpowiadam