Montaż wyświetlaczy o czasie do odjazdu metra, tramwajów i autobusów na stacji Ratusz-Arsenał

2067
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
252 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt polega na montażu monitorów pokazujących czas do odjazdu najbliższych pociągów metra w obu kierunkach na przystankach tramwajowo-autobusowych nad zejściami do stacji metra. Na peronach zostaną z kolei zamontowane tablice pokazujące czas do odjazdu tramwajów i autobusów.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Stacja metra Ratusz-Arsenał
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Monitory o czasie do odjazdu metra będą zlokalizowane nad wejściami do przejścia podziemnego pod al. Solidarności: z przystanków tramwajowo-autobusowych (2 x 2 szt.) oraz od strony pl. Bankowego (2 szt.). Tablice o czasie do odjazdu tramwajów i autobusów na peronie stacji Ratusz-Arsenał nad wejściem na schody południowe (2 szt.).”
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na montażu monitorów pokazujących czas do odjazdu najbliższych pociągów metra w obu kierunkach na przystankach tramwajowo-autobusowych nad zejściami do stacji metra. Na peronach zostaną z kolei zamontowane tablice pokazujące czas do odjazdu tramwajów i autobusów.
Opis projektu
Projekt polega na montażu monitorów pokazujących czas do odjazdu najbliższych pociągów metra w obu kierunkach nad wejściami do stacji metra.

Zakłada się montaż monitorów (wyświetlaczy) informujących o czasie do odjazdu pociągów metra ze stacji Ratusz-Arsenał nad wejściami do przejścia podziemnego pod al. Solidarności:
1) z przystanków tramwajowo-autobusowych (2 x 2 szt.) oraz
2) od strony pl. Bankowego (2 szt.).

Zakłada się montaż tablic informujących o czasie do odjazdu tramwajów i autobusów na peronie stacji Ratusz-Arsenał nad wejściem na schody południowe (2 szt.).

Monitory i tablice będą powtarzały informacje wyświetlane przez monitory na peronach metra oraz tablice na przystankach tramwajowych i tramwajowo-autobusowych, aby nie było potrzeby zmieniania technologii istniejących systemów ani formatów generowanych przez nich informacji. Monitory będą w tej samej technologii co te na peronach metra (LCD), a tablice o czasie do odjazdu tramwajów/autobusów w tej samej technologii jak te na przystankach (LED, 6-wierszowe). Z tego też powodu jeden monitor / tablica będzie pokazywała czasy do odjazdu dla jednego kierunku.

Prowadzone kanały dla przewodów transmitujących sygnał zostaną zaprojektowane z rezerwą, umożliwiającą w przyszłości dołożenie kabli do sterowania monitorami/tablicami umieszczonymi w innych lokalizacjach (np. nad pozostałymi wejściami do przejścia podziemnego, na innych przystankach itp.).
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie pasażer dowiaduje się ile ma czasu do dojazdu najbliższego pociągu metra dopiero w chwili dojścia do antresoli z bramkami. Jeśli informację tę dostanie wcześniej - jeszcze na powierzchni, będzie wiedział czy powinien się-spieszyć, czy może iść-powoli. Dzięki tej informacji w wielu wypadkach zdąży na pociąg, który bez niej by mu uciekł. Ma to szczególneznaczenie pozaszczytem, kiedy metro kursuje c-ok.4 minuty, w soboty i niedziele (co-7-10-minut) oraz dla jadących nabilety czasowe.

To samo dotyczy informacji o ruchu pojazdów komunikacji miejskiej. Systemy takie są już dla_tramwajów i_autobusów w al.-Solidarności. Można te-informacje podać pasażerowi już wmomencie wychodzenia z-pociągu metra.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Monitory informujące o czasie do odjazdu metra 6 x 30 000 = 180 000
Tablice SIP informujące o czasie do odjazdu tramwajów/autobusów 2 x 30 000 = 60 000
Instalacje zasilające i doprowadzające sygnał, montaż i projekt: 12 000
Razem: 252 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
252 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Realizacja projektu pociąga za sobą w kolejnych latach (także w okresie obowiązywania gwarancji) koszty eksploatacyjne, a w szczególności wydatki na konserwację i usuwanie skutków wandalizmu.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
0,00 zł

Modyfikacje

18.03.2016 09:11
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
28.04.2016 14:18
Koordynator w Zarządzie Transportu Miejskiego

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany