Droga dla rowerów na Egipskiej i Saskiej
925
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Południe
Saska Kępa

Koszt pomysłu
267 080 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 425 głosów za tym projektem


Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej po północno-wschodniej stronie, pomiędzy Lizbońską a Afrykańską.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
07.01.2021 10:05
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w styczniu 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w lipcu 2017 i rozstrzygnięto. 3.10.2017 podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej (termin: 8.09.2018). Dokumentacja projektowa została ukończona w 2020 r. W sierpniu 2020 r. ogłoszono przetarg na roboty budowlane. Prace budowlane trwają i zakończą się w marcu 2021 r.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Saska Kępa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Początek na płn-wsch rogu ulic Saskiej i Lizbońskiej, przy posesji Saska 16. Dalszy ciąg po tej samej stronie Saskiej i Egipskiej. Koniec za skrzyżowaniem z Afrykańską.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Początek. Ulica Saska róg Lizbońskiej, przy Saska 16. Pomiędzy budynkiem Saska 10 a nieoficjalnym parkingiem. Przez parking Biedronki, wzdłuż posesji Saska 4A, Egipska 4 i 6. Do przejścia przez Afrykańską.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej po północno-wschodniej stronie, pomiędzy Lizbońską a Afrykańską.
Opis projektu
Projekt ma na celu wybudowanie drogi rowerowej wzdłuż Saskiej i Egipskiej po północno-wschodniej stronie, pomiędzy Lizbońską a Afrykańską. Od Lizbońskiej ciąg pieszo-rowerowy. Wzdłuż nieoficjalnego parkingu wydzielona droga rowerowa. Na parkingu Biedronki ruch rowerowy prowadzony na zasadach ogólnych z dopuszczeniem kontraruchu rowerowego. Od garaży (na skutek głosów mieszkańców) droga rowerowa odseparowana od chodnika, po drugiej stronie linii krzewów, bliżej jezdni. Przebudowa zatoki autobusowej Afrykańska 02. Przy Afrykańskiej dołączenie do drogi rowerowej z poprzedniej edycji BP.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa i utworzenie dróg rowerowych na ulicach, co do których nie są przewidziane działania przez jednostki miejskie. Projekt jest przedłużeniem przeznaczonych do realizacji projektów z poprzedniej edycji budżetu partycypacyjnego. W ten sposób powstanie niemal 2 kilometrowy ciąg rowerowy, odseparowany od jezdni, wzdłuż ulic o dużym ruchu autobusowym. Droga ta połączy Gocław i osiedle Kopernika z drogą rowerową przy Trasie Łazienkowskiej. Po oddaniu do użytku drogi rowerowej pod Mostem Łazienkowskim znaczenie tego odcinka w komunikacji rowerowej na Gocław znacznie wzrośnie. Ponadto poprawie ulegnie bezpieczeństwo pasażerów komunikacji autobusowej na przystanku Afrykańska02 poprzez przebudowę zatoki.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
2 odcinki CPiR, 8 znaków po 510,00 zł - 4080 zł
dopuszczenie ruchu pod prąd (tabliczki) na parkingu = 1000 zł
65 m DDR, 65mb x 2,5mszer =155 m2
koszt 100m2 = 20 000, dla 155 m2 = 37000 zł
195 mb DDR = 80000 zł
projekt ZDM, przebudowa zatoki Afrykańska 02
wykonanie - 85000 zł
projekt (wykonawczy, organizacja ruchu) -30000 zł
60 m DDR, 60mb x 2,5mszer =30000 zł
dopuszczenie ruchu pod prąd (tabliczki) na parkingu = 1000 zł
65 m DDR, 65mb x 2,5mszer =155 m2
koszt 100m2 = 20 000, dla 155 m2 = 37000 zł
195 mb DDR = 80000 zł
projekt ZDM, przebudowa zatoki Afrykańska 02
wykonanie - 85000 zł
projekt (wykonawczy, organizacja ruchu) -30000 zł
60 m DDR, 60mb x 2,5mszer =30000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
267 080,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzKomentarz został usunięty przez autora
W drugiej połowie ub. r. wzdłuż części odcinka ul. Saskiej od ul. Lizbońskiej staraniem okolicznych mieszkańców wymieniono nawierzchnię kładąc nowe estetyczne płyty i jednocześnie z pietyzmem wypielęgnowano pas ziemi między jezdnią a chodnikiem m.in. wyrównując teren, siejąc trawę, sadząc kwiaty i krzewy. Zabiegi te łącznie kosztowały przynajmniej kilkanaście tysięcy złotych. Jak ma się Pani projekt do tego fragmentu? Nie wyobrażamy sobie, aby publiczne środki zostały za jego sprawą zniweczone.
Kompletnie zignorowała też Pani nasze głosy wskazujące na bezsens budowania trasy bez jednoczesnej wymiany chodnika. Nie zamierzamy ustawać w wysiłkach jego generalnej modernizacji, np. w ramach następnego budżetu partycypacyjnego. Mimo naszych sugestii nie zadała sobie Pani żadnego trudu, aby pogodzić te sprawy. Liczymy, że teraz zdobędzie się Pani na odpowiedzialność, która wynika z konsekwencji zwycięskiego projektu i przedstawi sensowną propozycję.
Jeszcze jedna wątpliwość. Część ścieżki ma być poprowadzona "po drugiej stronie linii krzewów, bliżej jezdni". Jak się to ma do zasadzonego tam na jesieni zeszłego roku szpaleru kilkunastu drzew? To też wynik inicjatywy mieszkańców i konkretne nakłady poniesione przez ZOM. Rozumiemy, że roślinność na pasie oddzielającym chodnik od jezdni w żadnym stopniu nie ucierpi?
Pozdrawiam
Jarosław Mizera