Gra planszowa/zestaw-integracja, ćwiczenie pamięci, funkcji poznawczych, wsparcie rodzin, w których wystąpił udar mózgu/demencja
1692
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ursynów

Koszt pomysłu
50 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw integrujący rodziny, zapobiegający izolacji społecznej, do treningu umysłowego (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii. Przeznaczony przede wszystkim dla Rodzin, w których zdiagnozowano chorobę otępienną u jednego bądź więcej członków rodziny.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Dystrybucja wedle zgłoszeń w granicach całego obszaru Dzielnicy Ursynów.
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw integrujący rodziny, zapobiegający izolacji społecznej, do treningu umysłowego (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii. Przeznaczony przede wszystkim dla Rodzin, w których zdiagnozowano chorobę otępienną u jednego bądź więcej członków rodziny.
Opis projektu
Pod terminem "gra" kryje się zestaw do terapii umysłowej (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Zestaw łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii. Gra w zamyśle ma zawierać np: dwustronną planszę, karty "potrząsania pamięcią", śpiewnik z piosenkami w podziale na popularne i znane piosenki w podziale na dekady, pionki, kostkę do gry, instrukcję obsługi, ankietę ewaluacyjną. Założenie projektu jest takie, aby gra była wieloelementowa i wieloaspektowa, uwzględniała plansze, pionki, karty czy łamigłówki, natomiast ostateczny jej kształt zostanie opracowany przez ekspertów - projektantów, zgodnie z nakreślonym celem i specyfiką. Elementy/trzcionki gry mają być duże i kolorowe. Zestaw do gry w założeniu ma być wykorzystywany na wiele sposobów, w zależności od stopnia zaawansowania choroby, co dokładnie precyzować będzie załączona instrukcja obsługi.
Grę zaprojektują i nadzorują jej wykonanie osoby mające wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami chorymi na choroby otępienne oraz ich rodzinami. W zespole projektującym musi znaleźć się psycholog praktyk, z doświadczeniem i kompetencjami jak wyżej, który sprawuje merytoryczny nadzór nad zgodnością aktywności zaproponowanych w ramach gry z zadaniami realizowanymi w ramach treningu pamięci, treningu funkcji poznawczych, muzykoterapii.
Gra ma na celu promocję zdrowia i zdrowego stylu życia, integrację rodziny, wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej.
Grę zaprojektują i nadzorują jej wykonanie osoby mające wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami chorymi na choroby otępienne oraz ich rodzinami. W zespole projektującym musi znaleźć się psycholog praktyk, z doświadczeniem i kompetencjami jak wyżej, który sprawuje merytoryczny nadzór nad zgodnością aktywności zaproponowanych w ramach gry z zadaniami realizowanymi w ramach treningu pamięci, treningu funkcji poznawczych, muzykoterapii.
Gra ma na celu promocję zdrowia i zdrowego stylu życia, integrację rodziny, wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Na rynku polskim nie istnieje dedykowany materiał stymulujący funkcje poznawcze osób z chorobami otępiennymi, jednocześnie wspierający otoczenie chorego w organizacji czasu chorego i zapobiegający izolacji wewnątrz rodziny. Na rynkach zagranicznych tego rodzaju produkty są powszechne - od puzzli, poprzez gry planszowe, po sztućce w odpowiednim kolorze. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i Parlament Europejski traktują priorytetowo choroby otępienne i rekomendują maksymalnie aktywizowanie chorych. Pomysł powstał na bazie kontaktów z rodzinami chorych. Rodzin, które zderzają się z brakiem narzędzi. Światowa wiedza i praktyka zmierza do maksymalnie długiego podtrzymywania aktywności fizycznej, umysłowej i społecznej osób chorych, a niniejszy projekt wychodzi temu naprzeciw.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
50 000 pln za 1000 sztuk gier: projekt obejmuje zaprojektowanie i wyprodukowanie gry, koordynację projektu, promocję i dystrybucję.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
50 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
13.03.2016 11:15
31.05.2016 11:37
31.05.2016 11:42
09.06.2016 10:52
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzDziękuję za zainteresowanie projektem. Wszystko jest zgodnie z regulaminem - proszę się nie martwić:). Pomysł przedstawiony w wielu dzielnicach, z uwagi na zgłoszenia zapotrzebowania na takie inicjatywy w trakcie trwania ubiegłorocznego B.P. Ma w gruncie rzeczy charakter ogólnomiejski, ale takiej opcji niestety nie ma, na co już celnie zwraca uwagę ursynowska grupa Budżet Partycypacyjny - miejmy nadzieję, że taka opcja pojawi się w kolejnych edycjach. Polecam Pani uwadze moje projekty, bo nawet jeśli nie dotyczą Pani bezpośrednio (czego, w gruncie rzeczy życzę każdemu), dotyczą z całą pewnością kogoś z Pani dalszego otoczenia (i ludzie są totalnie pozbawieni wsparcia). Trzymam kciuki za Pani projekty, proszę o poparcie moich w czasie głosowania i pozdrawiam, Marzena