Bezpieczna Elbląska – nowe przyjazne rondo
1315
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Żoliborz
Sady Żoliborskie-Zatrasie

Koszt pomysłu
86 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na rondzie ul. Elbląskiej, Przasnyskiej i Saperskiej poprzez utrudnienie przejazdu pojazdów „na wprost” (z pominięciem ruchu okrężnego). Projekt zakłada przebudowę powierzchni brukowanej (przełożenie i wyniesienie kostki i wbudowanie krawężnika miedzy powierzchnią asfaltu i kostki) oraz montaż 6 progów wyspowych.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
17.08.2018 15:01
W ramach projektu zamontowano elementy uspokojenia ruchu oraz progów zwalniających, a także dokonano korekty wyspy ronda.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Żoliborz
Obszar objęty pomysłem:
Sady Żoliborskie-Zatrasie
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Sady Żoliborskie-Zatrasie
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
rondo ul. Elbląskiej, Przasnyskiej i Saperskiej
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na rondzie ul. Elbląskiej, Przasnyskiej i Saperskiej poprzez utrudnienie przejazdu pojazdów „na wprost” (z pominięciem ruchu okrężnego). Projekt zakłada przebudowę powierzchni brukowanej (przełożenie i wyniesienie kostki i wbudowanie krawężnika miedzy powierzchnią asfaltu i kostki) oraz montaż 6 progów wyspowych.
Opis projektu
Projekt „Bezpieczna Elbląska – nowe przyjazne rondo” to propozycja przebudowy dotychczasowej konstrukcji ronda na skrzyżowaniu ulic Elbląskiej, Przasnyskiej i Saperskiej. Obecne rondo jest źródłem wielu problemów komunikacyjnych związanych z tym, iż wyspa ronda jest zbyt mała by wymusić prawidłowy ruch okrężny na rondzie. Pojazdy poruszające się ul. Elbląską nie zatrzymują się przed rondem i przejeżdżają przez nie „na wprost” co zagraża bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, w tym pieszych (również dzieci uczęszczających do pobliskich szkół).
Projekt zakłada przebudowę powierzchni brukowanej (przełożenie i wyniesienie kostki i wbudowanie krawężnika miedzy powierzchnią asfaltu i kostki). Infrastrukturą towarzyszącą przebudowie ronda będzie instalacja 6 progów zwalniających (progów wyspowych) przy przejściach dla pieszych w kierunku jazdy do ul. Broniewskiego i w kierunku jazdy do ul. Powązkowskiej, w rejonie pobliskich placówek oświaty.
Projekt zakłada przebudowę powierzchni brukowanej (przełożenie i wyniesienie kostki i wbudowanie krawężnika miedzy powierzchnią asfaltu i kostki). Infrastrukturą towarzyszącą przebudowie ronda będzie instalacja 6 progów zwalniających (progów wyspowych) przy przejściach dla pieszych w kierunku jazdy do ul. Broniewskiego i w kierunku jazdy do ul. Powązkowskiej, w rejonie pobliskich placówek oświaty.
Uzasadnienie realizacji projektu
Przebudowa infrastruktury drogowej w tym obszarze dzielnicy poprawi bezpieczeństwo ruchu. Umożliwi ona mieszkańcom bezpieczny wyjazd z ulic Saperskiej i Przasnyskiej, wymuszając zatrzymanie się pojazdów poruszających się w sposób niczym nieuprzywilejowany ul. Elbląską (pojazdy na ul. Elbląskiej poruszają jakby ul. Elbląska była drogą z pierwszeństwem przejazdu). Co więcej, dotychczasowa konstrukcja ronda jest nieestetyczna. Z uwagi to, iż w rejonie występują placówki oświaty zasadnym jest uzupełnienie inwestycji o 6 progów zwalniających (3 x po 2 progi) zamontowanych w rejonie przejść dla pieszych na ul. Elbląskiej przy LO nr LXIV i przejściu dla pieszych na drodze do Przedszkola nr 288 i SP nr 92.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Koszt przebudowy powierzchni brukowanej (przełożenie i wyniesienie kostki i wbudowanie krawężnika miedzy powierzchnią asfaltu i kostki) 40 000 złotych
Projekt 10 000 złotych
Montaż 6 progów wyspowych: 36 000 zł
Łączny koszt: 86 000 zł
Projekt 10 000 złotych
Montaż 6 progów wyspowych: 36 000 zł
Łączny koszt: 86 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
86 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
25.04.2016 11:51
26.04.2016 11:36
27.04.2016 13:06
04.05.2016 16:04
12.05.2016 13:43
17.05.2016 15:55
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPozdrawiam.
z tego co wiem to duzo sasiadow popiera projekt i sie z nim zgadza. tirow juz raczej nie bedzie maja trase do jezdzenia teraz a nawet jak beda to po przebudowie sie zmieszcza, projekt to zaklada
Mieszkam w okolicy i razem z rodziną bardzo popieramy projekt Bezpiecznej i zielonej Elbląskiej.
Popieram natomiast gorąco wszelkie pomysły na zwalniacze/wywyższenia przy przejściach dla pieszych.
Pomysł z zazielenieniem rondka bardzo OK.
Dementuję i prostuję: celem projektu nie jest zmniejszenie przestrzeni dla pieszych, nie wiem skąd ten pomysł.
Celem projektu jest zwiększenie zbyt małej powierzchni wyspy ronda - tej otoczonej znakami. Większa wyspa zmieści się tam spokojnie - nikt nie chce zmniejszać chodnika.
Chodzi o to by spowodować prawidłowy przejazd przez rondo i dać szansę pieszym oraz kierowcom wyjeżdżającym z Saperskiej i Przasnyskiej.
@EPIXOZOLI - stare osiedle, na które przychodzą nowi mieszkańcy Żoliborza, żeby posiedzieć na ławce pod drzewem czy pobawić się na placu zabaw większym niż 3m x 3m....
Powiększenie ronda ewentualnie podwyższenie części ronda z przyległymi pasami tak by trzeba było zwolnić przed całym skrzyżowaniem jest super pomysłem. Jestem przeciwnikiem aż 6 progów zwalniających, które nie poprawiają bezpieczeństwa tylko utrudniają ruch i powodują korki.Dodatkowo dla tych co mają samochody typu SUV i terenowe progi zwalniające nie zdają swojego zadania. Progi zwalniające dodatkowo wpływają na zużywanie zawieszenia, hamulcy (mogą też powodować większe zanieczyszczenie powietrza-spaliny z uwagi na sposób poruszania się pojazdu po progach zwalniających), dodatkowo pokonując progi autem kompaktowym jest mało komfortowe. Jak mam być szczery to jak mam jeździć codziennie do domu przez 6 progów zwalniających to uważam iż pomysłodawca tych progów jest debilem. Podejrzewam że, gdyby pomysłodawca progów przez cały dzień miał by po nich jeździć a dodatkowo płacić za naprawę zawieszenia odechciało by mu się takich pomysłów.
Tak naprawdę nikt kto zna się na motoryzacji, jest kierującym pojazdem mechanicznym nie zagłosuje na progi zwalniające. Progi to cofnięcie się w ewolucji bo chyba nie po to kładziemy asfalt by jeździło się lepiej a potem montujemy progi. Również możemy zwinąć asfalt i jeździć po klepisku też będzie podobny rezultat.
Panie Piotrze, widzę, że jest Pan czujnym obserwatorem mojej skromnej osoby :) – niemniej jednak nie dopatrzył Pan się jednego – jestem również kierowcą i to od lat. I jako kierowca, podobnie jak wielu innych mieszkańców borykam się z problemem wyjazdu, gdy ul. Elbląską leci samochód, albo ich sznur uniemożliwiając wyjazd czy to z Przasnyskiej czy Saperskiej.
Pierwotną ideą było wyniesienie przejść na pieszych, o co postulowały dyrekcje Szkół. Niestety, jak już wspominałem ZDM to zablokowało, stąd takie a nie inne rozwiązanie. Oczywiście, że jestem również za bezpieczeństwem ruchu rowerowego. Z chęcią zgłoszę coś w tym zakresie w następnym roku.
Co do głosowania na progi zwalniające to przykład ul. Umińskiego pokazuje, iż nie do końca jest jak Pan pisze – ludzie domagają się bezpieczeństwa na tym rejonie Żoliborza. Elbląska nie jest autostradą, czy objazdem trasy AK. Niestety wielu kierujących samochodem o tym zapomina.
Również z przyjemnością się z Panem spotkam i z chęcią porozmawiam na ten temat – zapraszam do kontaktu na prv. może jakaś kawa u Jana Piekarza?
Pozdrawiam serdecznie,
MS
Wszystkie komentarze, że progi zniszczą zawieszenie samochodu (zniszczą piratom drogowym, którzy będą przekraczać przepisy - ci którzy zwalniają przy SZKOLE nie mają się czego obawiać), albo że rowery są bardziej niebezpieczne niż samochody można włożyć między bajki (proszę o statystyki wypadków z udziałem rowerów i z udziałem samochodów - dyskutujmy o faktach a nie o opiniach).
Odnosząc się do statystyk to warto przywołać najnowszy (z końcówki maja br., 25.05. 16 r.) raport ZDM dot. wypadków w Warszawie. Zgodnie z nim najbardziej zagrożoną grupą użytkowników dróg są piesi. Ponad połowa ofiar śmiertelnych to wynik potrącenia pieszego. Sprawcami najczęściej są kierowcy (w 4 na 5 przypadków). Co czwarty wypadek był spowodowany nieprawidłowym zachowaniem kierowców względem pieszych, m.in. nieudzieleniem im pierwszeństwa na przejściu dla pieszych czy nieprawidłowym przejeżdżaniem przejść dla pieszych. Co niepokojące, 2/3 potrąceń miało miejsce na przejściu dla pieszych – czyli tam, gdzie pieszy powinien czuć się bezwzględnie bezpiecznie.
Co zaś dotyczy wspomnianych rowerzystów, to w całym 2015 r. rowerzyści byli sprawcami 34 wypadków, czyli 3,5% ogółu (aż 90% wszystkich wypadków powodują kierowcy pojazdów). 3/4 wypadków z udziałem rowerów wydarzyły się z winy kierowcy.
Więcej: https://zdm.waw.pl/uploads/818/raport-zdm-web_1464183726.pdf
Panie Macieju jest wiele bezpieczniejszych sposobów na spowolnienie ruchu, nie wiem czy wie pan i czy się tym interesował ale można zanotować sygnalizację do spowalniania ruchy tak gdy jedzie się z dozwoloną prędkością świeci się zielone, w momencie przekroczenia włącza się czerwone.
Mogę też zaproponować o wiele tańszy sposób i bardziej skuteczny miejsc na ulicy parkingowych tak by je ominąć trzeba by było zjechać na przeciwny pas ruchu co też spowolni ruch a tym samym będzie tańszym rozwiązaniem.