Gra planszowa/zestaw-integracja, ćwiczenie pamięci, funkcji poznawczych, wsparcie rodzin, w których wystąpił udar mózgu/demencja
2053
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Żoliborz
Marymont-Potok - Żoliborz Dziennikarski

Koszt pomysłu
20 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw integrujący rodziny, zapobiegający izolacji społecznej, do treningu umysłowego (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii. Przeznaczony przede wszystkim dla Rodzin, w których zdiagnozowano chorobę otępienną u jednego bądź więcej członków rodziny.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
05.01.2018 15:25
W ramach projektu opracowano i wykonano grę planszową dla osób z demencją. Zorganizowano konferencję z wykładem na temat chorób otępiennych, a także zaprezentowano grę.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Żoliborz
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Żoliborz
Obszar objęty pomysłem:
Marymont-Potok - Żoliborz Dziennikarski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ratusz Dzielnicy Żoliborz
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw integrujący rodziny, zapobiegający izolacji społecznej, do treningu umysłowego (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii. Przeznaczony przede wszystkim dla Rodzin, w których zdiagnozowano chorobę otępienną u jednego bądź więcej członków rodziny.
Opis projektu
Pod terminem "Gra" kryje się zestaw do terapii umysłowej (usprawnianie pamięci, koncentracji, uwagi, orientacji, myślenia) w warunkach domowych. Zestaw łączy elementy układanek logicznych, treningu pamięci, muzykoterapii.Gra zawiera: dwustronną planszę, karty "potrząsania pamięcią", śpiewnik z piosenkami w podziale na popularne i znane piosenki w podziale na dekady, 6 pionków, kostkę do gry, instrukcję obsługi, ankietę ewaluacyjną.
Elementy / czcionki są duże, kolorowe. Zestaw można wykorzystywać na wiele sposobów, w zależności od stopnia zaawansowania choroby, co specyfikuje instrukcja obsługi.
Grę projektują i nadzorują jej wykonanie Osoby mające wieloletnie, dogłębne teoretyczne i praktyczne doświadczenie w indywidualnej i grupowej pracy z osobami chorymi na choroby otępienne oraz ich rodzinami. W zespole projektującym musi znaleźć się psycholog praktyk, z doświadczeniem i kompetencjami jak wyżej, który sprawuje merytoryczny nadzór nad zgodnością aktywności, zaproponowanych w ramach gry, z zadaniami realizowanymi w ramach treningu pamięci, treningu funkcji poznawczych, muzykoterapii.
Gra ma na celu promocję zdrowia i zdrowego stylu życia, integrację rodziny, wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej.
Elementy / czcionki są duże, kolorowe. Zestaw można wykorzystywać na wiele sposobów, w zależności od stopnia zaawansowania choroby, co specyfikuje instrukcja obsługi.
Grę projektują i nadzorują jej wykonanie Osoby mające wieloletnie, dogłębne teoretyczne i praktyczne doświadczenie w indywidualnej i grupowej pracy z osobami chorymi na choroby otępienne oraz ich rodzinami. W zespole projektującym musi znaleźć się psycholog praktyk, z doświadczeniem i kompetencjami jak wyżej, który sprawuje merytoryczny nadzór nad zgodnością aktywności, zaproponowanych w ramach gry, z zadaniami realizowanymi w ramach treningu pamięci, treningu funkcji poznawczych, muzykoterapii.
Gra ma na celu promocję zdrowia i zdrowego stylu życia, integrację rodziny, wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Na rynku polskim nie istnieje dedykowany materiał stymulujący funkcje poznawcze Osób z chorobami otępiennymi, jednocześnie wspierający otoczenie chorego w organizacji czasu chorego i zapobiegający izolacji wewnątrz rodziny. Na rynkach zagranicznych takie produkty są powszechne - od puzzli, przez gry planszowe, po sztućce w odpowiednim kolorze. Światowa Organizacja Zdrowia(WHO) i Parlament Europejski traktują jako priorytet choroby otępienne i rekomendują maksymalnie aktywizowanie chorych. Do tego potrzebne są narzędzia. Pomysł powstał na bazie kontaktów z Rodzinami Osób chorych. Rodzin, które zderzają się z brakiem narzędzi. Powszechna światowa wiedza i praktyka zmierza do maksymalnie długiego podtrzymywania aktywności fizycznej, umysłowej, społecznej. Projekt wychodzi temu naprzeciw.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Maksymalne wartość zaprojektowania, produkcji, dystrybucji = 20 000 pln za 500 sztuk gier
Z uwagi na odległy potencjalny czas realizacji precyzyjna specyfikacja kosztów na etapie konkursu.
Koszt obejmuje projekt, produkcję, dystrybucję
Produkcja - ok. 72,5% wartości projektu
Projektanci - max. 3 osoby, w tym obligatoryjnie psycholog z doświadczeniem opisanym powyżej (wynagrodzenie projektantów max 25% wartości projektu zgodnie z rynkowym rozkładem udziału pracy autora)
Dystrybucja 30 godzin - 2,5 % wartości projektu
Z uwagi na odległy potencjalny czas realizacji precyzyjna specyfikacja kosztów na etapie konkursu.
Koszt obejmuje projekt, produkcję, dystrybucję
Produkcja - ok. 72,5% wartości projektu
Projektanci - max. 3 osoby, w tym obligatoryjnie psycholog z doświadczeniem opisanym powyżej (wynagrodzenie projektantów max 25% wartości projektu zgodnie z rynkowym rozkładem udziału pracy autora)
Dystrybucja 30 godzin - 2,5 % wartości projektu
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
20 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
12.03.2016 23:17
13.03.2016 11:27
14.03.2016 13:59
27.05.2016 10:08
10.06.2016 12:59
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy