Drugie dojście na przystanek tramwajowy Hoża 04

2271
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście
Wars
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
180 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • inna
  • tramwaje
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt poprawy dostępności komunikacji miejskiej polega na budowie chodnika o długości ok. 60 metrów do przystanku Hoża 04 na ul. Marszałkowskiej. Ma to na celu umożliwienia dojścia na przystanek z przejścia dla pieszych przy ulicy Wilczej (od strony południowej).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Wars
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Marszałkowska pomiędzy ul. Hożą, a ul. Wilczą.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulica Marszałkowska pomiędzy ul. Hożą, a ul. Wilczą.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt poprawy dostępności komunikacji miejskiej polega na budowie chodnika o długości ok. 60 metrów do przystanku Hoża 04 na ul. Marszałkowskiej. Ma to na celu umożliwienia dojścia na przystanek z przejścia dla pieszych przy ulicy Wilczej (od strony południowej).
Opis projektu
Projekt został pomyślany pod kątem minimum kosztów - maksimum korzyści. Ma na celu połączenie przystanku tramwajowego Hoża 04 z przejściem dla pieszych przy ul. Wilczej (tj. od strony południowej) zlokalizowanym 50m na południe poprzez budowę chodnika-dojścia o szerokości 2,5 m. w stosowanym obecnie w Warszawie standardzie.

Miejsce gdzie miałoby znajdować się dojście obecnie jest przestrzenią wyłączona z ruchu o szerokości platformy, budowa nie stanowi więc istotnych zmian w zakresie istniejącej organizacji ruchu.

W efekcie projektu bezkonfliktowo i niskim kosztem poprawiony zostanie komfort komunikacji miejskiej, oszczędność czasu, zmniejszenie ryzyka spóźnień i ilości nielegalnych przejść przez ulicę.
Skrócenie czasu dojścia jest szczególnie ważne dla osób niepełnosprawnych.
Projekt znacznie usprawniłaby również dojście do tramwaju, gdy jest on drugi na przystanku.

Wyznaczenie drugiego dojścia ograniczy ponadto sytuacje nielegalnego przechodzenia przez ul. Marszałkowską "na skróty" na przystanek zamiast przejściem dla pieszych przy ul. Hożej co bezpośrednio wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.

Podobne usprawnienia są już stopniowo wprowadzane w Warszawie np. podwójne dojścia na przystanki powstały na ulicach Targowej, Prostej czy Słowackiego
Uzasadnienie realizacji projektu
50m na północ od przejścia dla pieszych przy ul. Wilczej znajduje się przystanek tramwajowy Hoża 04, z którego korzystają tysiące pasażerów. Mimo to aby dojść do tramwaju z ul. Wilczej należy pokonać ponad 150m. Tymczasem dla osób z niepełnosprawnościami każdy metr jest ważny.

Projekt ma na celu bezkonfliktową i niskokosztową poprawę komfortu komunikacji miejskiej w efekcie powodując oszczędność czasu, zmniejszenie ryzyka spóźnień i ilości nielegalnych przejść przez ulicę. Usprawni dojście do tramwaju, gdy jest on drugi na przystanku.

Wyznaczenie drugiego dojścia ograniczy również sytuacje nielegalnego przechodzenia przez ul. Marszałkowską "na skróty" co bezpośrednio wpłynie na poprawę bezpieczeństwa.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Przy założeniu powierzchnia chodnika-dojścia do przystanku tramwajowego, który będzie miał ok.180 m2 i będzie usytuowany na jezdni należy przyjąć jego koszt na poziomie ok. 90 000 zł (ok. 500 zł za m2).

Do kosztów należy doliczyć:
- czasową organizację ruchu: 5 000 zł
- odwodnienie (budowa): ok 17 800 zł (w przypadku budowy drenażu z min. 2 wpustami osadnikowymi). Koszt budowy odwodnienia jest trudny do oszacowania bez wcześniejszego wykonania dokumentacji technicznej i kosztorysowej
- dokumentacja techniczna, nadzór autor. inwest. ok. 7 000 zł.

Koszt barier metalowych z wypełnieniem przeciwbłotnym wynosi około 400-500 złotych w zależności od ich rodzaju i sposobu montażu. Przy zlokalizowaniu barier po obu stronach chodnika (60mb x 2 = 120 mb), ich koszt wyniesie ok. 60 000 złotych (120mb x 500zł/mb).

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
180 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Realizacja projektu pociąga za sobą w kolejnych latach standardowe koszty eksploatacyjne.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
0,00 zł

Modyfikacje

13.03.2016 19:12
Autor projektu
13.03.2016 19:13
Autor projektu
14.03.2016 12:49
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście
14.03.2016 12:51
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście
06.05.2016 15:31
Koordynator w Zarządzie Transportu Miejskiego

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Inicjatywa jak najbardziej słuszna, choć stwierdzenie, że jest robiona w myśl zasady "minimum kosztów" jest trochę na wyrost :) Minimum kosztów to byłoby odgrodzenie obecnego pasa drogowego i obniżenie krańca przystanku.

    Dla jasności, nie postuluję ograniczenia kosztów, tylko czepiam się nieścisłości w opisie.
    Mieszkaniec287  15.01.2016 18:09
    • Dziękuje za komentarz.

      O tym nie myślałem, bo taka propozycja też wymagałaby przebudowy. M.in. jest podwójny krawężnik.

      Poza tym chciałbym, żeby chodnik był fizycznie chodnikiem, a nie jezdnią oddzieloną barierką (którą najlepiej byłoby kiedyś w ogóle zlikwidować).
      Mieszkaniec1015  15.01.2016 19:56 Autor projektu
  • Popieram projekt. W ogóle przystanki z zasady powinny być dostępne z obu stron, nie tylko w tym jednym przypadku.
    Mieszkaniec1012  18.01.2016 21:36
    • To prawda, natomiast inne są zdecydowanie trudniejsze.
      Mieszkaniec1015  19.01.2016 08:35 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany