Uciąglijmy ścieżkę rowerową wzdłuż Wisłostrady na Powiślu. Rowerem na ASP!
1967
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście
Sawa

Koszt pomysłu
792 500 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt poprawy bezpieczeństwa i uspójnienia ważnego szlaku komunikacji rowerowej na Powiślu poprzez budowę ścieżki rowerowej na Wisłostradzie. Zadanie obejmuje ul. Wybrzeże Kościuszkowskie i ul. Wioślarską od ul. Zajęczej do ul. Ludnej po stronie zachodniej.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
07.05.2020 09:48
Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.
Przetarg na dokumentację projektową został ogloszony w lutym 2020 r. Nie wpłynęła żadna oferta. Przetarg został ogłoszony ponownie w kwietniu 2020 r., jedyna oferta wielokrotnie przekraczała przeznaczoną kwotę.
Projekt został zrealizowany częściowo, na odcinku od ul. Tamka do ul. Jaracza.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Sawa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie (ul. Tamka - ul. 3 Maja)
ul. Wioślarska (ul. 3 Maja - ul. Ludna)
ul. Wioślarska (ul. 3 Maja - ul. Ludna)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie (ul. Tamka - ul. 3 Maja)
ul. Wioślarska (ul. 3 Maja - ul. Ludna)
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt poprawy bezpieczeństwa i uspójnienia ważnego szlaku komunikacji rowerowej na Powiślu poprzez budowę ścieżki rowerowej na Wisłostradzie. Zadanie obejmuje ul. Wybrzeże Kościuszkowskie i ul. Wioślarską od ul. Zajęczej do ul. Ludnej po stronie zachodniej.
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa i stworzenie ciągłości na ważnym szlaku komunikacji rowerowej na Powiślu poprzez budowę ścieżki rowerowej na ul. Wybrzeże Kościuszkowskie i ul. Wioślarskiej po stronie zachodniej.
Fakt, że Wisłostrada jest ważnym szlakiem rowerowym i jednocześnie szeroką oraz niebezpieczną ulicą, na której nie powinno się prowadzić komunikacji rowerowej na jezdni, powoduje, że wzdłuż Wisłostrady stopniowo powstaje infrastruktura rowerowa.
Na wysokości Podzamcza obecnie istnieje ścieżka rowerowa po dwóch stronach jezdni. Dalej na południe prowadzi już tylko po zachodniej stronie ulicy Wybrzeże Kościuszkowskiej do stacji metra.
Niestety, następny odcinek zachodniej ścieżki jest dopiero przy ul. Ludnej. Aby do niej dojechać należy przejechać ulicę, zjechać na bulwary, tylko po, aby potem podjechać i przejechać ulicę znowu na światłach. Ponieważ jest to bardzo uciążliwe sporo rowerzystów jeździ wąskim chodnikiem.
Powstały w 2014 Nadwiślański Szlak Rowerowy na tym odcinku poprzez małą ilość powiązań i konieczność uciążliwych zjazdów i podjazdów pełni raczej funkcję rekreacyjną niż komunikacyjną.
Korzyścią z projektu będzie znaczne zmniejszenie strat czasowych.
Projekt obejmuje:
1. Wyznaczenie przejazdu przez ul. Zajęczą (w przypadku zwycięstwa projektu zostanie wykonany w ramach prac zaplanowanych na skrzyżowaniu przez ZDM)
2. Budowę DDR do ul. Tamka (koło windy CPR)
3. Wyznaczenie przejazdu przez ul. Tamka (w przypadku zwycięstwa projektu zostanie wykonany w ramach prac zaplanowanych na skrzyżowaniu przez ZDM)
4. odcinek ul. Tamka - ul. Jaracza wariantowo:
a. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz budowę DDR na jezdni oraz przeniesienie parkowania skośnego na drugą stronę jezdni
b. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz wyznaczenie kontrapasu na jezdni
5. Budowa DDR (odcinkami CPR) ul. Jaracza - ul. 3 Maja oraz uporządkowanie parkowania i zieleni (przesadzenia)
6. Budowa DDR ul. 3 Maja - ul. Ludna
7. Wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów na skrzyżowaniu z ul. Ludną jak na ul. Tamka
8. Budowę drogi rowerowej na odc. ul. Suligowskiego - ul. 29 Listopada
Wszystkie warianty powinny zawierać remont brakującego odcinka chodnika i ogrodzenie go przed nielegalnym parkowaniem.
Fakt, że Wisłostrada jest ważnym szlakiem rowerowym i jednocześnie szeroką oraz niebezpieczną ulicą, na której nie powinno się prowadzić komunikacji rowerowej na jezdni, powoduje, że wzdłuż Wisłostrady stopniowo powstaje infrastruktura rowerowa.
Na wysokości Podzamcza obecnie istnieje ścieżka rowerowa po dwóch stronach jezdni. Dalej na południe prowadzi już tylko po zachodniej stronie ulicy Wybrzeże Kościuszkowskiej do stacji metra.
Niestety, następny odcinek zachodniej ścieżki jest dopiero przy ul. Ludnej. Aby do niej dojechać należy przejechać ulicę, zjechać na bulwary, tylko po, aby potem podjechać i przejechać ulicę znowu na światłach. Ponieważ jest to bardzo uciążliwe sporo rowerzystów jeździ wąskim chodnikiem.
Powstały w 2014 Nadwiślański Szlak Rowerowy na tym odcinku poprzez małą ilość powiązań i konieczność uciążliwych zjazdów i podjazdów pełni raczej funkcję rekreacyjną niż komunikacyjną.
Korzyścią z projektu będzie znaczne zmniejszenie strat czasowych.
Projekt obejmuje:
1. Wyznaczenie przejazdu przez ul. Zajęczą (w przypadku zwycięstwa projektu zostanie wykonany w ramach prac zaplanowanych na skrzyżowaniu przez ZDM)
2. Budowę DDR do ul. Tamka (koło windy CPR)
3. Wyznaczenie przejazdu przez ul. Tamka (w przypadku zwycięstwa projektu zostanie wykonany w ramach prac zaplanowanych na skrzyżowaniu przez ZDM)
4. odcinek ul. Tamka - ul. Jaracza wariantowo:
a. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz budowę DDR na jezdni oraz przeniesienie parkowania skośnego na drugą stronę jezdni
b. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego oraz wyznaczenie kontrapasu na jezdni
5. Budowa DDR (odcinkami CPR) ul. Jaracza - ul. 3 Maja oraz uporządkowanie parkowania i zieleni (przesadzenia)
6. Budowa DDR ul. 3 Maja - ul. Ludna
7. Wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów na skrzyżowaniu z ul. Ludną jak na ul. Tamka
8. Budowę drogi rowerowej na odc. ul. Suligowskiego - ul. 29 Listopada
Wszystkie warianty powinny zawierać remont brakującego odcinka chodnika i ogrodzenie go przed nielegalnym parkowaniem.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wisłostrada stanowi ważny szlak rowerowy. Jest jednocześnie szeroką oraz niebezpieczną ulicą, na której nie powinno się prowadzić komunikacji rowerowej na jezdni.
Na wysokości Podzamcza obecnie istnieje ścieżka rowerowa po dwóch stronach jezdni. Niestety, na południe od metra prowadzi tylko po zachodniej stronie ulicy. Następny odcinek ścieżki jest dopiero przy ul. Ludnej. W efekcie zamiast dwukrotnie mijać ulicę oraz zjeżdżać na bulwary, tylko po aby potem znowu podjeżdżać, sporo rowerzystów jeździ chodnikiem.
Rozwiązanie problemu będzie budowa połączenia rowerowego od ul. Zajęczej do ul. Ludnej. Dodatkiem do projektu będzie odcinek omijający Łazienki.
Projekt jest zgodny z miejskimi strategiami promocji komunikacji rowerowej.
Na wysokości Podzamcza obecnie istnieje ścieżka rowerowa po dwóch stronach jezdni. Niestety, na południe od metra prowadzi tylko po zachodniej stronie ulicy. Następny odcinek ścieżki jest dopiero przy ul. Ludnej. W efekcie zamiast dwukrotnie mijać ulicę oraz zjeżdżać na bulwary, tylko po aby potem znowu podjeżdżać, sporo rowerzystów jeździ chodnikiem.
Rozwiązanie problemu będzie budowa połączenia rowerowego od ul. Zajęczej do ul. Ludnej. Dodatkiem do projektu będzie odcinek omijający Łazienki.
Projekt jest zgodny z miejskimi strategiami promocji komunikacji rowerowej.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
1.Budowa DDR/CPR + chodnik [750m] - 750m x 800 zł/mb = 600 000 zł
2.Budowa DDR wydzielonej z jezdni – 250m x 250zł/mb = 62 500 zł
3.Przejazd dla rowerzystów przez ul. Ludną = 80 000 zł
4. Zieleń, wygrodzenia = 10 000 zł
5. Projekt 5% = 40 000 zł
2.Budowa DDR wydzielonej z jezdni – 250m x 250zł/mb = 62 500 zł
3.Przejazd dla rowerzystów przez ul. Ludną = 80 000 zł
4. Zieleń, wygrodzenia = 10 000 zł
5. Projekt 5% = 40 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
792 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Sprzątanie, odnowa oznakowania poziomego.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzOddzielenie rowerowego fragmentu jezdni wygrodzeniami / zielenią ochroni przestrzeń dla rowerzystów przed ewentualnym zastawianiem przez samochody, a także da odpowiednie poczucie bezpieczeństwa.