Budki dla ptaków – Eko Miasto
1741
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Praga-Północ

Koszt pomysłu
22 645 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Pomóż ptakom w naszym mieście. Spotkamy się, zmontujmy budki dla ptaków a następnie powiesimy je pod okiem specjalistów.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
22.01.2018 19:38
8 października 2017 r. na terenie VII Ogrodu Jordanowskiego przy ul. Namysłowskiej odbył się piknik ekologiczny. Celem pikniku była edukacja ekologiczna, w tym możliwość samodzielnego zmontowania budek lęgowych. Powstało 160 szt. budek, które potem mieszkańcy mogli zabrać ze sobą i powiesić w dowolnym miejscu.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Praga-Północ
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Lokalizacja imprezy - Park Praski
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja imprezy - Park Praski wieszanie w parku oraz okoliczne tereny zielone. Mapa w załączniku
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Pomóż ptakom w naszym mieście. Spotkamy się, zmontujmy budki dla ptaków a następnie powiesimy je pod okiem specjalistów.
Opis projektu
Projekt zakłada organizacje spotkania dla Mieszkańców Warszawy podczas którego będą oni składać samodzielnie budki dla ptaków. Spotkanie to będzie nie tylko okazją do pomocy ptakom ale także sąsiedzkiej integracji i zwróceniu uwagi na przestrzeń wspólną. Przy wcześniej przygotowanych stanowiskach będzie można złożyć i oznaczyć swoją budkę lęgowa. Budki zostaną następnie powieszone na okolicznych drzewach pod okiem specjalistów. Budki zostaną oznaczone numerami co ułatwi ich odnalezienie podczas spacerów i obserwację ich losów. W planach jest powieszenie 150 sztuk budek w tym 10 specjalistycznych dla sów, 100 dla małych dziuplaków i 40 dla pozostałych gatunków korzystających z budkę – pełna rozpiska w kosztorysie.
Podczas kilkugodzinnego spotkania będzie można nie tylko złożyć budkę ale także posłuchać wykładu ornitologa i wziąć udział w zajęciach edukacyjnych dla dzieci. Zadaniem ornitologa będzie także wcześniejsze określenie miejsc gdzie budki zostaną powieszone oraz nadzór nad ekipami które będą je montowały.
Wstępny harmonogram:
Zbiórka -30 min
Wstęp poprowadzony przez ornitologa -40min
Wybranie drużyn i przydzielenie stanowisk -20 min
Składnie budek –2godziny
Wieszanie budek -3 godziny
W międzyczasie zajęcia edukacyjne i zabawy związane z tematem ornitologii.
Podczas kilkugodzinnego spotkania będzie można nie tylko złożyć budkę ale także posłuchać wykładu ornitologa i wziąć udział w zajęciach edukacyjnych dla dzieci. Zadaniem ornitologa będzie także wcześniejsze określenie miejsc gdzie budki zostaną powieszone oraz nadzór nad ekipami które będą je montowały.
Wstępny harmonogram:
Zbiórka -30 min
Wstęp poprowadzony przez ornitologa -40min
Wybranie drużyn i przydzielenie stanowisk -20 min
Składnie budek –2godziny
Wieszanie budek -3 godziny
W międzyczasie zajęcia edukacyjne i zabawy związane z tematem ornitologii.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ptaki śpiewające utraciły swoje miejsca lęgowe w miastach przez co ich liczba drastycznie spada. Masowe ocieplanie budynków i nieodpowiedzialna gospodarka zielenią miejską doprowadziła do sytuacji gdzie mimo dostępności pokarmu nie mogą wprowadzić lęgów przez brak miejsca na gniazdowanie. Zmieńmy to wspólnie podczas pikniku który zintegruje lokalną społeczność.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Budki typu A 80 szt. x 35 zł = 2 800 zł
Budki typu A1 20 szt. x 35 zł = 700 zł
Budka dla pełzacza 5 szt. x 35 zł = 245 zł
Budka dla puchacza 10 szt. x 110 zł =1100 zł
Budki typ B 35 szt. x 40 zł = 1400 zł
Wkrętarki do wynajęcia 40 zł x 20 szt. = 800 zł
Wyposażenie (stoły, namioty, krzesła, nagłośnienie) = 8000 zł
Wynagrodzenie ornitologa = 1000 zł
Ekspertyza dotycząca powieszenia budek = 500 zł
Koordynacja i organizacja = 3000 zł
Napoje = 300 zł
Kuchnia polowa z grochówką = 800 zł
Opiekunowie wieszania, praca na wysokościach = 2000 zł
Budki typu A1 20 szt. x 35 zł = 700 zł
Budka dla pełzacza 5 szt. x 35 zł = 245 zł
Budka dla puchacza 10 szt. x 110 zł =1100 zł
Budki typ B 35 szt. x 40 zł = 1400 zł
Wkrętarki do wynajęcia 40 zł x 20 szt. = 800 zł
Wyposażenie (stoły, namioty, krzesła, nagłośnienie) = 8000 zł
Wynagrodzenie ornitologa = 1000 zł
Ekspertyza dotycząca powieszenia budek = 500 zł
Koordynacja i organizacja = 3000 zł
Napoje = 300 zł
Kuchnia polowa z grochówką = 800 zł
Opiekunowie wieszania, praca na wysokościach = 2000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
22 645,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Konserwacja i czyszczenie budek (co dwa lata) 20 zł x 150 sztuk = 3000 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzChciałbym tylko zwrócić uwagę, że nie montuje się skrzynek dla puchaczy. Skrzynki dla pełzaczy nie sprawdzają się wcale więc szkoda wydawać na nie pieniądze.
Poza tym zdecydowanie odwrotna jest proporcja skrzynek B do A.
W przypadku nadmiaru budek mają one zostać przekazane Wydziałom Ochrony Środowiska z dzielnicy z zaleceniem dalszej dystrybucji na placówki oświatowe i okolice lub budynki użyteczności publicznej
Proszę się nie dziwić, że ludzie nie mają ochoty uczestniczyć w głosowaniu, jak takie projekty się przedstawia. "Czyste społecznictwo".