Bezpłatne zajęcia pozalekcyjne ze sztuki wystąpień publicznych dla dzieci ze szkół podstawowych na Żoliborzu

1301
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Żoliborz
Autor pomysłu Mieszkaniec6765
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
19 600 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt zakłada przeprowadzenie cyklu bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych ze sztuki wystąpień publicznych dla dzieci z klas 0-6 we wszystkich szkołach publicznych w dzielnicy. Celem projektu jest przekazanie najmłodszym praktycznych umiejętności, które pomogą im czuć się dobrze, występując przed większym gronem słuchaczy.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Żoliborz
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoły podstawowe na Żoliborzu
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Zajęcia będą odbywać się we wszystkich publicznych szkołach podstawowych na Żoliborzu czyli w SP nr 65, 68, 92 i 267.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada przeprowadzenie cyklu bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych ze sztuki wystąpień publicznych dla dzieci z klas 0-6 we wszystkich szkołach publicznych w dzielnicy. Celem projektu jest przekazanie najmłodszym praktycznych umiejętności, które pomogą im czuć się dobrze, występując przed większym gronem słuchaczy.
Opis projektu
Zarówno jako dzieci jak i już dorośli ludzie w różnych sytuacjach musimy występować publicznie. Dużo łatwiej jest, kiedy czujemy się pewni siebie, umiemy opanować tremę, wiemy jak zyskiwać uwagę i zainteresowanie słuchaczy. Praktyczne zajęcia ze sztuki wystąpień publicznych pozwolą dzieciom zdobyć te przydatne umiejętności poprzez zabawę oraz uniknąć wielu stresujących sytuacji w dorosłym życiu.

Już od najmłodszych lat dzieci biorą udział w szkolnych akademiach i przedstawieniach, recytują i śpiewają, a przede wszystkim codziennie w szkole muszą publicznie się wypowiadać. Ile razy, kiedy nauczyciel brał nas do odpowiedzi, z nerwów zapominaliśmy wszystkiego czego się uczyliśmy? Dla większości społeczeństwa jest to ogromny problem i wiąże się niepotrzebnie z wielkim stresem.

Podczas wystąpień wysoko ocenia się opanowanie, odpowiednie słownictwo czy zdolność przekonywania do swoich poglądów. W szkole najczęściej ocenia się uczniów, a nie uczy jak podejść do takiego zadania. Jest to niezwykle przydatna umiejętność, biorąc pod uwagę, że nawet nam, jako dorosłym, często przychodzi z trudnością wygłaszanie prezentacji czy wypowiadanie się przed szerszą publiką. Warsztaty ze sztuki wystąpień publicznych dadzą dzieciom pewność siebie i konkretną wiedzę, którą będą wykorzystywać przez całe życie.

Projekt powinien zostać zrealizowany według sylabusa kompleksowo obejmującego tematykę wystąpień publicznych, np. zgodnie z programem nauczania „Mały Geniusz”. Chodzi o to, aby dzieci uczyć różnych technik, postaw i sposobu myślenia, tak by rozwinęły w sobie pozytywne podejście do występowania przed szerszym gronem słuchaczy. Celem zajęć nie jest zorganizowanie przedstawienia szkolnego, tylko przekazanie dzieciom fachowej wiedzy w sposób dopasowany do ich wieku i stopnia rozwoju.

Jeśli liczba chętnych będzie duża, warsztaty będą odbywać się w krótszych cyklach, tak aby każde dziecko mogło skorzystać z zajęć. Jeśli liczba chętnych będzie mniejsza albo niektóre szkoły nie zechcą skorzystać z projektu, cykle warsztatów będą liczyły więcej spotkań i będą się odbywały w mniejszych grupach, tak by wykorzystać pełną kwotę przeznaczoną na projekt.
Uzasadnienie realizacji projektu
Warsztaty ze sztuki wystąpień publicznych dają dzieciom praktyczne umiejętności:
- budują pewność siebie,
- uczą jak radzić sobie ze stresem i jak pozostać opanowanym w trudnych sytuacjach,
- pokazują, jak wykorzystywać swoje mocne strony i akceptować siebie,
- przekazują praktyczną umiejętność występowania publicznie,
- rozwijają zdolność autoprezentacji,
- rozwijają zdolności retoryczne,
- pokazują jak uczyć się na błędach i wyciągać z nich wnioski.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys (na podstawie oferty Małego Geniusza)
Koszt zajęć dla dzieci
Cykl 12 zajęć dla dzieci w grupie 6-11 dzieci - 2900 zł
Cykl 12 zajęć dla dzieci w grupie 12-20 dzieci - 4900 zł

Zakładając, że w każdej szkole na danym obszarze zostanie zorganizowany 1 cykl 12 zajęć dla grupy dzieci 12-20 osób, całkowity koszt projektu wynosi 4 szkoły * 4900 zł = 19600 zł

Całkowity koszt projektu należy podzielić między liczbę szkół, które zgodzą się wziąć udział w jego realizacji i w ten sposób określić możliwą do przeprowadzenia liczbę zajęć w danej szkole.

Jeśli okazałoby się, że niektóre szkoły nie chcą realizować projektu, pula pieniędzy zostanie podzielona między szkoły wyrażające chęć udziału w projekcie (wówczas w tych szkołach można będzie przeprowadzić cykle zajęć dla większej liczby grup).
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
19 600,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Nie bądźmy naiwni. Przyznanie temu projektowi pieniędzy z budżetu partycypacyjnego byłoby obrażaniem INTELIGENCJI FINANSOWEJ mieszkańców. Projektodawczyni najwyraźniej poszukuje w całej Warszawie finansowania dla Fenomeno spółka z o.o., bo zataiła fakt, że jest jej założycielką, a firma realizuje właśnie usługę Mały Geniusz.
    Mieszkaniec1513  18.03.2015 06:19
  • Szanowni Państwo,

    powyższy projekt dotyczy zajęć ze sztuki wystąpień publicznych. Jestem przekonana, że takie zajęcia są potrzebne i wartościowe. Przez cały okres edukacji, a później w dorosłym życiu, wymaga się od nas efektownych wystąpień publicznych. Jest to umiejętność jak każda inna – można poznać narzędzia i metody, dzięki którym jest łatwiej ją opanować. Takie zajęcia uczą też pewności siebie i radzenia sobie w sytuacjach stresowych.

    Pomysł na zgłoszenie projektu zrodził się w momencie, gdy odezwali się do nas rodzice, którzy sami zaproponowali napisanie wniosku do budżetu partycypacyjnego oraz zbieranie podpisów w tej sprawie. Z tego względu postanowiłam sama podjąć odpowiednie kroki w celu zdobycia środków na sfinansowanie zajęć dla dzieci z budżetu miasta. Wcześniej oczywiście konsultowałam to z koordynatorami ds. budżetu partycypacyjnego w kilku dzielnicach, którzy potwierdzili, że takie postępowanie jest zgodne z regulaminem.

    Oczywiście osoby odpowiedzialne za realizację zwycięskich projektów budżetu partycypacyjnego, mogą wybrać dowolnego wykonawcę. Pomysły, które zdobędą najwięcej głosów w głosowaniu w czerwcu realizują urzędy dzielnic, to one zbierają oferty od wykonawców i wybierają najkorzystniejszą propozycję.

    Rodzice często mówią, że chcieliby, żeby ich dzieci chodziły na takie zajęcia, ale nie mogą sobie pozwolić na to przez ograniczony budżet. Dlaczego nie spróbować pozyskać na to środków z budżetu partycypacyjnego?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Sylwia Kalinowska
    Mieszkaniec12515  24.03.2015 16:45
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec12515  24.03.2015 16:45
  • Zadowolenie, że takie projekty nie znajdują wielu zwolenników.

    Mam nadzieję, że od przyszłego roku całkowicie znikną projekty "szkolne"!

    Finansowanie zajęć dla uczniów to zadanie samorządu!!!!
    Mieszkaniec12180  09.07.2015 11:01
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany