Nowoczesna pracownia chemiczna w Gimnazjum 47 im. Marszałka J. Piłsudskiego przy ul. Grenady 16

408
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Wola
Młynów
Autor pomysłu Mieszkaniec6818
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
129 300 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Celem projektu jest stworzenie nowoczesnej, na miarę XXI wieku, szkolnej pracowni chemicznej. Powinna ona być bogato wyposażona w sprzęt laboratoryjny, odczynniki chemiczne i pomoce dydaktyczne. Ważnym elementem tego wyposażenia powinien być sprzęt umożliwiający prezentację i rejestrację przebiegu przeprowadzanych doświadczeń taki jak tablice interaktywne, komputery, rzutniki.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Młynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Grenady 16
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Na terenie Gimnazjum nr 47 przy ul. Grenady 16

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest stworzenie nowoczesnej, na miarę XXI wieku, szkolnej pracowni chemicznej. Powinna ona być bogato wyposażona w sprzęt laboratoryjny, odczynniki chemiczne i pomoce dydaktyczne. Ważnym elementem tego wyposażenia powinien być sprzęt umożliwiający prezentację i rejestrację przebiegu przeprowadzanych doświadczeń taki jak tablice interaktywne, komputery, rzutniki.
Opis projektu
Celem projektu jest stworzenie nowoczesnej szkolnej pracowni chemicznej. Powinna ona być bogato wyposażona w sprzęt laboratoryjny, odczynniki chemiczne i pomoce dydaktyczne. Ważnym elementem tego wyposażenia powinien być sprzęt umożliwiający prezentację i rejestrację przebiegu przeprowadzanych doświadczeń.
Chemia jest przedmiotem, którego nie można skutecznie nauczać wyłącznie za pomocą metod werbalnych lub słowno-poglądowych, filmów, schematów. Dlatego oprócz odczynników i wyposażenia typowo laboratoryjnego potrzebne będą tablice interaktywne, rzutniki, komputery, sprzed audiowizualny.
W dydaktyce nauk przyrodniczych współcześnie dominuje pogląd o konieczności maksymalnego zbliżenia procesu kształcenia do pracy badawczej. Właśnie takie formy kształcenia są jednocześnie atrakcyjne dla ucznia, jak i sprzyjają podnoszeniu wyników nauczania. Niezależnie od tego jaki w przyszłości zawód będą wykonywali uczniowie, podczas lekcji będą mieli okazję badać i odkrywać, a ugruntowana postawa analityczna, badawcza wobec rzeczywistości na pewno w przyszłym życiu będzie przydatna.
Ponadto nowoczesna pracownia chemiczna będzie mogła pełnić integrującą funkcję w społeczności lokalnej, stając się miejscem otwartych spotkań podczas których organizowane będą pokazy efektownych doświadczeń chemicznych oraz będą odbywały się prezentacje projektów uczniowskich.
Uzasadnienie realizacji projektu
Nauczanie chemii oparte o eksperyment chemiczny w którym kształcenie jest zbliżone do procesu badawczego, to forma zajęć bardzo atrakcyjną dla uczniów i jednocześnie sprzyjająca podniesieniu wyników kształcenia. Fakt ten potwierdzają badania edukacyjne.
Oprócz zwiększenia atrakcyjności zajęć dydaktycznych i podniesienia wyników nauczania realizacja projektu pozytywnie wpłynie na integrację społeczności lokalnej poprzez organizację otwartych spotkań podczas których odbywać się będą pokazy efektownych doświadczeń chemicznych oraz prezentacje projektów uczniowskich.
Aby zrealizować te cele koniecznym uzupełnieniem wyposażenia chemicznego będzie sprzęt komputerowy umożliwiający rejestrację i prezentację przebiegu eksperymentów oraz łączność z Internetem.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
wyposażenie pracowni:
• Zestawy odczynników potrzebnych do przeprowadzania doświadczeń i badań chemicznych
- 15500,00 zł
• odczynniki pojedyncze - 1000,00
• zestawy odczynników - 3000,00
• zestaw kwasów mineralnych i organicznych - 1000,00
• zestawy do badania gleby, wody i powietrza - 5500,00
• zestawy prezentujące budowę atomów i cząsteczek - 3000,00
• zestaw do elektrolizy - 1000,00
• zestaw do destylacji - 1000,00
• Zestawy sprzętu laboratoryjnego – 25000,00 zł
• termometry - 500,00
• wagi laboratoryjne - 3000,00
• płyta grzewcza - 2500,00
• mieszadła magnetyczne - 10000,00
• zestawy szkła z zaciskami i łącznikami - 5000,00
• zestaw mikrochemia - 800,00
• zestawy foliogramów - 1200,00
• dydaktyczne gabloty naścienne - 2700,00
• gry dydaktyczne, modele cząsteczek - 1200,00
• szkło i sprzęt laboratoryjny (butelki do roztworów, zlewki, kolby, pojemniki na odpady laboratoryjne, chłodnice, cylindry, lejki, probówki, krystalizatory, bagietki, parownice, szalki, tygle, moździerze, szczypce, wanienki, rozdzielacze, tace, tryskawki, palniki, trójnogi, palniki, węże, suszarki, statywy z łapami i łącznikami itp.) - 6000,00
• dygestorium (urządzenie + dostawa + montaż) - 20000,00
• specjalistyczne stoły laboratoryjne do prowadzenia doświadczeń chemicznych - 10000,00
• stół demonstracyjny z blatem ceramicznym - 10000,00
• szafy na pomoce dydaktyczne - 5000,00
• ekrany projekcyjny, rzutnik, komputery z oprogramowaniem i systemem demonstracyjnym kamera - 35000,00
wyposażenie pokoju przygotowawczego:
• ruchome stoliki do przewożenia zestawów - 3000,00
• szafa bezpieczeństwa na odczynniki - 2800,00
• szafy na odczynniki i sprzęt - 3000,00
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
129 300,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
koszty sprzątania, energii, wody, gazu, konserwacji
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Witam!
    1. Osobiście pracuję w oczyszczalni ścieków i stacjach uzdatniania wody, również w laboratorium. Chciałbym wiedzieć, jakie badania i analizy są planowane w ramach tej inicjatywy?
    2. Czy projekt ten faktycznie jest ogólnodostępny? Jestem całym sercem za nauką takimi metodami, niemniej obawiam się, że projekt ten wykracza poza zasady budżetu partycypacyjnego. Nie każdy będzie mógł codziennie korzystać z niego... Czy próbowaliście Państwo innymi metodami stworzyć taką pracownię? Czy kontaktowaliście się z firmami chemicznymi, uczelniami, laboratoriami w celu nawiązania współpracy?
    Mieszkaniec12202  13.03.2015 09:37
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany