Budowa eko-zatok parkingowych przy ulicy Karola Darwina.

1334
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Praga-Północ
Autor pomysłu Mieszkaniec6833
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
320 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt dotyczy budowy miejsc parkingowych przy ulicy Karola Darwina. W tym celu należy zaadoptować istniejący trawnik i wykorzystać go pod budowę potrzebnych miejsc. Parking powstanie na tzw. eko-płytach, co pozwoli w dużej mierze zachować teren zielony.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Karola Darwina
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja projektu jest przewidziana wzdłuż ulicy Karola Darwina; od ul. Wenantego Burdzińskiego do ul. Namysłowskiej.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt dotyczy budowy miejsc parkingowych przy ulicy Karola Darwina. W tym celu należy zaadoptować istniejący trawnik i wykorzystać go pod budowę potrzebnych miejsc. Parking powstanie na tzw. eko-płytach, co pozwoli w dużej mierze zachować teren zielony.
Opis projektu
Budowa zatok (miejsc) parkingowych w ciągu ulicy Darwina z wykorzystaniem kratki drogowo-parkingowej (tzw. eko-płyt). Projekt powinien być zrealizowany na terenie obecnego trawnika po stronie północnej ulicy (nieparzystej).

Wykorzystanie eko-płyt pozwoli na zachowanie zieleni, a także, w przypadku ewentualnej awarii sieci ciepłowniczej biegnącej w pobliżu tego miejsca, na szybki demontaż.
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizację projektu uzasadniam brakiem wolnych miejsc parkingowych na terenie osiedla. Szczególnie dotyczy to ul. Darwina, przy której m.in. znajdują się 12-piętrowe bloki z miejscami dla zaledwie kilku samochodów. Auta zaparkowane są wszędzie (trawniki, chodniki), a przez to stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców m. in. blokują dojazd służb ratunkowych i miejskich.

To miejsce to pułapka strażników miejskich, w którą wpadają mieszkańcy... płacąc kilkuset złotowe mandaty.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Orientacyjny obszar przeznaczony pod budowę zatok parkingowych: 3 tys. m2
Orientacyjny koszt położenia 1m2 kratki drogowo-parkingowej (wraz z podłożem i pracą): 100 zł
Orientacyjny koszt uprzątnięcia, ponownego obsadzenia i prac porządkowych: 20.000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
320 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (14)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Czy autor zdaje sobie sprawę, że ten projekt jest sprzeczny ze Strategią Transportową miasta?

    Strategia zakłada likwidację nielegalnych miejsc parkingowych, a także NIE wyznaczanie nowych miejsc w strefie śródmieścia funkcjonalnego. Tak więc projekt stoi z nią w sprzeczności.

    Warto wycofać ten projekt, bo szkoda energii autora na promowanie projektu, który jest niezgodny z założeniami Budżetu Partycypacyjnego.

    Niezgodne projekty i tak będą odrzucane na etapie weryfikacji.

    PS. Projekt niestety ekologiczny jest tylko z nazwy.... Warto zobaczyć jak wygląda taki "eko" parkingu po użytkowaniu przez samochody. Z trawy zostaje tylko rozjechane klepisko.

    Zachęcam do zobaczenia zdjęcia i zobaczenia tego na żywo (róg Francuskiej i Walecznych przy banku).

    http://bit.ly/1CsvK6k
    Mieszkaniec12885  04.03.2015 00:54
    • Gdyby projekt był niezgodny, to nie przeszedłby weryfikacji, a jak widać poradził sobie z tym zadaniem. Może pozwólmy jednak w najbliższym czasie zadecydować twórcom projektów, które projekty zostaną.
      Mieszkaniec12209  04.03.2015 07:44
    • Ale on jeszcze nie przechodził weryfikacji merytorycznej, a jedynie formalną.
      Z powodów wskazanych przez p. Konrada raczej jej nie przejdzie.
      Mieszkaniec12179  04.03.2015 10:28
  • Czy można gdzieś w Warszawie zobaczyć realizację takiego parkingu w praktyce? Mam dwie obawy związane z proponowaną technologią wykonania:

    1. Na oko połowa samochodów na osiedlu nie jest wykorzystywana codziennie, niektóre kilka razy do roku. Bez regularnego dostępu światła trawa obumrze.

    2. Z kolei w zimie koła regularnie używających będą nanosić breję solną z jezdni. Pal licho trawę, ale po tej stronie są też drzewa - jeśli zasoli się grunt, to można się z nimi pożegnać. Zamiast trawnika i szpaleru drzew będzie obskurne klepisko.

    Inna sprawa, że z rysunku koncepcyjnego w prezentacji wynika po prostu wycinka wszystkich drzew jak leci.

    Realistycznie podchodząc do sprawy, można by przekształcić Darwina i Burdzińskiego w jednokierunkowe (do pary z odpowiednim odcinkiem Szanajcy) i wyznaczyć pasy postojowe na jezdni. Kawałek pasa postojowego można by też wyznaczyć na Jagiellońskiej. A 200-300 m od ul. Darwina są wolne miejsca na parkingach strzeżonych.
    Mieszkaniec476  10.03.2015 21:30
    • Aleksander Buczyński - wydaje mi się, że coś podobnego funkcjonuje przy CH Targówek i wygląda tak: https://goo.gl/maps/Ri2Y4
      Mieszkaniec12349  13.03.2015 13:54
    • Szczerze pisząc "w realu" wygląda to zupełnie inaczej niż w folderach reklamowych i mało zachęcająco. Przyuważyłem podobne rozwiązanie na stacji benzynowej w widełkach al. Solidarności i Leszno, wyglądało jeszcze gorzej. Takie rozwiązania nadają się na parkingi użytkowane okazjonalnie, kilkanaście razy do roku, a nie na miejsca stałego parkowania.
      Mieszkaniec476  21.03.2015 09:45
  • Gratuluję pierwszego małego sukcesu. Walczymy dalej. Przed nami głosowanie :)
    Mieszkaniec12209  02.06.2015 14:56
  • Absurd! Ostatnią rzeczą potrzebną Pradze są miejsca parkingowe! Chcemy drzew a nie parkingów na trawniku.
    Mieszkaniec2348  17.06.2015 15:09
  • o i to jest konkret, przeciwnicy nigdy nie próbowali zaparkować w okolicy Darwina,służby miejskie też mogą coś na ten temat powiedzieć. Drzewka posadzone przy samej jezdni,szerokie trawniki,szeroki chodnik i dalej trawniki przed blokami, a wszystko po to by nasze ukochane czworonogi miały gdzie załatwiać potrzeby fizjologiczne. Brawo popieram ten projekt.
    Mieszkaniec12707  18.06.2015 09:39
  • Ten projekt to likwidacja zieleni, wycinka drzew, wylewanie oleju i smarów w grunt, smród z rur wydechowych, wspieranie najbardziej uciążliwego i nieekologicznego środka transportu miejskiego jakim jest samochód pod hasłem pod hasłem "EKO". To tak jak reklamowanie EKObomby atomowej.
    Mieszkaniec12721  18.06.2015 22:28
    • ''smród z rur wydechowych'' to jest teraz gdzie kilkaset samochodów krąży po okolicznych ulicach szukających miejsca parkingowego. W nowych realiach wjedzie zaparkuje i spokojnie pójdzie do domu.
      Mieszkaniec2712  25.06.2015 13:45
  • "Zaadaptować trawnik pod budowę miejsc parkingowych" = zlikwidować trawnik na rzecz miejsc parkingowych. Nie w tą stronę chcemy iść. Duże NIE - mam nadzieję, że nie będę się musiała dorzucać do cudzych parkingów, nie widzę tu żadnego dobra wspólnego.
    Mieszkaniec12422  21.06.2015 11:47
  • Osoba która tutaj mieszka przy najmniej kilka lat to wie, że zaparkowanie samochodu graniczy z cudem. Chcemy żyć i mieszkać normalnie w naszej dzielnicy.Potrzebne nam są normalne miejsca parkingowe jak również polityka konserwacji drzewostanu. Ale na normalnych warunkach, niech rosną tam gdzie nie będą przeszkadzać mieszkańcom.Nagminnie w naszej dzielnicy to ilość a nie jakość wytacza granice.Mamy kilkaset przykładów gałęzi wchodzących w okna mieszkańcom lub stojących starych spróchniałych drzew które zagrażają zdrowiu i życiu.
    Mieszkaniec2712  25.06.2015 13:30
    • Być może miejsca parkingowe są tam potrzebne kilku konkretnym mieszkańcom, ale nie widzę sensu finansowania tego z publicznych pieniędzy.A nazywania tego projektu EKO jest mocnym nadużyciem...
      Mieszkaniec12979  26.06.2015 20:08
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany