Dostosowanie przystanków przy przychodni na Szajnochy dla niepełnosprawnych i wózków przez zabudowę nieprzepisowo krótkich zatok.

1816
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Żoliborz
Autor pomysłu Mieszkaniec7141
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
57 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt polega na likwidacji zatok autobusowych o nieprawidłowej geometrii przystanków Bohomolca 01 i 02 przy ul. Mickiewicza przez ich zabudowę chodnikiem z krawężnikiem. Autobusy będą zatrzymywały się na zewnętrznym pasie ruchu, który dalej lub wcześniej i tak zajęty jest pod parkowanie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Żoliborz
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przystanki autobusowe Bohomolca 01 i 02 w ul. Mickiewicza
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
-

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na likwidacji zatok autobusowych o nieprawidłowej geometrii przystanków Bohomolca 01 i 02 przy ul. Mickiewicza przez ich zabudowę chodnikiem z krawężnikiem. Autobusy będą zatrzymywały się na zewnętrznym pasie ruchu, który dalej lub wcześniej i tak zajęty jest pod parkowanie.
Opis projektu
Projekt polega na likwidacji 2 zatok autobusowych o nieprawidłowej geometrii (zbyt ostre skosy najazdowe i wyjazdowe, uniemożliwiające dłuższym autobusom dojechanie do krawędzi) przez ich zabudowę chodnikiem z krawężnikiem. Autobusy będą zatrzymywały się na zewnętrznym pasie ruchu jezdni, który przed/za przystankiem i tak zajęty jest na parkowanie.

Geometria skosów zatok nie może być poprawiona ze względu na lokalizację słupów sieci trakcyjnej tramwajowej.

W ramach projektu zostaną wybudowane nowe krawężniki na zewnętrznej krawędzi zewnętrznych pasów ruchu i cała powierzchnia po zatokach zostanie pokryta nawierzchnią chodnikową z płyt betonowych (Bohomolca 02) lub z kostki betonowej (Bohomolca 01).
Uzasadnienie realizacji projektu
Istniejące zatoki autobusowe mają geometrię niezgodną z przepisami technicznymi. Zbyt ostre skosy najazdowe i wyjazdowe uniemożliwiają dłuższym autobusom dojechanie do krawędzi peronu, niezależnie od wysiłków kierowców.

Tymczasem ze względu na przychodnię z autobusów korzystają osoby starsze, na wózkach i rodzice z dziećmi w wózkach. Jeżeli autobus zatrzymuje się 50-100 cm od krawężnika, to próbując wyprowadzić wózek utykamy w pułapce (zwłaszcza jeśli obie osie wózka wpadają między krawężnik i autobus). Miało już miejsce wypadnięcie dziecka na jezdnię.

Po likwidacji zatoki autobusy będą zatrzymywały się na zewnętrznym pasie ruchu jezdni, który przed/za przystankiem i tak zajęty jest na parkowanie lub pas skrętny.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
projekt budowlany 3000
rozbiórka i zabudowa zatok, przebudowa studzienki, montaż słupków wygradzających 54000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
57 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany