Kładka pieszo-rowerowa nad ul. Górczewską łącząca Parki: Moczydło i Szymańskiego

56
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Mieszkaniec7438
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 500 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Kładka pieszo-rowerowa, łącząca dwa parki i naturalny ciąg komunikacyjny wykorzystywany aktualnie do spacerów i rekreacji, a który przedzielony jest ruchliwą ulicą. Obiekt pomoże zwiększyć bezpieczeństwo i upłynnić ruch na ulicy, poprzez ograniczenie ilości pieszych na przejściach i światłach.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Górczewska (mniej więcej nr 80), odcinek ulicy między Elekcyjną/ Deotymy a Trasą Prymasa Tysiąclecia.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Odcinek ulicy Górczewskiej pomiędzy dwoma parkami: Parkiem Moczydło, oraz Parkiem Szymańskiego. Załącznik ''Kładka pieszo-rowerowa nad ul.Górczewską-lokalizacja na mapie'' dokładnie określa planowaną lokalizację obiektu.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Kładka pieszo-rowerowa, łącząca dwa parki i naturalny ciąg komunikacyjny wykorzystywany aktualnie do spacerów i rekreacji, a który przedzielony jest ruchliwą ulicą. Obiekt pomoże zwiększyć bezpieczeństwo i upłynnić ruch na ulicy, poprzez ograniczenie ilości pieszych na przejściach i światłach.
Opis projektu
Kładka pieszo rowerowa podnosząca bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów, rolkarzy, łącząca i przedłużająca w naturalny sposób zieloną przestrzeń na Woli. Kładka zbudowana z betonu i stali, nad powierzchnią jezdni. Obustronne najazdy umożliwiją swobodny ruch dwukierunkowy dla rowerzystów, wózków dziecięcych, rolkarzy, osób niepełnosprawnych. Dzięki kładce możliwe będzie przemieszczenie się z parku do parku bez konieczności nadkładania dodatkowej drogi do najbliższych przejść dla pieszych. Aktualnie mamy z wózkami, seniorzy, piesi czy rowerzyści, korzystający z alejek spacerowych Parku Szymańskiego, lub Parku Moczydło, żeby przejść z parku do parku muszą pokonać dodatkową drogę: 200 metrów do ul. Elekcyjnej lub 300 metrów do Alei Prymasa (od planowanej lokalizacji kładki). Inwestycja umożliwi naturalną komunikację pomiędzy parkami, wynikającą z aktualnego układu ścieżek rowerowych i pieszych obecnych w parkach, które są przerwane i niepołączone z powodu szerokiej i ruchliwej ulicy Górczewskiej, przebiegającej pomiędzy parkami. Inwestycja wpłynie pozytywnie na rekreację, może mieć również pozytywny wpływ na upłynnienie komunikacji na ul. Górczewskiej, ponieważ piesi ograniczą zmianę komunikacji świetlnej, dzięki możliwości korzystania z kładki. Kładka pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy nie będą musieli korzystać z przejść na ulicy, tylko będą mogli przemieszczać się nad ulicą, naturalnie przedłuży i zwiększy część rekreacyjną, z której korzystają mieszkańcy Woli.
Uzasadnienie realizacji projektu
Kładka jest potrzebna, żeby połączyć dwa parki (analogicznie do tego, jak zostały połączone Pola Mokotowskie kładką nad Al. Niepodległości); umożliwi swobodne i bezpieczne przejście z parku do parku nad ul.Górczewską: pieszym, rowerzystom, rolkarzom, biegaczom, mamom z dziećmi oraz osobom niepełnosprawnym, wykluczy konieczność nadrabiania kilkuset metrów, żeby przejść na drugą stronę ulicy, zwiększy i połączy teren rekreacyjny na Woli.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W zależności od użytych materiałów, projektu kładki, realizacja projektu może zawierać się w przedziale
1,5 - 6,0 mln złotych.

Poniżej podaję szacunkowy, ale realny koszt dobrej jakości kładki:

Składowe elementy projektu
1.Projekt techniczno- budowlany oraz wykonawczy - ok. 100.000 zł brutto
2.Budowa kładki, pozostałe składowe kosztorysu w zależności od materiałów: ok. 3.000.000 zł brutto:
a.Roboty przygotowawcze
b.Fundamentowanie
c.Montaż konstrukcji kładki
d.Roboty żelbetonowe, schody, podjazdy
e.Zbrojenie, betonowanie
f. Izolacje
g.Nawierzchnia
h.Elementy wyposażenia kładki (balustrady, poręcze itp.)
i. Roboty wykończeniowe (malowanie konstrukcji, montaż oznakowań, zabezpieczenie materiałów itp.)
3.Nadzór inwestorski ok.10% inwestycji: ok. 310.000 zł brutto
4.Zapas na nieprzewidziane sytuacje ok. 5% inwestycji: ok. 155.000 zł brutto
Szacowany łączny koszt inwestycji: ok.3.500.000 zł brutto.

Zgłaszam projekt licząc na znalezienie najtańszego wykonawcy.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 500 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (26)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Popieram projekt! Pomiędzy tymi parkami aż prosi się o wykonanie we wspomnianym miejscu przejścia łączącego je. A czy przejście naziemne w tym miejscu by się nie sprawdziło, takie na żądanie pieszego, zsynchronizowane ze światłami na skrzyżowaniu Elekcyjnej i Gorczewskiej?
    Mieszkaniec917  01.03.2015 10:54
    • Nie, bo to spowolni ruch samochodów
      Mieszkaniec12165  18.03.2015 18:02
    • To też jest jakiś pomysł :) nie wiem tylko czy możliwy i na ile kolizyjny z planowaną budową metra.
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:29
  • Świetny pomysł! Taka kładka w tym miejscu byłaby bardzo użyteczna i na pewno każdego dnia korzystało by z niej wiele osób!
    Mieszkaniec12161  01.03.2015 12:28
  • Budowa kładki dla pieszych w odległości około 125 metrów od istniejącego przejścia dla pieszych jest absurdalna i niegospodarna. Podane miejsca jako przykłady mają całkowicie odmienną specyfikację. Jeżeli już te niecałe 300 metry to za dużo sugeruję skontaktować się z autorem tego projektu: https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/3001 aby przesunął swoje przejście w proponowane miejsce z ewentualną sygnalizacją świetlną na przycisk pieszego i wykrywanie rowerzystów lub samemu zmodyfikować swój projekt w ten sposób.
    Mieszkaniec63  01.03.2015 14:41
  • Ja również myślę, że w tym miejscu lepiej wyznaczyć naziemne przejście dla pieszych (od strony wschodniej) i przejazd rowerowy (od strony zachodniej), chyba najlepiej z sygnalizacją świetlną. Będzie taniej i bez podchodzenia pod górę, zamiast budować kładkę.
    Mieszkaniec3188  02.03.2015 19:50
    • Poprawka: Zamiast budować kładkę, jest do zrobienia tylko sygnalizacja i do położenia kilkanaście-kilkadziesiąt metrów asfaltu i płyt chodnikowych.
      Mieszkaniec3188  02.03.2015 19:52
    • kolejne światła i bliskie odległości sygnalizacji świetlnej sparaliżowałyby ruch na ulicy górczewskiej, zwiększyły korki itd. kładka wydaje się w tym wypadku rozwiązaniem, które dodatkowo może gen problem raczej rozwiązać, bo mniej osób będzie korzystać z aktualnego przejścia dla pieszych (mniej wywołań o zmianę światła).
      pozdrawiam.
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:33
  • Kładki i przejścia podziemne to konstrukcje, które są ogromnym utrudnieniem dla osób z wózkami, osób niepełnosprawnych, osób starszych czy rowerzystów. Moim zdaniem powinno się dążyć do ich likwidacji i zastępować je przejściami i przejazdami naziemnymi. Trudno mi zrozumieć komu i czemu ma służyć budowa nowych.
    Łukasz Gawryś  02.03.2015 22:16
    • Przy Bibliotece Narodowej i przy Alei Wielkopolski kładki z rampami sprawdzają się bardzo dobrze, osobiście uważam takie rozwiązane nad jezdnią i torami tramwajowymi za ułatwienie.
      Czy ten projekt jest zasadny akurat w tym miejscu? Z tym już bym polemizował.
      Mieszkaniec12863  10.03.2015 20:33
    • Nie zgadzam się, że kładka to utrudnienie dla rowerzystów :) w tym miejscu aż się prosi takie połączenie dwóch parków. Zamiana kładki w tym miejscu na np. przejście naziemne nie byłoby najlepszym rozwiązaniem, ponieważ znacznie utrudniłoby ruch na ul.górczewskiej. Już widzę te korki :) . Być może przejście podziemne, ale nie wiem jak z budową metra- czy wobec tych planów takie podziemne przejście jest możliwe.
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:37
  • Raczej nie ma co liczyć, że jakaś firma wykona kładkę za 1,5 mln gdy kosztorys to 3,5mln. Poza tym kładka to w ogole zły pomysł. Jeśli już robić to przejście dla pieszych ewentualnie z sygnalizacją. Zresztą jak już ktos napisał do najbliższego przejścia jest 125 m. Górczewska na całej swojej długości nie ma ani jednej kładki
    Mieszkaniec48  03.03.2015 12:26
    • Zgoda, koszt może być barierą. Ale warto próbować. Kolejne światła na górczewskiej, które miałyby spowodować korki to dopiero kiepski pomysł :)
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:40
  • Kładka dodatkowo zepsuje krajobraz.
    Jadąc rowerem wybrałbym przejazd rowerowy niż wysilanie się i wjeżdzanie na kładkę
    Mieszkaniec48  03.03.2015 12:29
    • Jeśli dla ciebie problemem jest wjechanie na kładkę to może w ogóle zrezygnuj z jazdy rowerem?
      Mieszkaniec12165  18.03.2015 18:01
    • Piąteczka Kriso :)
      właśnie tak.
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:41
  • Proszę się zainteresować rozjeżdżaniem parków Moczydło i Szymańskiego przez samochody, bo niedługo już nie będzie czego łączyć kładką.
    Mieszkaniec12258  05.03.2015 10:30
  • Witam,
    Kładka jest jak najbardziej potrzebna.
    Na światła nikt przy zdrowym umyśle nie wyda zgody, bo za blisko w kierunku zachodnim jest skrzyżowanie z Górczewska/Deotymy/Elekcyjna, a w kierunku wschodnim skrzyżowanie z Aleją Prymasa Tysiąclecia/Rondem "Ziutka", mając na uwadze tranzytowy charakter ulicy Górczewskiej łączącej Bemowo, oraz "daleką Wolę" z śródmieściem.
    Zamiast kładki, można rozważyć przejście podziemne, które ma zalety - brak silnego wiatru, ośnieżenia/oblodzenia, ale też i wady w porównaniu do kładki - jest droższe, może kolidować przy rozbudowie 2 linii metra w kierunku zachodnim ( nie wiem, na jakiej głębokości jest planowane w tym miejscu posadowienie tunelów).
    @kemot404 nie wiem gdzie Ty masz 125 m, od w/w przeze mnie skrzyżowań jest 500 m - wg Google maps -https://goo.gl/maps/nfXCT to wystarczy do zbudowania kładki dla pieszych i rowerzystów.
    @Łukasz Gawryś, chyba nigdy nie widziałeś jaki jest ruch na kładce na Alei Niepodległości - patrz jeden z linków autora pomysłu, lub najlepiej odwiedź to miejsce w sobotę lub niedzielę po południu.
    @pzinek__ po co iść na łatwiznę, jazdę po równym terenie masz po całym parku, wjazd na kładkę to prawdziwe wyzwanie, taka mała górka. Nie wiem skąd wy ciągle bierzecie te 125 m... tam jak nic jest 150 m:-)
    Mieszkaniec12335  09.03.2015 21:55
    • bardzo dziękuję za ten post :) podpisuję się pod każdym słowem :)
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:42
  • Najładniej by było puścić pod ziemią ulicę, jak Wisłostradę, niemniej czy nas na to stać?
    Mieszkaniec12202  13.03.2015 15:15
  • Szanowni Państwo,
    Pozwolę sobie również zabrać głos w sprawie pomysłu budowy kładki:
    Ulica Górczewska jak do tej pory nie doczekała się żadnej kładki (na szczęście). Faktycznie jest to szeroka arteria o znaczeniu międzydzielnicowym. Nie znaczy to jednak, że należy robić z niej autostradę. Przykład ulicy Marszałkowskiej na odcinku Plac Konstytucji - Rondo Dmowskiego pokazuje, że może istnieć w Warszawie szeroka ulica ze światłami co 200 metrów. Jeśli zsynchronizuje się światła, to nie są one uciążliwe dla kierowców. Do tego należy tam wystawić fotoradar (podobny do tego na bemowskim odcinku Górczewskiej).

    Jeśli powstałaby kładka to dałoby to fałszywe poczucie separacji kierowcom (już teraz wieczorem mało kto jeździ Górczewską 50km/h). W efekcie przez światła na Elekcyjnej coraz więcej samochodów będzie wpadać na "późnym żółtym". Nie zmniejszy to przepustowości, gdyż kierowcy i tak za chwilę stoją w korku na Prymasa (jeśli skręcą w stronę Dworca Zachodniego) lub na Lesznie/Okopowej (jeśli pojadą prosto). Dla jadących w stronę Bemowa wystarczy synchronizacja świateł.

    Piszecie państwo o niedogodności nadrabiania 400 metrów do najbliższych świateł. A co z tymi, którym nie będzie się chciało wchodzić na kładkę? Wszak to też niedogodność. Przykład kładki z alej Niepodległości (lub analogicznej z Armii Ludowej) nie jest aż tak różowy - przymusowo każdy rowerzysta musi tam wykręcać zawijasy, w sumie nie wiadomo po co, gdy na dole samochody i tak stoją w korku (mogłyby stać na światłach), lub fruną ile fabryka dała (jeśli nie ma korka).
    Mieszkaniec463  14.03.2015 09:25
    • Panie Marcinie, pomysł nie ma na celu zrobić dobrze kierowcom, bynajmniej :) Argument ''co z tymi, którym nie będzie się chciało wchodzić na kładkę'' pominę. Kładka może mieć rozwiązanie typu winda, można to dopracować. I wtedy pomoże i osobom starszym, i na wózkach.
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:46
  • Nie ma żadnego uzasadnienia dla utrzymywania funkcji tranzytowej ul. Górczewskiej.

    Z uwagi na planowaną w najbliższych latach budowę II linii metra jest wysoce prawdopodobne, że ulica będzie musiałabyć całkowicie zamknięta.

    Ponadto ul. Górczewska posiada doskonałą alternatywę w postaci drogi ekspresowej S-8.

    Projekt jest ponadto niezgodny ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego do roku 2015 i na lata kolejne, która zakłada stopniową eliminację tego typu obiektów z przestrzeni miasta.

    Kładki na Pole Mokotowskie podawane jako wzór są niewygodne, chociażby dlatego, że dojście na przystanek tramwajowy jest bardzo utrudnione.

    W związku z tym wszystkim i ogromnym kosztem (prawdopodobnie jednym z największych w Warszawie) uważam projekt za zły i będący zbędnym fajerwerkiem, który ponadto może mieć problemy z realizacją w ciągu roku.
    Mieszkaniec1015  15.03.2015 00:39
    • Panie Michale,
      jeśli to co Pan napisał ''Projekt jest ponadto niezgodny ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego do roku 2015 i na lata kolejne, która zakłada stopniową eliminację tego typu obiektów z przestrzeni miasta.'' jest prawdą to pozamiatane :)
      Tak jak już napisałam w jednej z odpowiedzi powyżej, głównym celem nie jest zrobienie dobrze kierowcom :).
      Mieszkaniec12166  26.03.2015 06:48
  • Witam Wszystkich,
    w mojej ocenie projekt dotyczy kwestii pogodzenia potrzeb ruchu drogowego i potrzeb połaczenia dwu dużych przestrzeni parkowych. Zarówno kładka jak i przejście ze światłami są tylko kompromisem czyli rozwiazaniem nie dajacym pełnego rozwiazania problemu. Patrząc na to miejsce, i troche przechodzac w sferę fantastyki miejsko-naukowej, widział bym lekkie zagłebienie Górczewskiej i połaczenie obu parków szerokim przejsciem wyniesionym maksymalnie 3 m nad poziom gruntu.
    Nie obrażajac nikogo, cos w rodzaju przejscia dla dużych zwierząt jakie buduje się nad autostradami i drogami szybkiego ruchu.
    Realistycznie patrząc, taki plan może być zrealizowany po zakonczeniu budowy metra , ale to właśnie jest dobra szansa zeby obnizyć poziom jezdni ul Górczewskiej i połaczyc oba parki, szerokim, łagodnym i niewysokim przejsciem.
    Mieszkaniec12745  19.06.2015 21:38
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany