Połączenie rowerowe placu Wilsona z Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym wzdłuż ulicy Krasińskiego

146
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Żoliborz
Autor pomysłu Mieszkaniec7538
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
335 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Oddano 1845 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Wytyczenie dwukierunkowej drogi dla rowerów na prawym pasie ulicy Krasińskiego wzdłuż parku Żeromskiego (od pl. Wilsona do ul. Czarnieckiego), nasadzenia zieleni przyulicznej na tym odcinku,
wytyczenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Krasińskiego od ul. Czarnieckiego do Wisłostrady.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
01.10.2018 15:30

Projekt zrealizowany w rozszerzonym zakresie. Wybudowano drogę dla rowerów w miejscu części dotychczasowej jezdni, wyremontowano chodnik. Przebudowane zostało skrzyżowanie z ul. Czarneckiego, gdzie powstało wyniesione przejście i przejazd.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Żoliborz
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Krasińskiego od pl. Wilsona do ul. Czarnieckiego - droga dla rowerów i zieleń przyuliczna od ul. Czarnieckiego do Wisłostrady - ciąg pieszo - rowerowy
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulica Krasińskiego: - od placu Wilsona do Czarnieckiego - droga dla rowerów i aleja drzew - od Czarnieckiego do Wisłostrady - ciąg pieszo-rowerowy
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wytyczenie dwukierunkowej drogi dla rowerów na prawym pasie ulicy Krasińskiego wzdłuż parku Żeromskiego (od pl. Wilsona do ul. Czarnieckiego), nasadzenia zieleni przyulicznej na tym odcinku,
wytyczenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Krasińskiego od ul. Czarnieckiego do Wisłostrady.
Opis projektu
Projekt zakłada połączenie rowerowe placu Wilsona z Wisłostradą wzdłuż ulicy Krasińskiego.
Na odcinku od placu Wilsona do ul. Czarnieckiego projekt obejmuje wyznaczenie dwukierunkowej drogi dla rowerów na prawym pasie jezdni wzdłuż parku Żeromskiego. Droga dla rowerów będzie oddzielona od jezdni pasem separującym. Wzdłuż ulicy zostanie nasadzona zieleń przyuliczna. Obecnie ulica Krasińskiego od placu Wilsona do ul. Czarnieckiego ma aż cztery pasy ruchu. Przepustowość ulicy ograniczona jest jednak do dwóch pasów – taka jest szerokość jezdni za skrzyżowaniem z ul. Czarnieckiego. Trzeci pas wykorzystany jest na parking dla autokarów, czwarty można więc przeznaczyć dla ruchu rowerowego, budując w tym miejscu drogę dla rowerów.Na odcinku od ul. Czarnieckiego do Wisłostrady projekt przewiduje dopuszczenie ruchu rowerowego na asfaltowym chodniku wzdłuż ul. Krasińskiego - ruch pieszy jest tam niewielki, a chodnik wystarczająco szeroki, żeby bezkonfliktowo pomieścić pieszych i rowerzystów.
Ponadto projekt przewiduje wyniesie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez ulicę Czarnieckiego, a także dodatkowy, czwarty wlot skrzyżowania ul. Krasińskiego i Czarnieckiego przeznaczony dla rowerzystów wyjeżdżających z północnej jezdni parkingowej ul. Krasińskiego.

Mapa elementów ujętych w projekcie – w załączniku
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt uzupełni sieć tras rowerowych na terenie Żoliborza o ważne połączenie poprzeczne. Proponowana droga dla rowerów połączy centrum dzielnicy z Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym, umożliwi także „niedzielnym” rowerzystom dojazd w stronę terenów rekreacyjnych nad Wisłą.



Dzięki zwężeniu jezdni z 4 do 2 pasów poprawi się bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych przez ul. Krasińskiego przy skrzyżowaniu z ul. Czarnieckiego. Bezpieczeństwo pieszych poprawi także wyniesienie przejścia przez ul. Czarnieckiego, które przy okazji sygnalizować będzie kierowcom skręcającym z ul. Krasińskiego wjazd do istniejącej strefy ograniczenia prędkości do 30 km/h (tzw. Tempo 30).

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- wymiana nawierzchni prawego pasa jezdni, wyznaczenie drogi dla rowerów z pasem separującym od jezdni - 200 tys. zł,
- zieleń przyuliczna na odcinku Plac Wilsona - Czarnieckiego - 30 tys. zł
- dobudowa chodnika po obu stronach ul. Czarnieckiego (likwidacja zatoki autobusowej) - 30 tys. zł
- wyniesienie przejścia i przejazdu rowerowego przez ul. Czarnieckiego - 20 tys. zł
- łącznik rowerowy jako czwarty wlot skrzyżowania - 5 tys. zł.
- w rejonie szkoły muzycznej: poszerzenie chodnika, łącznik rowerowy, słupki przy zatoce postojowej - 20 tys. zł
- projekt budowlany - 30 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
335 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo ważny i potrzebny projekt. W zeszłym roku zabrakło 6 głosów, by trafił do realizacji, mam nadzieję, że w tym się uda.
    Mieszkaniec476  05.03.2015 17:29
  • Super pomysł!
    Marzą mi się bezpieczne ścieżki rowerowe, które znamy z innych miast europejskich.
    Mógłby to być krok w kierunku wyznaczającym trend budowy takich dróżek w całej Warszawie.
    Całym sercem jestem ZA.
    Mieszkaniec12761  21.06.2015 20:56
  • Coraz więcej mamy rowerzystów w mieście, sam lubię jazdę rowerem w ciepłe dni zatem popieram!
    Mieszkaniec8490  23.06.2015 22:31
  • uważam, że projekt zasługuje na realizację
    Mieszkaniec12840  01.07.2015 13:49
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany