Ochota na rower

112
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Ochota
Stara Ochota
Autor pomysłu Mieszkaniec7571
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
166 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 746 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Projekt zakłada wyznaczenie pasa dla rowerów na ulicy Raszyńskiej od Filtrowej do Wawelskiej oraz dopuszczenie ruchu w obu kierunkach dla rowerów na małych, lokalnych ulicach Starej Ochoty.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.01.2020 15:40

W ramach projektu dopuszczono dwukierunkowy ruch rowerów na 29 ulicach jednokierunkowych. 
Realizacja projektu była opóźniona z powodu konieczności kilkukrotnego powtarzania przetargu na realizację (kwiecień 2017, październik 2017, marzec 2018) oraz wynikającej z tego konieczności aktualizacji dokumentacji projektowej. 
Zmiany na ul. Raszyńskiej będą powiązane z przebudową sygnalizacji przez Tramwaje Warszawskie. 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Stara Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Raszyńska, Nowogrodzka, Dantyszka, Filtrowa, Sędziowska, Langiewicza, Solariego, Rudawska, Orzechowska, Łęczycka, bł. Ładysława z Goleniowa, Górnickiego, Kromera, Zimorowicza, Reja, Węgierska, Joteyki, Kaliska, Andrzejowska, Radomska, Częstochowska, Lelechowska, Rokossowska, Siewierska, Oczki.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
brak
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wyznaczenie pasa dla rowerów na ulicy Raszyńskiej od Filtrowej do Wawelskiej oraz dopuszczenie ruchu w obu kierunkach dla rowerów na małych, lokalnych ulicach Starej Ochoty.
Opis projektu
Projekt zakłada:
a) Wyznaczenie pasa rowerowego na ulicy Raszyńskiej po stronie zachodniej (odc. od Filtrowej do Wawelskiej). W ten sposób zostanie połączona w spójną całość planowana droga dla rowerów na ulicy Żwirki i Wigury oraz pas rowerowy na ulicy Raszyńskiej. Po wprowadzeniu projektu Raszyńska powinna mieć przekrój: pas 3,5 m - pas 3 m - pas dla rowerów 1,5 m. Projekt zakłada zachowanie istniejących miejsc parkingowych.
b) Dodatkowe przejścia dla pieszych na ulicy Raszyńskiej przy skrzyżowaniach z ulicami Reja (po stronie południowej) i Dantyszka (po stronie północnej), analogiczne do istniejących na ulicy Krzyckiego.
c) Dopuszczenie ruchu dla rowerów w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych (lub fragmentach ulic, które są jednokierunkowe) dla samochodów: Nowogrodzka, Dantyszka, Filtrowa, Sędziowska, Langiewicza, Solariego, Rudawska, Orzechowska, Łęczycka, bł. Ładysława z Goleniowa, Górnickiego, Kromera, Zimorowicza, Reja, Węgierska, Joteyki, Kaliska, Andrzejowska, Radomska, Częstochowska, Lelechowska, Rokossowska, Siewierska, Oczki.
Uwaga: Projekt w części dotyczącej dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych (bez wyznaczania kontrapasa) wymaga zmiany „Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych”. Planowany termin zmian: III kw. 2015.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulica Raszyńska jest obecnie nieprzystosowana do ruchu rowerzystów. Brak wydzielonej infrastruktury sprawia, że jazda ulicą w tym miejscu jest bardzo niekomfortowa. Celem projektu jest połączenie infrastruktury rowerowej w tym miejscu w spójną całość.
Wprowadzenie ruchu w dwukierunkowego dla rowerzystów na ulicach jednokierunkowych pozwoli na wygodne omijanie rowerem większych ulic.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt wyznaczenia pasa rowerowego i przejść dla pieszych wraz z projektem: 40 000 zł
Koszt dopuszczenia ruchu rowerowego „pod prąd” wraz z projektem: 126 000 zł
Łączny koszt: 166 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
166 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dzien dobry,

    Bardzo popieram projekt. Pytanie - czemu na skrzyzowaniu Grojecka-Warszawskiej takze po stronie poludniowo-wschodniej i poludniowo-zachodniej nie zrobic tych przejazdow rowerowych przez skrzyzowanie?
    Mieszkaniec12200  03.03.2015 15:35
    • Strona południowo-zachodnia nie leży na Starej Ochocie. Robienie natomiast samej strony południowo-wschodniej nie wydaje się mieć uzasadnienia. Raz, że kończyła by się ona ślepo, dwa, że nie ma tam obecnie miejsca przy bazarku na żadną infrastrukturę rowerową.
      Łukasz Gawryś  04.03.2015 18:23
    • Przejazd jest jak najbardziej potrzebny, gdyż z dwóch przeciwległych stron są ścieżki rowerowe a służby miejskie wlepiają tam mandaty :/ bardzo ciekawy projekt.
      Mieszkaniec12204  17.06.2015 19:23
  • bardzo na tak! rowery zawsze na tak! :)
    Mieszkaniec12135  21.03.2015 21:33
  • Popieram projekt i proponuję poszerzyć go o rozwiązania dla rowerzystów od Raszyńskiej do Grójeckiej wzdłuż Wawelskiej oraz wzdłuż Grójeckiej od ścieżek na wysokości Zieleniaka do skrzyżowania z Wawelską. Wtedy byłaby możliwość nieprzerwanego ruchu ścieżką rowerową z dalszych rejonów Grójeckiej do Centrum przez Wawelską i Raszyńską
    Mieszkaniec12928  22.03.2015 10:18
  • Jak dlugo potrwa jeszcze weryfikacja projektu? Natężenie ruchu rowerow na skrzyrzowaniu bitwy z grojecka jest bardzo duże dlatego przejazd powinien tam powstac jak najszybciej.
    Mieszkaniec12584  19.05.2015 17:02
  • Widzę nowe przejścia dla pieszych, w tych miejscach w których teraz przebiegam z dziećmi ryzykując za każdym razem. I zdawałoby się, że to wspaniałe rozwiązanie ale co z tymi samochodami, które w korkach będą tłoczyły spaliny w okna mojego domu? Bo przecież cała Raszyńska stanie w korku.
    Mieszkaniec12777  23.06.2015 13:44
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany