Bezpłatne zajęcia pozalekcyjne ze sztuki wystąpień publicznych dla dzieci ze szkół podstawowych na Woli

1299
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Wola
Autor pomysłu Mieszkaniec7708
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
40 320 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Oddano 1063 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Projekt zakłada przeprowadzenie cyklu bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych ze sztuki wystąpień publicznych dla dzieci z klas 0-6 we wszystkich szkołach publicznych w dzielnicy. Celem projektu jest przekazanie najmłodszym praktycznych umiejętności, które pomogą im czuć się dobrze, występując przed większym gronem słuchaczy.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
12.10.2016 11:41
Od marca do czerwca w Szkołach Podstawowych nr 236, 238 i 351 odbyło się łącznie 72 zajęć pozalekcyjnych ze sztuki wystąpień publicznych. Kolejne zajęcia odbędą się w miesiącach wrzesień - grudzień w placówkach nr 26, 63, 148, 221.
Jednostka odpowiadająca za realizację: Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty dla Dzielnicy Wola

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoły podstawowe na Woli
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Zajęcia będą odbywać się w 7 publicznych szkołach podstawowych na Woli
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada przeprowadzenie cyklu bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych ze sztuki wystąpień publicznych dla dzieci z klas 0-6 we wszystkich szkołach publicznych w dzielnicy. Celem projektu jest przekazanie najmłodszym praktycznych umiejętności, które pomogą im czuć się dobrze, występując przed większym gronem słuchaczy.
Opis projektu
Zarówno jako dzieci jak i już dorośli ludzie w różnych sytuacjach musimy występować publicznie. Dużo łatwiej jest, kiedy czujemy się pewni siebie, umiemy opanować tremę, wiemy jak zyskiwać uwagę i zainteresowanie słuchaczy. Praktyczne zajęcia ze sztuki wystąpień publicznych pozwolą dzieciom zdobyć te przydatne umiejętności poprzez zabawę oraz uniknąć wielu stresujących sytuacji w dorosłym życiu.

Już od najmłodszych lat dzieci biorą udział w szkolnych akademiach i przedstawieniach, recytują i śpiewają, a przede wszystkim codziennie w szkole muszą publicznie się wypowiadać. Ile razy, kiedy nauczyciel brał nas do odpowiedzi, z nerwów zapominaliśmy wszystkiego czego się uczyliśmy? Dla większości społeczeństwa jest to ogromny problem i wiąże się niepotrzebnie z wielkim stresem.

Podczas wystąpień wysoko ocenia się opanowanie, odpowiednie słownictwo czy zdolność przekonywania do swoich poglądów. W szkole najczęściej ocenia się uczniów, a nie uczy jak podejść do takiego zadania. Jest to niezwykle przydatna umiejętność, biorąc pod uwagę, że nawet nam, jako dorosłym, często przychodzi z trudnością wygłaszanie prezentacji czy wypowiadanie się przed szerszą publiką. Warsztaty ze sztuki wystąpień publicznych dadzą dzieciom pewność siebie i konkretną wiedzę, którą będą wykorzystywać przez całe życie.

Projekt powinien zostać zrealizowany według sylabusa kompleksowo obejmującego tematykę wystąpień publicznych, np. zgodnie z programem nauczania „Mały Geniusz”. Chodzi o to, aby dzieci uczyć różnych technik, postaw i sposobu myślenia, tak by rozwinęły w sobie pozytywne podejście do występowania przed szerszym gronem słuchaczy. Celem zajęć nie jest zorganizowanie przedstawienia szkolnego, tylko przekazanie dzieciom fachowej wiedzy w sposób dopasowany do ich wieku i stopnia rozwoju.

Jeśli liczba chętnych będzie duża, warsztaty będą odbywać się w krótszych cyklach, tak aby każde dziecko mogło skorzystać z zajęć. Jeśli liczba chętnych będzie mniejsza albo niektóre szkoły nie zechcą skorzystać z projektu, cykle warsztatów będą liczyły więcej spotkań i będą się odbywały w mniejszych grupach, tak by wykorzystać pełną kwotę przeznaczoną na projekt.

W każdej szkole przeprowadzony będzie cykl zajęć w dwóch grupach wiekowych - starszej i młodszej (łącznie 24 zajęcia). Zajęcia będą prowadzone dla 12 osobowych grup.
Uzasadnienie realizacji projektu
Warsztaty ze sztuki wystąpień publicznych dają dzieciom praktyczne umiejętności:
- budują pewność siebie,
- uczą jak radzić sobie ze stresem i jak pozostać opanowanym w trudnych sytuacjach,
- pokazują, jak wykorzystywać swoje mocne strony i akceptować siebie,
- przekazują praktyczną umiejętność występowania publicznie,
- rozwijają zdolność autoprezentacji,
- rozwijają zdolności retoryczne,
- pokazują jak uczyć się na błędach i wyciągać z nich wnioski.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys (na podstawie oferty Małego Geniusza)
Koszt zajęć: 12 dzieci x 12 zajęć x 2 grupy wiekowe w każdej szkole (7) - 40320 zł

Jeśli okazałoby się, że niektóre szkoły nie chcą realizować projektu, pula pieniędzy zostanie podzielona między szkoły wyrażające chęć udziału w projekcie (wówczas w tych szkołach można będzie przeprowadzić cykle zajęć dla większej liczby grup).
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
40 320,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Nie bądźmy naiwni. Przyznanie temu projektowi pieniędzy z budżetu partycypacyjnego byłoby obrażaniem INTELIGENCJI FINANSOWEJ mieszkańców. Projektodawczyni najwyraźniej poszukuje w całej Warszawie finansowania dla Fenomeno spółka z o.o., bo zataiła fakt, że jest jej założycielką, a firma realizuje właśnie usługę Mały Geniusz.
    Mieszkaniec1513  18.03.2015 06:18
  • Szanowni Państwo,

    powyższy projekt dotyczy zajęć ze sztuki wystąpień publicznych. Jestem przekonana, że takie zajęcia są potrzebne i wartościowe. Przez cały okres edukacji, a później w dorosłym życiu, wymaga się od nas efektownych wystąpień publicznych. Jest to umiejętność jak każda inna – można poznać narzędzia i metody, dzięki którym jest łatwiej ją opanować. Takie zajęcia uczą też pewności siebie i radzenia sobie w sytuacjach stresowych.

    Pomysł na zgłoszenie projektu zrodził się w momencie, gdy odezwali się do nas rodzice, którzy sami zaproponowali napisanie wniosku do budżetu partycypacyjnego oraz zbieranie podpisów w tej sprawie. Z tego względu postanowiłam sama podjąć odpowiednie kroki w celu zdobycia środków na sfinansowanie zajęć dla dzieci z budżetu miasta. Wcześniej oczywiście konsultowałam to z koordynatorami ds. budżetu partycypacyjnego w kilku dzielnicach, którzy potwierdzili, że takie postępowanie jest zgodne z regulaminem.

    Oczywiście osoby odpowiedzialne za realizację zwycięskich projektów budżetu partycypacyjnego, mogą wybrać dowolnego wykonawcę. Pomysły, które zdobędą najwięcej głosów w głosowaniu w czerwcu realizują urzędy dzielnic, to one zbierają oferty od wykonawców i wybierają najkorzystniejszą propozycję.

    Rodzice często mówią, że chcieliby, żeby ich dzieci chodziły na takie zajęcia, ale nie mogą sobie pozwolić na to przez ograniczony budżet. Dlaczego nie spróbować pozyskać na to środków z budżetu partycypacyjnego?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Sylwia Kalinowska
    Mieszkaniec12515  24.03.2015 16:45
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany