Pasy rowerowe na ul. Tatarskiej i ul. Ostroroga

2046
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2016
Lokalizacja Wola
Nowolipki/Muranów+Powązki
Autor pomysłu Mieszkaniec8765
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
138 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 191 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Projekt przewiduje wytyczenie jednokierunkowego pasa rowerowego na ul. Tatarskiej (północna strona) oraz jednokierunkowych pasów na ul. Ostroroga; cel - uzupełnienie w niskokosztową infrastrukturę rowerową dzielnicy Wola, od lat zaniedbanej szczególnie dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Przekroje ulic pozwalają na wdrożenie organizacji ruchu z pasami rowerowymi oraz pozwolą podnieść bezpieczeństwo na ul. Tatarskiej, gdzie kierowcy regularnie przekraczają prędkość.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.10.2018 16:26

Wytyczono jednokierunkowy pas rowerowy po północnej stronie Tatarskiej oraz jednokierunkowe pasy rowerowe na ul. Ostroroga. Prace zrealizowano przy okazji wymiany nawierzchni jezdni.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki/Muranów+Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Tatarska i Ostroroga.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Tatarska - jednokierunkowy pas rowerowy 1.5 m. ul. Ostroroga - dwa pasy rowerowe 1,5 m.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje wytyczenie jednokierunkowego pasa rowerowego na ul. Tatarskiej (północna strona) oraz jednokierunkowych pasów na ul. Ostroroga; cel - uzupełnienie w niskokosztową infrastrukturę rowerową dzielnicy Wola, od lat zaniedbanej szczególnie dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Przekroje ulic pozwalają na wdrożenie organizacji ruchu z pasami rowerowymi oraz pozwolą podnieść bezpieczeństwo na ul. Tatarskiej, gdzie kierowcy regularnie przekraczają prędkość.
Opis projektu
Dzielnica Wola od lat jest bardzo mocno zaniedbana w zakresie tworzenia dedykowanej infrastruktury rowerowej dla swoich mieszkańców. Ten projekt ma na celu uzupełnienie w niskokosztową infrastrukturę rowerową tej części dzielnicy od lat zaniedbanej w tym zakresie. Ogromny potencjał wzmiankowanych ulic pozwoli niskim kosztem wytyczyć jednokierunkowy pas rowerowy na ulicy Tatarskiej w relacji Powązkowska/Ostroroga oraz jednokierunkowych pasów rowerowych po obu stronach jezdni ulicy Ostroroga (pasy rowerowe na ul. Ostroroga będą się kończyły na wysokości skrzyżowania ul. Wawrzyszewska/Ostroroga). Przekroje ulic pozwalają na wdrożenie stałej organizacji ruchu z pasami rowerowymi oraz dodatkowo pozwolą podnieść bezpieczeństwo na ulicy Tatarskiej, gdzie kierowcy przekraczają prędkość. Wyznaczenie pasów rowerowych jest tańsze niż budowa wydzielonej drogi rowerowej. Projekt zakłada także uregulowanie parkowania poprzez wyznaczenie równoległego parkowania na istniejących szerokich i nieuczęszczanych chodnikach na ul. Tatarskiej (strona północna) i Ostroroga (strona wschodnia).


Uzasadnienie realizacji projektu
Pasy rowerowe to rozwiązanie bardzo rozpowszechnione w krajach Unii Europejskiej charakteryzujące się wysokimi wskaźnikami BRD.
Wyznaczenie pasów rowerowych jest 5-10 razy tańsze niż budowa wydzielonej drogi rowerowej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Opracowanie projektu stałej organizacji ruchu - 10000,00 zł,
Oznakowanie poziome nawierzchni bitumicznych cienkowarstwowe (kolor czerwony):
1100 m x 2,8 m szer. = 2980 m2 + 650 m x 1,4 m szer. = 910 m2 - 100000,00 zł
Oznakowanie poziome białe - 20000,00 zł,
nowe oznakowanie drogowe - 8000,00 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
138 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (15)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobra idea, choć nie wiem czy na Tatarskiej pas nie przydałby się bardziej w drugą stronę (od Ostroroga do Powązkowskiej) - w celu ułatwienia rowerzystom omijania samochodów czekających na zmianę świateł.
    Mieszkaniec3188  27.02.2015 18:11
  • 1. Budowa pasa rowerowego tylko w jedną stronę poprawia sytuację rowerzysty w tym kierunku, pogarsza jednak w przeciwnym kierunku. Proponuję wycofać Tatarską.
    2. Kosztorys sugeruje że cała nawierzchnia pasów rowerowych będzie pomalowana czerwoną farbą. Nie jest to konieczne na całej długości, a tylko w punktach kolizji.
    3. Kosztorys jest niepotrzebnie skomplikowany. Strona https://twojbudzet.um.warszawa.pl/ile_kosztuje_miasto sugeruje cenę za dwustronny pas rowerowy z projektem 7-12 tys za 100m. Pas nie wydaje sie zbyt skomplikowany więc można przyjąc dolną kwotę przedziału.
    4. Przy Ostroroga jest dużo parkowania prostopadłego. To może być problem.
    Mieszkaniec48  04.03.2015 09:26
  • witam Was,

    dopiero teraz odpowiadam gdyż problemy techniczne miałem. Dokładnie dla uściślenia dobrej argumentacji "pzinka" dopowiem:
    - gdy z córką jadę z przyczepką (Croozer do 0,87m szer.) od Powązkowskiej to zawsze z duszą na ramieniu. Kierowcy regularnie na "drugiego" wymijają zazwyczaj naszego busa 103 i gnają spokojnie blisko 80 km/h do Ostroroga. A dalej świateł nie ma więc znowu mają używkę. Dlatego mając duży dylemat (a przekrój jezdni nie pozwala na dwa pasy) wybrałem wersję właśnie jednego pasa w relacji Pow/Ostr. Znacznie to uspokoi kolesiów w samochodach. Powroty (czyli od Ostroroga do Powązkowskiej) zawsze są spokojniejsze bo samochody się same korkują a ja nawet z przyczepką jestem w stanie spokojnie dojechać (jak trzeba więc pojadę nawet chodnikiem);
    - na Ostroroga już mamy wystarczający przekrój aż do Sołtyka, żal bo chciałem do Obozowej ale wiadomo jak wąsko dalej jest;
    - parkowanie zgadzam się - ale czekam też na regulacje jakie odpowiedni minister ma podpisać więc wtedy damy radę;
    - malowanie jest cienkowarstwowe na całej długości czerwone by pasy były transparentne i widoczne dla kierowców, same oznakowanie P-23 nawet zwiększone maksymalnie niewiele da.

    Kosztorys (ad. 3 "pzinka") ma swoje uzasadnienie z lekkim przeszacowaniem by nie być narażonym na nie doszacowanie. Konsultowałem to z drogowcami, którzy robią to od trzech lat w Warszawie.

    Kolor czerwony przypisany dla pasów (czy DDR) powinien być maksymalnie stosowany w każdej nowej lokalizacji, by właśnie z szacunku dla kierowców samochodów przyzwyczaić ich do nowej infrastruktury. Kolor naprawdę działa na oczy, i jak moja żona mówi jadąc rowerem do pracy Świętokrzyską (oczywiście biorąc pod uwagę wszystko) "to jest nowa przestrzeń, dzięki pasom czerwonym czuję się bezpieczniej".
    Mieszkaniec677  12.03.2015 14:38
  • Zapraszam dziś na moją krótką prezentację projektu - Gimnazjum ul. Smocza 19 - 17.30 oraz na przejrzenie wszystkich innych projektów. Organizatorem spotkania jest Urząd Dzielnicy Wola.

    Warto się ruszyć osobiście, wiem że kilka osób dawało znać że może zdążyć po pracy dojechać. Zdam więc relację po - do zobaczenia!
    Mieszkaniec677  16.03.2015 07:45
  • Witam,

    wniosek cały czas jest w opiniowaniu. Mam nadzieję, że większych uwag nie będzie. Dzięki zwróconej uwadze przez Koordynatora dzielnicy jak wspominałem, pasy zostały "przycięte" o kilkaset metrów (Sołtyka jest w innym rejonie).
    Czekam i czekamy więc na wieści z frontu ZDM i Urzędu Dzielnicy a potem obyśmy mogli głosować na dobry projekt dzięku któremu nasza zapomniania Wola zbliżyć się będzie mogła do coraz bardziej lokalnego rowerowego Śródmieścia (np. Miodowa, Mokotowska)!

    pozdrawiam wszystkich z urzędu i mieszkańców:)

    Marcin Czajkowski
    Mieszkaniec677  14.05.2015 11:06
  • Pomysł bardzo dobry.
    Jaki jest ostateczny wariant?
    Pasy kończą się na Wawrzyszewskiej czy Sołtyka?
    Mieszkaniec4480  16.06.2015 10:07
  • Przestańcie już z tymi ścieżkami. I tak jest ich za dużo.
    Mieszkaniec12165  19.06.2015 11:12
    • Ten projekt nie dotyczy ścieżek tylko pasów na jezdni, a tych w W-wie prawie nie ma.
      Mieszkaniec1591  22.06.2015 20:39
  • Popieram, bardzo dobry pomysł.
    Warunki jazdy ul. Ostroroga są ciężkie, co widać na filmie
    https://www.youtube.com/watch?v=85ARSUnB-Os
    Mieszkaniec1591  22.06.2015 20:38
  • Witam,

    Pasy kończą się po korekcie niestety - na Wawrzyszewskiej, gdyż Sołtyka to już nowy rejon jest. Film tez dobry właśnie dlatego pasy tak by się na Ostroroga przydały:)

    pozdrawiam

    Marcin
    Mieszkaniec677  30.06.2015 10:37
  • Na obu ulicach są bardzo szerokie i mało uczęszczane chodniki - dlaczego więc nie ścieżki na nich?
    Mieszkaniec12984  01.07.2015 12:29
  • Gratuluję wygranego projektu. Szkoda że trzeba będzie czekać rok na realizację.
    Mieszkaniec4480  08.07.2015 19:25
  • Chodniki - dokonałem dokładnych pomiarów na odcinku Tatarska(POW.-OST.), są za wąskie (przy cmentarzu Tatarskim) i na całej długości wzdłuż muru cmentarza. Dodatkowo latarnie w skrajnii, uszkodzone i połamane płyty chodnikowe (szczególnie wzdłuż muru). Koszt wymiany nawierzchni nawet na płyty chodnikowe byłby nieporównanie większy i nie wiem czy limit z tego rejonu Woli by wystarczył. Na Ostroroga przekrój jezdni jest optymalny, zgodny zresztą z naszymi Standardami rowerowymi (...) dla tej klasy drogi.
    Jak już pisaliśmy niskokosztowść pasów jest ogromna - prawie 3000 m infry rowerowej powstanie! Dla przykładu 1 km wydzielonej drogi rowerowej (+ przebudowa chodników, trawników korekta, wymiana latarni, wymiana włazów mediów podziemnych, uzgodnienia z gestorami sieci) jest droższe 5-10 razy i nigdy w ciągu roku kalendarzowego by tyle nie powstało.
    Mieszkaniec677  13.07.2015 16:01
  • Wszystkim głosującym DZIĘKUJĘ SERDECZNIE!!!
    Dzięki Wam zmieniamy zapyziałą Wolę!
    Dużo mocy wlaliście w me serce!
    Śmiem twierdzić, że to będzie największy (najdłuższy) projekt pasów na Woli w 2016roku, chyba że ktoś wie z Was lepiej - czekam na wieści:):)
    Mieszkaniec677  13.07.2015 16:04
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany