Doświetlenie przejść dla pieszych na Ursynowie Południowym
8
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Południowy

Koszt pomysłu
535 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1723 głosów za tym projektem

Projekt zakłada polepszenie bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
18.01.2019 15:38
W ramach projektu doświetlono przejścia.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ursynów
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1.ul. Braci Wagów pomiędzy ul. Belgradzką 50 i ul. Braci Wagów 1.
2.ul. Braci Wagów przy ul. Meander 9
3.ul. Braci Wagów przy ul. Meander 23
4.ul. Relaksowa x Kabacka.
5.ul. Kabacka x Dembego - 2 przejścia.
6.ul. Zaruby przy ul. Dembego 5.
7.ul. Rybałtów 14
8.ul. Rybałtów x Ekologiczna - 2 przejścia.
9.ul. Lanciego 14
2.ul. Braci Wagów przy ul. Meander 9
3.ul. Braci Wagów przy ul. Meander 23
4.ul. Relaksowa x Kabacka.
5.ul. Kabacka x Dembego - 2 przejścia.
6.ul. Zaruby przy ul. Dembego 5.
7.ul. Rybałtów 14
8.ul. Rybałtów x Ekologiczna - 2 przejścia.
9.ul. Lanciego 14
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulice dzielnicowe i będące w zarządzę ZDM
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada polepszenie bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych.
Opis projektu
Projekt zakłada polepszenie bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych. Bezpieczeństwo zostanie poprawione poprzez doświetlenie przejść odpowiednimi lampami LED. Oświetlenie powinno być tak zaprojektowane aby doświetlało pieszego w strefie przejścia, ale także w strefie dojścia do przejścia. W ramach projektu wskazano przejścia które są nieodpowiednio doświetlone, co powoduje zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego.
1.ul. Braci Wagów pomiędzy ul. Belgradzka 50 i ul. Braci Wagów 1.
2.ul. Braci Wagów przy ul, Meander 9.
3.ul. Braci Wagów przy ul. Meander 23.
4.ul. Relaksowa x Kabacka.
5.ul. Kabacka x Dembego - 2 przejścia.
6.ul. Zaruby przy ul. Dembego 5.
7.ul. Rybałtów 14.
8.ul. Rybałtów x Ekologiczna - 2 przejścia.
9.ul. Lanciego 14.
1.ul. Braci Wagów pomiędzy ul. Belgradzka 50 i ul. Braci Wagów 1.
2.ul. Braci Wagów przy ul, Meander 9.
3.ul. Braci Wagów przy ul. Meander 23.
4.ul. Relaksowa x Kabacka.
5.ul. Kabacka x Dembego - 2 przejścia.
6.ul. Zaruby przy ul. Dembego 5.
7.ul. Rybałtów 14.
8.ul. Rybałtów x Ekologiczna - 2 przejścia.
9.ul. Lanciego 14.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wskazane przejścia są niedoświetlone w ten sposób powodują zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. Zapewnienie dobrego oświetlenia przejścia dla pieszych powinno przyczynić się do polepszenia bezpieczeństwa dla pieszego, a dla kierowcy powinno zapewnić lepsze warunki pozwalające na dostrzeżenie pieszego i podjęcie właściwej reakcji w odpowiednim czasie. Z w/w przejść korzystają rodzice z dziećmi w wózkach i małe dzieci, osoby starsze, a samochody często osiągają spore prędkości powodując zagrożenie dla pieszych. Dlatego też zachodzi konieczność podjęcia działań, które poprawią bezpieczeństwo dla uczestników ruchu drogowego.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
jednostkowy koszt oświetlenia LED - 40 000 zł
całkowity koszt : 13 x 40 000 = 520 000
projekt - 15000 zł
całkowity koszt : 13 x 40 000 = 520 000
projekt - 15000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
535 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Zużycie energii, bieżąca konserwacja.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
15 000,00 zł
Modyfikacje
28.12.2016 12:14
20.01.2017 15:53
23.01.2017 00:32
18.03.2017 22:44
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzhttps://goo.gl/maps/YC5oy3Yr9uC2,
https://goo.gl/maps/PL65hzE9hG42.
Wydawało mi się, że to przejście było już kiedyś zgłoszone w analogicznym projekcie, jednak widziałem, że nie ma tam dodatkowego oświetlenia.
Jest tam duży ruch samochodowy i pieszy, więc lepiej doświetlić to przejście zamiast np. tych na Kabackiej przy skrzyżowaniu z Dembego - tam jeździ niewiele samochodów, jest ograniczenie do 30, progi zwalniające i skrzyżowanie równorzędne, poza tym mało kto tam chodzi wieczorem, więc co najmniej jedno z tych przejść można sobie darować (może lepiej wschodnie, bo przy zachodnim jest przejście przez pole do lasu i szkoła).