Miejsca parkingowe ul. Grabowska przy SP 132

246
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Ulrychów + Odolany
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
70 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma charakter inwestycyjny i polega na wybudowaniu miejsc parkingowych przy ul. Grabowskiej po wschodniej stronie ulicy. Projekt nie zakłada wycinki istniejących drzew.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Ulrychów + Odolany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Grabowska od ul. Tylnej do ul. Tylnej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Budowa miejsc parkingowych wzdłuż ul. Grabowskiej od ul. Tylnej do ul. Tylnej. Ulica jest w zarządzie Dzielnicy Wola.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma charakter inwestycyjny i polega na wybudowaniu miejsc parkingowych przy ul. Grabowskiej po wschodniej stronie ulicy. Projekt nie zakłada wycinki istniejących drzew.
Opis projektu
Projekt ma charakter inwestycyjny i polega na wybudowaniu miejsc parkingowych przy ul. Grabowskiej po wschodniej stronie ulicy.
Ulica Grabowska jest ulicą dwukierunkową, po obu stronach jezdni na ulicy jednak parkują samochody, wymuszając ruch wahadłowy. Przy ulicy znajduje się również szkoła podstawowa nr 132, co skutkuje w godzinach porannych oraz popoludniowych znacznym natężeniem ruchu w tej okolicy, z uwagu na dowożenie przez rodziców samochodami dzieci do szkoły. Po wschodniej stronie ulicy- znajduje się szeroki pas zieleni (w ocenie wnioskdawcy mocno zaniedbany), który można wykorzystać do wybudowania miejsc postojowych wzdłuż ulicy na odcinku Grabowska 4 do 8 (Jest to około 140 m). Na odcinku tym można wybudować od 10 do 13 miejsc parkingowych Projekt ma ma celu poprawę bezpieczeństwa dzieci oraz innych mieszkańców tej okolicy, którzy każdego dnia korzystają z przjeść na pieszych znajdujących sie na tej ulicy. Przejście przez pasy na wysokości szkoły wiąże się z wyjściem na środek ulicy, bowiem parkujące samochody skutecznie ograniczają widoczność zwłaszcza dla dziec. Wybudowanie miejsc postojowych wpłynie więc na bezpieczeństwo dzieci. W zależności od możliwości technicznych preferowane są miejsca skośne do ulicy, prostopadłe bądź równoległe.


Na odcinku około 140 m można wybudować około 10- 13 miejsc postojowych do parkowania skośnego bądź równoległego do ulicy z zachowaniem istniejących drzew. Celem projektu jest stworzenie nowych miejsc postojowych dla okolicznych mieszkańców a także osób dowożących dzieci do szkoły bez niszczenia istniejącego drzewostanu. Po wschodniej stronie ulicy- znajduje się szeroki pas zieleni (w ocenie wnioskdawcy mocno zaniedbany), który można wykorzystać do wybudowania miejsc postojowych wzdłuż ulicy na odcinku Grabowska 4 do 8 (Jest to około 140 m). Na odcinku tym można wybudować od 10 do 13 miejsc postojowych. Projekt nie zakłada wycinki istniejących tam drzew.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma ma celu poprawę bezpieczeństwa dzieci oraz innych mieszkańców tej okolicy, którzy każdego dnia korzystają z przjeść na pieszych znajdujących sie na tej ulicy. Przejście przez pasy na wysokosci szkoły wiąże się z wyjściem na środek ulicy, bowiem parkujace samochody skutecznie ograniczają widoczność zwłaszcza dla dziec. Wybudowanie miejsc postojowych wpłynie więc na bezpieczeństwo dzieci.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie https://twojbudzet.um.warszawa.pl/ile_kosztuje_miasto
wybudowanie miejsca parkingowego kosztuje 4 tys zł. Projekt zakłada budowe od 10 do 13 miejsc parkingowych. - 52000 zł
Dokumentacja projektowa - 18000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
70 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
bieząca konserwacja remonty, utrzymanie czystosci
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
500,00 zł

Modyfikacje

18.01.2017 10:34
Autor projektu
03.02.2017 08:57
Koordynator w dzielnicy Wola
19.04.2017 15:59
Koordynator w dzielnicy Wola
30.05.2017 10:09
Koordynator w dzielnicy Wola

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jestem przeciw wyznaczaniu miejsc parkingowych kosztem zieleni. Z tego co widzę na streetview pas zieleni jest w dobrym stanie, jeśli jest inaczej, to zapewne kierowcy rozjechali trawniki swoimi bolidami. Nie wiem w jaki sposób budowa kolejnych miejsc parkingowych ma poprawić bezpieczeństwo - wręcz przeciwnie - pogorszy je, gdyż przybędzie jeszcze więcej samochodów które będą korzystać z nowych miejsc. Należy raczej zabezpieczyć przejście dla pieszych przed nielegalnym parkowaniem, i to wystarczy.
    Mieszkaniec8359  28.01.2017 13:17
  • obawiam sie ze nie wystarczy
    Mieszkaniec534  28.01.2017 15:27 Autor projektu
  • Witam. Bardzo dobry pomysł. Proponuję wyznaczyć ruch jednokierunkowy z kierunkiem ruchu od Kasprzaka do Wolskiej i obustronne parkowanie na całej długości ulicy (oczywiście tam gdzie przepisy pozwalają). Pozwoli to na zmniejszenie parkowania "gości" przybywających z kierunku Ożarowa i wyeliminuje wzajemne blokowanie się jadących z dwóch stron. Proszę o komentarz.
    Mieszkaniec10415  12.02.2017 09:05
    • Świetny pomysł, z uwagą że ruch jednostronny jeśli miałby być wprowadzony to od Wolskiej. To z tej strony przyjeżdża najwięcej dzieci. Mieszkańcy Odolan musieliby zawracać na rondzie Tybetu zwiększając jeszcze obłożenie tego miejsca. Chyba że chodzi o zniechęcenie do przywożenia dzieci samochodem ;)
      Mieszkaniec7686  18.05.2017 13:22
  • Mieszkam przy Grabowskiej. Pomysł oczywiście dobry, ale jedynie jako wstęp do większej inwestycji w tym rejonie. W kwartale Wolska-Prymasa-Kasprzaka-Grabowska (czy szerzej, nawet do Ordona), mieszkańcom brakuje co najmniej kilkudziesięciu legalnych miejsc parkingowych - parkować trzeba niemal gdzie popadnie - samochód nie bańka mydlana, gdzieś go zostawić trzeba. Realne rozwiązanie problemu znalazło by się chyba tylko w parkingu podziemnym: (zajmującym np. cały segment między dwoma blokami przy Prymasa, z wjazdem od Tylnej. ) lub piętrowym: (Przykrycie całej Tylnej i garaży dodatkowym poziomem.)
    Na ten moment spokojnie można by wykorzystać ten trawnik między chodnikiem i drzewami przy ulicy a blokami Grabowska 4,6,8 (nie wiem, czy to trawa miejska, czy należy do działek na których te budynki stoją) Powstać by tam mogła de facto druga jezdnia ulicy, wraz z miejscami parkingowymi równoległymi lub na skos. Może nawet upchnęło by się ich tam i 20. Trudno, będę miał kostkę brukową i samochody tuż pod balkonem, ale przynajmniej wracając do domu nie będę musiał się modlić o te 4 metry jakiegokolwiek wolnego miejsca na zostawienie auta.

    Pomysł na ruch jednokierunkowy: Najrozsądniejsze wydaje się ustawienie jednokierunkowości na Grabowskiej z północy na południe na odcinku między dojazdami do Tylnej. Kierunek ten jest determinowany parkingiem na skos na południowym fragmencie Tylnej.
    Mieszkaniec10939  02.06.2017 13:37
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec10939  02.06.2017 13:37
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany