Ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Kadetów

281
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wawer
Autor pomysłu Sandra Spinkiewicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
195 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt zakłada dokończenie istniejącej już ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Kadetów, wraz z przejazdami rowerowymi przez ulicę Poprawną oraz Kadetów. Brakujący odcinek położony jest pomiędzy Kościołem pw Św. Karola Boromeusza a posesją Kadetów 25.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Wawer
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Kadetów na obszarze Osiedla Las - pomiędzy Kościołem a numerem 25
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Trasa przebiega w całości na gruntach M. St. Warszawy

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada dokończenie istniejącej już ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Kadetów, wraz z przejazdami rowerowymi przez ulicę Poprawną oraz Kadetów. Brakujący odcinek położony jest pomiędzy Kościołem pw Św. Karola Boromeusza a posesją Kadetów 25.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę ostatniego brakującego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kadetów. Jako przedłużenie istniejącej drogi, byłaby to ścieżka o szerokości 2,5m, wyłożona czerwoną kostką bauma, oddzielona od jezdni 0,5-metrowym pasem zieleni. Aby połączyć się z odcinkiem od strony Wału Miedzeszyńskiego, niezbędne jest również wytyczenie dwóch przejazdów - przez ul. Poprawną oraz Kadetów, a także wyznaczenie pasa dla rowerów na istniejącym chodniku od ul Poprawnej do numeru 25.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulica Kadetów jest to bardzo uczęszczane połączenie z Wałem Miedzeszyńskim, z którego korzystają praktycznie wszyscy mieszkańcy Wawra. Ponieważ obecna ścieżka urywa się "w polu", rowerzyści nie korzystają z niej, a poruszają się jezdnią lub chodnikiem po drugiej stronie. Chodnik ten jest wąski i często dochodzi na nim do niebezpiecznych sytuacji, gdy rozpędzony rowerzysta omija idących chodnikiem pieszych. Również obecność cyklistów na jezdni jest niesłychanie niebezpieczne, ze względu na konieczność omijania ich przez szybciej poruszające się samochody, co przy tak dużym natężeniu ruchu prowadzi do sytuacji kolizyjnych a nawet wypadkowych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
20 000,00 - dokumentacja projektowa
150 000,00 - wykonanie 200m drogi rowerowej w technologii kostka bauma od Kościoła do ul. Poprawnej
10 000,00 - wytyczenie i wykonanie przejazdów rowerowych - jeden przez ul. Poprawną, jeden przez ul. Kadetów
5 000,00 - zasianie trawy wzdłuż wykonywanego odcinka
10 000 - wytyczenie (wymalowanie) pasa rowerowego na istniejącym chodniku od ul Poprawnej do numeru 25
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
195 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Sprzątanie, odśnieżanie, konserwacja - zakładam koszt ok. 2.000PLN rocznie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł

Modyfikacje

30.05.2017 12:29
Koordynator w dzielnicy Wawer

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Obawiam się, że rowerzyści nie korzystają z wytworu ścieżkopodobnego przy Kadetów nie dlatego, że się urywa, tylko dlatego, że jest zdecydowanie bardziej niebezpieczny i niewygodny od korzystania z jezdni.

    Istniejący wytwór ścieżkopodobny nie spełnia żadnych norm dotyczących widoczności, skrajni, ciągłości, promieni łuków, szerokości itp. W skrócie: nie kwalifikuje się w żaden sposób do infrastruktury rowerowej. Żeby jej przedłużanie miało sens, trzeba by ując w projekcie również gruntowną przebudowę istniejącego odcinka.
    Mieszkaniec287  18.01.2017 13:06
    • Nie jesteśmy pewni, czy pisze Pan o ścieżce wzdłuż ul. Kadetów...
      Istniejąca ścieżka być może faktycznie nie jest gładka jak stół, ale jest szeroka na prawie 3m (zgodnie z prawem przy jezdniach dwukierunkowych powinna mieć min. 2m), oddzielona od jezdni pasem zieleni, prosta jak drut (z jednym niewielkim i bardzo łagodnym łukiem na wysokości ulicy Wąbrzeskiej) a rowerzystę jadącego z naprzeciwka widać z kilometra.. Jej jedynym poważnym problemem jest to, że zaczyna się w polu i prowadzi donikąd...
      Sandra Spinkiewicz  24.01.2017 08:41 Autor projektu
    • Rozumiem - patrzymy z różnych stron. Pisałem o odcinku od Wału Miedzeszyńskiego do +- Poprawnej, o którym jest mowa w uzasadnieniu. Można wydłużyć ścieżkę prowadzącą od strony Patriotów i która faktycznie kwalifikuje się do infrastruktury rowerowej (acz raczej jednokierunkowej, biorąc pod uwagę, że nie uwzględniono wjazdu na nią od strony wschodniej), podtrzymuję jednak zdanie, że nie ma z czym jej połączyć od strony zachodniej, co mogłoby poprawić, a nie pogorszyć warunki ruchu rowerowego.
      Mieszkaniec287  24.01.2017 13:19
  • Podstawowy błąd tego projektu to propozycja zastosowania kostki betonowej na drodze dla rowerów. Jest to niezgodne z warunkami jakie miasto przyjęło dla takich inwestycji. Droga dla rowerów powinna mieć nawierzchnię bitumiczną.
    Mieszkaniec10040  24.01.2017 22:49
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany