Poprawa warunków ruchu pieszych na ul. św. Stanisława

634
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Młynów
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
318 988 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt kompleksowej przebudowy ul. św. Stanisława. Spowoduje on poprawę warunków ruchu pieszego, dzięki uspokojeniu ruchu, wyznaczeniu legalnych miejsc postojowych poza chodnikami oraz skróceniu i wyniesieniu przejść dla pieszych. Dodatkowy efekt to zwiększenie estetyki przestrzeni publicznej, dodatkowa zieleń oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu rowerowego (na zasadach ogólnych).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Młynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. św. Stanisława - cała 200 m ulica - od skrzyżowania z ul. Obozową wraz ze skrzyżowaniem z ul. Wawrzyszewską
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt kompleksowej przebudowy ul. św. Stanisława. Spowoduje on poprawę warunków ruchu pieszego, dzięki uspokojeniu ruchu, wyznaczeniu legalnych miejsc postojowych poza chodnikami oraz skróceniu i wyniesieniu przejść dla pieszych. Dodatkowy efekt to zwiększenie estetyki przestrzeni publicznej, dodatkowa zieleń oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu rowerowego (na zasadach ogólnych).
Opis projektu
Zasadnicze elementy projektu to wygospodarowanie bezpiecznej przestrzeni do poruszania się wszystkich regularnych użytkowników ulicy. Dzięki wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ul. św. Stanisława (w kierunku ul. Obozowej) i zwężeniu jezdni można uzyskać:
- zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu ruchu pieszych w związku z uniemożliwieniem parkowania pojazdów na chodnikach oraz skróceniem przejść dla pieszych wraz z wyniesieniem ich powierzchni do poziomu chodnika,
- zapewnienie bezpiecznych równoległych miejsc postojowych po obu stronach jezdni (nawierzchnia z płyt ażurowych),
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pojazdów poprzez wyeliminowanie mijania się pojazdów na zbyt wąskiej jezdni,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pojazdów włączających się do ruchu z parkingów pod budynkami, dzięki zapewnieniu wymaganej widoczności.
Dodatkowy efekty:
- podniesienie estetyki przestrzeni publicznej (ujednolicenie nawierzchni, wymiana oświetlania na białe, parkowe latarnie LED),
- uzupełnienie i zwiększenie ilości zieleni na lokalnej ulicy,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu rowerowego (będzie prowadzony na zasadach ogólnych, również pod prąd ruchu pojazdów).

Szczegółowe rozwiązania techniczne zostały opisane na załączonym projekcie zagospodarowania terenu ul. św. Stanisława.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie ruch pieszych jest utrudniony w związku z częstym parkowaniem samochodów na chodnikach, bez pozostawienia wymaganej przepisami szerokości dla pieszych. Ponadto ulica, w związku ze zniszczeniami chodników, nawierzchni jezdni, latarni ulicznych, łączeniem zbyt wielu różnych materiałów nawierzchniowych oraz zniszczonej zieleni, wymaga podniesienia estetyki, co również jest celem projektu.

Zaproponowana przebudowa stwarza zrównoważone warunki poruszania się po ulicy wszystkim jej użytkownikom, zarówno pieszym, jak i zmotoryzowanych potrzebującym miejsc parkingowych.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wymiana nawierzchni jezdni 55 230 zł
Wymiana krawężników i chodników 120 740 zł
Urządzania bezpieczeństwa ruchu 59 378 zł
Modernizacja oświetlenia ulicy 46 740 zł
Zieleń 36 900 zł

Szczegółowy orientacyjny kosztorys i sposób wyliczenia przedstawiono w załączniku.
Szczegółowe rozwiązania mogą ulec zmianie w trakcie uzgadniania dokumentacji projektowej
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
318 988,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Brak dodatkowych kosztów w stosunku do stanu obecnego.
Ponoszone są i będą w dalszym ciągu koszty sprzątania, energii elektrycznej, bieżących remontów i konserwacji ulicy.
W związku z wymianą nawierzchni brak konieczności corocznych doraźnych napraw nawierzchni.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
10 000,00 zł

Modyfikacje

21.01.2017 17:58
Autor projektu
19.04.2017 15:33
Koordynator w dzielnicy Wola
07.06.2017 10:08
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dzień dobry!

    Czy orientuje się Pan w czyim zarządzie jest ta ulica?

    Pozdrawiam!
    Franciszek Gruszczyński-Ręgowski, mieszkaniec Skweru "Sierpnia 1944"
    Mieszkaniec106  24.01.2017 09:04
    • Św. Stanisława oraz Wawrzyszewska to drogi gminne w zarządzie Dzielnicy Wola.
      Obozowa to droga powiatowa w zarządzie ZDM.
      Mieszkaniec  24.01.2017 09:13 Autor projektu
  • Bardzo sensowny i starannie opracowany projekt. Chciałbym, żeby projekty przebudów ulic lokalnych wykonywane przez Urzędy Dzielnic były równie dobrze przygotowane. Życzę powodzenia!
    Mieszkaniec476  24.01.2017 20:58
  • Przy użyciu czego został wykonany projekt zagospodarowania terenu w załącznikach? Autor pracuje w branży dlatego załączył kosztorys inwestorski czy powstał on jakoś inaczej?
    Mieszkaniec63  09.02.2017 22:04
    • Projekt narysowałem w programie BricsCAD (nie polecam jakoś szczególnie, to tańszy zamiennik AutoCADa, ale do takiego małego projektu w zupełności wystarczył).
      Pracuję w branży drogowej (wykonawstwo), stąd zaproponowałem poziom cen załączony w "kosztorysie inwestorskim". Zweryfikować należy zwłaszcza koszty remontu oświetlenia. Zaznaczam też, że założyłem pozostawienie bez ingerencji części krawężników i chodników (strona wschodnia, gdzie kolejni deweloperzy niedawno przebudowywali chodniki), które są w dobrym stanie. Oczywiście szczegóły dot. odwodnienia, spadków i ew. konieczności przestawiania wysokościowego krawężników - wszystko do decyzji Projektanta podczas przygotowywania projektu budowlanego.
      Mieszkaniec  10.02.2017 07:24 Autor projektu
  • Panie Piotrze,

    Dziękuję za wykonanie projektu.
    Jako mieszkaniec ulicy św. Stanisława niestety stwierdzam, że zaproponowany na niej ruch w związku ze zmianami jest niewygodny i utrudni życie, zamiast je polepszyć.

    Dojazd do ul. Św Stanisława jest wygodniejszy w zależności od kierunku
    - od strony Prymasa -> od Wawrzyszewskiej
    - od strony Centrum -> od Obozowej.

    Wyjazd - zawsze korzystniejszy od strony Wawrzyszewskiej, bez względu na kierunek.

    Czy istnieje możliwość nałożenia poprawek i ewentualnych zmian w projekcie? Poza tym, kwestie pozostałe są bardzo OK. Również jestem za ograniczeniem ruchu.

    pozdrawiam

    Mieszkaniec11333  29.06.2017 10:29
    • Priorytety są takie:
      - chodnik po obu stronach min. 1,5 m bez żadnych przeszkód i parkujących "na 5 minut" aut,
      - parkowanie równoległe po obu stronach (jest ciasno, a mieszkańców przybywa),
      - istniejący szpaler drzew.

      W myśl obowiązujących przepisów, po uwzględnieniu powyższych warunków, zostaje na jezdnię szerokość, na której nie można wyznaczyć dwóch pasów ruchu.

      Istnieje procedura odstępstw od przepisów. Tutaj pałeczka, w razie realizacji będzie po stronie Dzielnicy i Projektanta, jednakże obecny Minister Infrastruktury większość próśb od odstępstwo odrzuca (nie miejsce to na dyskusję nad przyczynami systemowych odmów).

      Jeżeli chodzi o odwrócenie ruchu w kierunku Wawrzyszewskiej - do decyzji z Projektantem. Oba rozwiązania mają wady i zalety - w razie realizacji, będzie można wypracować kompromis.
      Mieszkaniec  29.06.2017 10:45 Autor projektu
    • Projekt założenia ma dobre, nie mniej wpływają negatywnie na codzienne użytkowanie mieszkańców w kwestii organizacji ruchu.

      Czy projektant czyta komentarze?
      Mieszkaniec11333  29.06.2017 11:26
    • Trzeba to rozpatrywać jako pozytywny wpływ na bezpieczeństwo i komfort ruchu pieszych - takie jest założenie projektu.
      Zgodnie z, moim zdaniem słuszną, polityką miasta, jeżeli nie da się dogodzić wszystkim - cięcia trzeba zaczynać od najbardziej chronionych użytkowników danej przestrzeni (auta), żeby poprawiać warunki tym najmniej chronionym (piesi).

      Pisząc Projektant, mam na myśli osobę, która w razie wybrania projektu będzie tworzyć projekt wykonawczy i inne niezbędne dokumenty (będzie to firma wyłoniona w przetargu lub ew. pracownik dzielnicy). Na tym etapie istnieje jedynie załączona koncepcja, którą narysowałem ja.
      Mieszkaniec  29.06.2017 11:34 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany