Kontraruch rowerowy na ulicach Jelonek
220
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bemowo
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe

Koszt pomysłu
111 555 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulic Kossutha, Siemiatyckiej, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny. Na ulicach Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – ul. Drzeworytników).
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
14.09.2021 10:45
Opracowano projekt organizacji ruchu. W I kwartale 2019 r. zostanie przeprowadzona procedura wyboru wykonawcy prac budowlanych.
akt.
prace związane z realizacją zadania zostały zrealizowane poza dwoma przypadkami:
- Prace związane z budową II linii metra uniemożliwiają rozpoczęcie projektu na ul. Kossutha; realizacja będzie możliwa po zakończeniu wszystkich robót na tym obszarze związanych z budową metra. Na chwilę obecną nie ma możliwości wskazania konkretnej daty realizacji tego odcinka.
- Stan techniczny drogi na ul. Fortuny nie pozwala na chemiczne malowanie oznakowania poziomego. Do sfinalizowania zadania Budżetu Obywatelskiego a tym samym wprowadzenie kontraruchu, niezbędna jest przebudowa ulicy. W planie finansowym na rok 2022 nie jest przewidziane zadanie związane z takim zakresem dla ulicy Fortuny. Szukamy rozwiązania dla tej sytuacji.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowa
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Chrzanów, Jelonki Północne, Jelonki Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice Kossutha, Siemiatycka, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ulice w zarządzie Dzielnicy Bemowo.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulic Kossutha, Siemiatyckiej, Drzeworytników, Tkaczy, Puszczy Solskiej, Sucharskiego, Synów Pułku, Fortuny. Na ulicach Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – ul. Drzeworytników).
Opis projektu
Projekt zakłada dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na jednokierunkowych częściach ulicy:
1. Kossutha – ok. 620 metrów, 14 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
2. Siemiatycka – ok. 310 metrów, 8 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
3. Drzeworytników – ok. 660 metrów, 8 znaków pionowych,
4. Tkaczy – ok. 250 metrów, 6 znaków pionowych, umieszczenie jednego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym;
5. Puszczy Solskiej – ok. 320 metrów, 7 znaków pionowych,
6. Sucharskiego – ok. 350 metrów, 10 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
7. Synów Pułku – ok. 600 metrów, 9 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających, przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym przy Synów Pułku 8;
8. Fortuny – ok. 350 metrów, 4 znaki pionowe, budowa dwóch progów zwalniających.
Na wymienionych częściach ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – Drzeworytników).
1. Kossutha – ok. 620 metrów, 14 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
2. Siemiatycka – ok. 310 metrów, 8 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
3. Drzeworytników – ok. 660 metrów, 8 znaków pionowych,
4. Tkaczy – ok. 250 metrów, 6 znaków pionowych, umieszczenie jednego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym;
5. Puszczy Solskiej – ok. 320 metrów, 7 znaków pionowych,
6. Sucharskiego – ok. 350 metrów, 10 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających;
7. Synów Pułku – ok. 600 metrów, 9 znaków pionowych, umieszczenie dwóch przejść dla pieszych na progach zwalniających, przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych na progu zwalniającym przy Synów Pułku 8;
8. Fortuny – ok. 350 metrów, 4 znaki pionowe, budowa dwóch progów zwalniających.
Na wymienionych częściach ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny zostałaby również wprowadzona strefa ograniczenia prędkości do 30 km/h (na pozostałych ulicach już taka funkcjonuje lub jest tam strefa zamieszkania – Drzeworytników).
Uzasadnienie realizacji projektu
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na wymienionych ulicach jednokierunkowych ułatwi poruszanie się po ich okolicy rowerzystom poprzez brak konieczności nadkładania drogi innymi ulicami. Razem z wprowadzeniem stref ograniczenia prędkości do 30 km/h na ulicy Kossutha, Siemiatyckiej, Tkaczy i Fortuny poprawi to bezpieczeństwo na tych ulicach.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
• Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd (8 ulic): 41,35 tys. zł
• Zainstalowanie spowalniacza ruchu (próg wyspowy – 4 szt.): 13 tys. zł
• Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych (10 szt.): 50 tys. zł
(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)
kwota brutto
• Zainstalowanie spowalniacza ruchu (próg wyspowy – 4 szt.): 13 tys. zł
• Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych (10 szt.): 50 tys. zł
(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)
kwota brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
111 555,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
22.01.2017 17:56
11.03.2017 14:44
18.03.2017 20:11
18.03.2017 21:37
18.04.2017 22:13
30.05.2017 09:02
12.06.2017 12:25
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzRealizacja tego projektu jest równoznaczna z likwidacją miejsc parkingowych, których i tak jest za mało.
Skąd taki pomysł? Może Pan czymś poprzeć takie stwierdzenie? Moja propozycja nie zawiera takiego założenia.
Zgodnie z tą argumentacją apeluję o zaprzestanie budowy ul. Lazurowej skoro są już inne równoległe ulice i nawet jedna potężna obwodnica :D
Komentarz został usunięty przez autora
Podzielę wypowiedź na od strony Czumy oraz od strony Górczewskiej.
Od Czumy:
- Przenieść altankę śmietnikową przy Kossutha 12 aby był chodnik, z którego ludzie korzystają bo prowadzi do jakiegoś celu.
- Na łączeniu Kossutha i Czumy jest przyłącze wodne które trzeba by było przebudować. Ponadto w chwili obecnej pod czumy mogą wjeżdżać karetki po tym rozwiązaniu taka możliwość zniknie, a mieszka tam dużo starszych ludzi.
- Usunięcie ogrodzonego parkingu, apteki oraz biedronki.
Od strony Górczewskiej:
- Likwidacja parkingu dla mieszkańców przy stacji - kontroli pojazdów
- Likwidacja wszystkich ogrodzonych parkingów wzdłuż Kossutha
- Likwidacja warsztatu samochodowego
- Likwidacja chodnika prowadzącego do przychodni.
I na koniec wisienka na torcie ta ścieżka nie łączy się z żadną inna ścieżką więc jej sens jest absolutnie żaden.
Komentarz został usunięty przez autora
Altana śmietnikowa, skrzyżowanie ulicy Kossutha i Czumy, ogrodzony parking, apteka, biedronka, parking dla mieszkańców przy stacji - kontroli pojazdów, ogrodzone parkingi wzdłuż Kossutha, warsztat samochodowy, chodnik prowadzący do przychodni jest/są poza obszarem objętym przez projekt.
To nie jest żadna ścieżka tylko dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na ulicach dotychczas jednokierunkowych, a te łączą się z innymi ulicami, po których można jeździć rowerem.
Mam wrażenie, że albo Pan robi sobie żarty, albo nie ma pojęcia o co chodzi w projekcie.
Wytyczenie ścieżki pod prąd polega na namalowaniu obszaru wyłączonego z normalnego ruchu samochodowego.
Konsekwencje tego pomysłu już wymieniłem, a akty prawne mówią jaką minimalną szerokość powinna mieć droga.
Komentarz został usunięty przez autora
Ale jestem ogromnym przeciwnikiem progów zwalniających, przez które wdychamy tylko więcej spalin i toksycznego pyłu z klocków hamulcowych. Nigdy nie poprę żadnego projektu zawierającego te elementy. Wielka szkoda, bo kontraruch rowerowy jest bardzo potrzebny na tych ulicach. :-(