-
1
Zgłoś projekt. Pomyśl o tym, czego jeszcze brakuje, co należy zmienić lub poprawić. Opisz swój pomysł i zgłoś do budżetu obywatelskiego. W ten sposób masz realny wpływ na Twoje najbliższe otoczenie oraz na rozwój Warszawy.
-
2
Przeglądaj projekty. Zobacz, jakie projekty zgłosili inni mieszkańcy. Napisz, co o nich sądzisz, a jeśli masz jakieś pytania, zadaj je autorom pomysłów. Sprawdź, które z nich są możliwe do realizacji i zostaną poddane pod głosowanie.
-
3
Zagłosuj na projekty. Spośród projektów dzielnicowych i ogólnomiejskich wybierz te, które uważasz za ciekawe lub potrzebne. Zagłosuj i zdecyduj, na co zostaną przeznaczone pieniądze z budżetu Warszawy.
-
4
Sprawdź postępy w realizacji projektów. Wybrane w głosowaniu pomysły, są realizowane w kolejnym roku. W zakładce REALIZACJE możesz sprawdzić postęp w realizacji projektów wybranych w poprzednich edycjach.

Budżet obywatelski na rok 2023
Pytania i odpowiedzi
Po kliknięciu przycisku ZAGŁOSUJ rejestrujemy głos w systemie i nie ma już możliwości edytowania go lub zagłosowania raz jeszcze.
Karty do głosowania będą dostępne w urzędach dzielnic od początku głosowania, czyli od 15 czerwca 2022 r.
Uwaga! W każdej dzielnicy karta do głosowania wygląda inaczej (na każdej są inne projekty), jeśli więc chcesz głosować np. na Mokotowie, kartę musisz wziąć z Urzędu Dzielnicy Mokotów.
Kartę będzie można też pobrać (i wydrukować) ze strony um.warszawa.pl/waw/bo
Głosowanie na projekty będzie trwało od 15 do 30 czerwca 2022 r. Możesz zagłosować:
- przez internet na stronie bo.um.warszawa.pl/
- papierowo – przychodząc do wybranego urzędu dzielnicy i przekazując w Wydziale Obsługi Mieszkańców wypełnioną kartę do głosowania.
UWAGA! Głosować papierowo możesz tylko osobiście, okazując przed przekazaniem karty dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem. Papierowe karty do głosowania będą dostępne w urzędach dzielnic oraz do wydrukowania na stronie um.warszawa.pl/waw/bo od pierwszego dnia głosowania.
Osoby, które nie mogą ze względów zdrowotnych oddać głosu osobiście i nie mają dostępu do internetu mogą skorzystać z pomocy przedstawiciela Urzędu m.st. Warszawy, który odbierze od głosującego wypełnioną kartę w miejscu jego zamieszkania. Chęć skorzystania z takiej pomocy należy wcześniej zgłosić telefonicznie koordynatorowi ds. budżetu obywatelskiego w odpowiedniej dzielnicy, w terminie od 1 do 18 czerwca 2022 r.
Szukasz więcej odpowiedzi?

Wszystkie potrzebne informacje na temat budżetu obywatelskiego znajdziesz również na stronie um.warszawa.pl/waw/bo oraz na stronach urzędów dzielnic i facebooku.