Strefa użytkownika
  • Zgłaszanie projektów
  • Ocena projektów
  • Głosowanie na projekty
  • Ogłoszenie wyników

Przejrzyj zgłoszone projekty. Wyraź swoją opinię lub zadaj pytanie.

Ocena zgłoszonych projektów:
26 stycznia 2021 — 31 maja 2021

Proces dyskusji o pomysłach

  • 1

    Przejrzyj projekty. Kliknij w „Przeglądaj projekty” i zobacz, jakie projekty zgłosili mieszkańcy. Możesz przejrzeć propozycje dzielnicowe i ogólnomiejskie.

  • 2

    Zadaj pytania. Wybierz projekt, który Cię interesuje i kliknij na przycisk „Wyślij pytanie do autora”. Napisz swoje pytania do autora/autorki projektu.

  • 3

    Skomentuj projekty. Zaloguj się na swoje konto (lub załóż, jeśli jeszcze nie posiadasz) i napisz, co sądzisz o wybranym pomyśle. Wyraź swoją opinię i dodaj komentarz.

  • 4

    Sprawdź wyniki oceny. Pojawią się na stronie 4 maja. Zobacz, które projekty zostały ocenione pozytywnie i zostaną poddane pod głosowanie. Zastanów się, na co będziesz głosować.

Ikona dymek z pytaniem
Sprawdzamy możliwość realizacji zgłoszonych projektów. Wyniki oceny ogłosimy 4 maja. Autorzy, których projekty nie zostały ocenione pozytywnie, będą mogli się odwołać. 31 maja ogłosimy ostateczne wyniki oceny i poznamy listę projektów, które zostaną poddane pod głosowanie w czerwcu.

Pytania i odpowiedzi

Odwołanie możesz złożyć:
- przez internet na stronie https://bo.um.warszawa.pl/

- papierowo.

Odwołanie w formie papierowej należy złożyć w urzędzie dzielnicy właściwym ze względu na lokalizację projektu (dla projektów na poziomie dzielnicowym) lub w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy, ul. Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa (dla projektów ogólnomiejskich).

Odwołanie należy złożyć pomiędzy 4 a 11 maja 2021 r.

Informację o wyniku ponownej oceny przekażemy autorkom i autorom projektów (wraz z uzasadnieniem) najpóźniej 31 maja 2021 r. Od wyniku ponownej oceny nie można się odwołać.

Zgłoszone projekty trafiają do właściwej merytorycznie jednostki, której pracownicy szczegółowo oceniają możliwość realizacji danego pomysłu. Pracownicy urzędu sprawdzają m.in.:

  • zgodność z obowiązującymi przepisami prawa,
  • możliwość realizacji we wskazanej lokalizacji,
  • możliwość realizacji w ciągu roku,
  • zgodność z kompetencjami miasta,
  • oszacowany koszt realizacji pomysłu,
  • zgodność z dokumentami programującymi rozwój m.st. Warszawy,
  • zgodność z przyjętymi zasadami dostępności dla mieszkańców.

Możliwe, że po przeprowadzonej analizie okaże się, że w projekcie niezbędne jest wprowadzenie zmian, aby mógł być poddany pod głosowanie mieszkańców. W takim wypadku, pracownicy urzędu kontaktują się z autorem, przedstawiają proponowany zakres zmian i wyjaśniają, z czego wynika konieczność ich wprowadzenia. Do zaproponowanych zmian, autor pomysłu może odnieść się w ciągu sześciu dni od dnia uzyskania informacji z urzędu. Jeżeli nie uda się osiągnąć porozumienia w kwestii wprowadzenia zmian, pomysł zostanie oceniony negatywnie.

Wyniki oceny wraz z uzasadnieniem zostaną ogłoszone do 4 maja 2021 r. na stronie https://bo.um.warszawa.pl/. Tego dnia autorzy projektów otrzymają informację o wyniku oceny zgłoszonych pomysłów.

Tak. Jeżeli masz zastrzeżenia do wyniku oceny projektu, możesz odwołać się. Odwołanie się od wyniku oceny spowoduje powtórzenie oceny projektu z uwzględnieniem Twoich zastrzeżeń.

Szukasz więcej odpowiedzi?

Ikona informacje

Wszystkie potrzebne informacje na temat budżetu obywatelskiego znajdziesz również na stronie twojbudzet.um.warszawa.pl oraz na stronach urzędów dzielnic i facebooku.

Pytania i odpowiedzi