Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie
312
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Mokotów
rejon B

Koszt pomysłu
971 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje 25 jednokierunkowych ulic, co do których nie ma obecnie planów wprowadzenia ułatwień dla rowerzystów.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon B
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Asfaltowa, Bałuckiego, Chocimska, Falęcka, Fałata, Grażyny, Humańska, Kielecka, Kraushara, Króżańska, Kwiatowa, Lewicka, Lipskiego, Narbutta (w tym Skwer Słonimskiego), Odolańska, Olesińska, Olkuska, Olszewska, Opoczyńska, Racławicka, Rakowiecka, Rejtana, Sandomierska, Starościńska, Ursynowska, Willowa
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
26 ulic jednokierunkowych, wszystkie na których obowiązuje zakaz ruchu w jednym z kierunków
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje 25 jednokierunkowych ulic, co do których nie ma obecnie planów wprowadzenia ułatwień dla rowerzystów.
Opis projektu
Projekt polega na wydzielenia na wszystkich odcinkach ulic jednokierunkowych na Starym Mokotowie torów do jazdy rowerem w drugim kierunku. Wystarczy do tego zmiana organizacji ruchu. Projekt zakłada powieszenie pod znakami "zakaz wjazdu" i "ulica jednokierunkowa" tabliczek "nie dotyczy rowerów". Dodatkowo na jezdniach zostaną namalowane znaki pokazujące tor jazdy rowerzystów.
Załącznik zawiera mapę z zaznaczonymi odcinkami ulic, na których proponuję wprowadzenie ruch rowerowego w obu kierunkach.
W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.
Załącznik zawiera mapę z zaznaczonymi odcinkami ulic, na których proponuję wprowadzenie ruch rowerowego w obu kierunkach.
W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Starym Mokotowie. Zwiększy też bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i podróżujących samochodami. Na ponad 5 km jezdni zostaną wyznaczone tory jazdy dla rowerzystów. Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO KARTY WERYFIKACJI; ESOG 312;REJON B; Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie
l.p. ulica założony koszt realizacji
1 ASFALTOWA 47 500,00 zł
2 BAŁUCKIEGO 34 500,00 zł
3 CHOCIMSKA 0,00 zł
4 FALĘCKA 41 000,00 zł
5 FAŁATA 0,00 zł
6 GRAŻYNY 32 000,00 zł
7 HUMAŃSKA 46 500,00 zł
8 KIELECKA 18 500,00 zł
9 KRAUSCHARA 0,00 zł
10 KRÓŻAŃSKA 22 000,00 zł
11 KWIATOWA 91 000,00 zł
12 LEWICKA 53 000,00 zł
13 LIPSKIEGO 0,00 zł
14 NARBUTTA 105 500,00 zł
15 ODOLAŃSKA 45 500,00 zł
16 OLESIŃSKA 93 000,00 zł
17 OLKUSKA 0,00 zł
18 OLSZEWSKA 42 500,00 zł
19 OPOCZYŃSKA 47 000,00 zł
20 RACŁAWICKA 0,00 zł
21 RAKOWIECKA 0,00 zł
22 REJTANA 71 000,00 zł
23 SANDOMIERSKA 40 500,00 zł
24 STAROŚCIŃSKA 39 000,00 zł
25 URSYNOWSKA 52 000,00 zł
26 WILLOWA 49 000,00 zł
SUMA: 971 000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
971 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
13.05.2016 15:26
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzTam nie ma gdzie tego zrobić, a sama ulica nadaje się do całkowitego remontu.
Należało by tam położyć nową nawierzchnię, fikcyjny od lat '70 chodnik, który nigdy nie spełniał swojej funkcji zmienić na parking równoległy zamiast tego co się tam dzieje czyli dewastacji zieleni i podwórka bloku przy Al Niepodległości 121. Wyremontować sąsiedni chodnik przy ww bloku od strony podwórza, a sam kontrapas zrobić od strony Osiedla Dąbrowskiego – budynek Kraushara 1, ograniczając parkowanie z lewej strony ulicy.
Organizowanie tam obecnie pasów rowerowych stworzy kolejną fikcję. Nawet jeśli powstaną, wątpliwe żeby spełniały swoją funkcję.
Ma czy nie ma? :)
https://bp2016warszawa.zetwibo.pl/taskPropose/2618
Zglosilam projekt przebudowy fragmentu ulicy Baluckiego (tego jednokierunkowego) w tzw. podworzec miejski (woonerf), gdzie rowerzysci beda mieli pierwszenstwo nad zmotoryzowanymi.
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2017/projekt/1850?user=
Ponieważ zauważyłam, że podobne rozwiązania zostały zaproponowane dla innych dzielnic mam pytanie do autora projektu. Czy może podać pozytywny przykład zastosowania takiego rozwiązania w mieście Europejskim? Czy są dane świadczące o tym że takie rozwiązanie jest bezpieczne i funkcjonalne? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź
Pozdrawiam
Co do bezpieczeństwa jazdy po jezdni w kierunku przeciwnym do ruchu samochodów, to jest to rozwiązanie bardzo bezpieczne. W Gdańsku, gdzie wprowadzono je na kilkudziesięciu ulicach przez 5 lat doszło tylko do jednego wypadku, którego przyczyną było zastosowanie tego rozwiązania. Dlatego używa się go w wielu miastach w Polsce: Toruniu, Radomiu, Krakowie itd. Wysoki poziom bezpieczeństwa wynika z faktu, że kierowca i rowerzysta widzą siebie na wprost.
Mam nadzieję, że moja odpowiedź jest satysfakcjonująca i zachęcająca do dalszego próbowania jazdy rowerem po ulicach.
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2017/uploads/tasks/1452555370_zalacznik_0_48.pdf
W tamtej prezentacji również linki do bardziej obszernych opracowań. Z tym, że liczba dla Gdańska jest już nieaktualna - ostatnio jak sprawdzałem, to mieli kontraruch nie na 140, a już na 181 ulicach.
Komentarz został usunięty przez autora
Co prawda tamten projekt nie zawierał postawienia słupków, ale ZDM uznał, że jak już robić, to po całości i wszystkie chodniki uwolni nie tylko od rowerów, ale też od samochodów.
W Warszawie na 1000 mieszkańców jest 580 samochodów. W Berlinie 380, choć klimatem i rozległością w niczym nie odbiega. Dlatego wolałbym rozmawiać o zbyt dużej liczbie samochodów niż braku miejsc parkingowych.