40 dodatkowych miejsc parkingowych na ul. Wilanowskiej.
836
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Śródmieście
Sawa

Koszt pomysłu
315 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Obecnie na ul. Wilanowskiej samochody parkują równolegle do jezdni, co znacząco zmniejsza liczbę możliwych miejsc do parkowania. Rownocześnie z uwagi na powstające w okolicy nowe inwestycje zmniejsza się ilość dostępnych miejsc parkingowych w okolicy. Zmiana sposobu parkowania z równoległego na skośne zwiększyłoby liczbę miejsc parkingowych o około 40 na długości 200 m.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Sawa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wilanowska d.Gwardzistów
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Wilanowska po nieparzystej stronie
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Obecnie na ul. Wilanowskiej samochody parkują równolegle do jezdni, co znacząco zmniejsza liczbę możliwych miejsc do parkowania. Rownocześnie z uwagi na powstające w okolicy nowe inwestycje zmniejsza się ilość dostępnych miejsc parkingowych w okolicy. Zmiana sposobu parkowania z równoległego na skośne zwiększyłoby liczbę miejsc parkingowych o około 40 na długości 200 m.
Opis projektu
Projekt dotyczy przebudowy ciągu komunikacyjnego wzdłuż ulicy Wilanowskiej po stronie nieparzystej pomiędzy ulicą Czerniakowską a ulicą Solec, ma charakter ogólnodostępny. Wskazany teren jest niezabudowany, pokryty trawnikiem. Odcinek chodnika ma około 250 m. Na chodniku wzdłuż osi jezdni teraz parkuje ok. 40 samochodów. W projekcie zaplanowano, że w miejscu obecnego chodnika zostaną wyznaczone miejsca postojowe o wymiarach 4,8 m od krawędzi chodnika (4,5 długość miejsca postojowego liczona po skosie) x 2,3 m, tak aby można było parkować samochody ukośnie do ulicy Wilanowskiej. Zmiana sposobu parkowania na specjalnie wyznaczonych miejscach zwiększy liczbę parkujących samochodów o 120 (300m:6m = 50 miejsc parkingowych, 300m:2,5 m= 120 miejsc parkingowych). Długość miejsca parkingowego dla samochodów parkujący równolegle 6 metrów, dla parkujący po skosie od 2,3 do 2,5 m..Obecny ciąg pieszy powinien zostać przesunięty w głąb terenu o około 2 metry. W trosce o estetykę przestrzeni publicznej oraz zachowania zielonych miejsc na mapie Warszawy należy także dokonać rewitalizacji i modernizacji zieleni. Rewitalizacja polegałaby na przycięciu starych drzew, nasadzeniu nowych krzewów kwitnących, wyrównaniu i urządzeniu trawnika.
Uzasadnienie realizacji projektu
W obecne chwili wzdłuż ulicy Wilanowskiej po stronie parku może zaparkować około 50 samochodów, a po modernizacji będzie można postawić ponad 100 samochodów.Jeżeli na ulicy Rozbrat po jednej stronie przestrzeń chodników jest wykorzystana w ten sposób to dlaczego nie można wykorzystać ulicy Wilanowskiej, szczególnie mając na uwadze powiększający się deficyt miejsc postojowych.Celem projektu jest zmniejszenie uciążliwości związanych z brakiem miejsc postojowych na ulicy Wilanowskiej, szczególnie że parking na Rynku Soleckim został znacząco ograniczony i przeznaczony pod zabudowę.W bliskiej okolicy znajdują się instytucje użyteczności publicznej i komercyjnej. Projektowana inwestycja jest zgodna z oczekiwaniami mieszkańców.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Długość chodnika-ok.300 mBudowa jednego miejsca parkingowego 2,500 zł;Budowa 120 miejsc postojowych o szerokości 5 m i długości 2,5 m. ok. 300,000 zł projekt budowlany - 15 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
315 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz1. Wg autora obecnie pojazdy parkują na chodniku cytat: Na chodniku wzdłuż osi jezdni teraz parkuje ok. 40 samochodów. Otóż po stronie nieparzystej ul. Wilanowskiej wyznaczone jest parkowanie na jezdni, równolegle do krawężnika.
Potwierdzenie: https://goo.gl/maps/P5g8tkTFqzR2
2. W projekcie zaplanowano, że w miejscu obecnego chodnika zostaną wyznaczone miejsca postojowe - proszę o wyjaśnienie co się stanie z obecnym chodnikiem, bo w kosztorysie nie ma słowa o odbudowie/budowie nowego chodnika.
3. Projekt został zgłoszony w budżecie Wars, a powinien w Sawie albo w ogólnodzielnicowym.
Wg mnie jedyne co można zrobić z parkowaniem na tej ulicy to ograniczyć je na chodniku, stronę nieparzystą zostawić w spokoju, a po stronie parzystej zalegalizować sytuację obecną czyli parkowanie równoległe na jezdni. Poza tym można by poprawić zrobione nieudolnie, wyniesione przejście dla pieszych, na wysokości placu zabaw i takież samo przejście zrobić kawałek dalej przy alejce parkowej. Można by również zrobić wyniesione przejście i przejazd skrzyżowaniu z Wisłostradą.
Cała ta "strategia transportowa", to jest jakiś stek bzdur, który i tak trafi za parę lat do kosza. Rozumiem, że rozsądne i przydatne mieszkańcom projekty są z marszu weryfikowane negatywnie, a przechodzą te kuriozalne robione pod dyktat grup oszołomów.
Zgodnie z tym można tylko zgłaszać ścieżki rowerowe? To jest jakiś absurd.