Koordynator w Zarządzie Oczyszczania Miasta - zmiany z 2018-03-19 10:34:19
Powrót do projektu

Śmietniki na Starym Mokotowie

Nowe kosze dla Starego Mokotowa na ulicach zarządzanych przez miasto

status: Zgłoszony


Jest wiele miejsc na Starym Mokotowie, gdzie ciągle brakuje wystarczającej liczby koszy na śmieci, co utrudnia utrzymanie czystości. Drobne śmieci, niedopałki papierosów, psie kupy – ułatwmy znalezienie się im w śmietniku.

W ramach projektu przewiduje się ustawienie nowych, zadaszonych koszy na śmieci w kilku miejscach na Starym Mokotowie.


Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny , Mokotów


Lokalizacja projektu

Stary Mokotów – między Wołoską, Puławską, Rakowiecką a Odyńcarejon ulic: Boboli, Wołoskiej, Madalińskiego, Dąbrowskiego.

Istotne informacje o lokalizacji

Przestrzeń publiczna, chodniki obok trawników na których często są wyprowadzane psy.


Klasyfikacja projektu

  • przestrzeń publiczna

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dorośli
  • rodziny z dziećmi
  • zwierzęta

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Zawsze dostępny.


Pełny opis projektu

W ramach projektu przewiduje się ustawienie nowych, zadaszonych betonowych ośmiokątnych koszy na śmieci w 12 10 miejscach na Starym Mokotowie. Projekt skierowany jest przede wszystkim do właścicieli psów, aby ułatwić im utrzymanie czystości po swoich zwierzętach. Śmietniki będą ustawione przy trawnikach, przejściach, na których często wyprowadzane są psy. Ustawienie nowych śmietników jest ważne też dla wszystkich mieszkańców Mokotowa. Drobne śmieci, niedopałki papierosów – rzeczy, których musimy i chcemy szybko pozbyć się z rąk powinny znaleźć się w śmietniku, a nie pod nogami. Ułatwmy sobie życie i ustawmy nowe , zadaszone kubły. Zadaszenie kubłów jest istotne, żeby wiatr, czy ptaki nie rozwłóczały śmieci po okolicy. Daszek utrudni też wyrzucanie większych śmieci domowych do koszy nieprzeznaczonych do tego celu.

Sugerowane lokalizacje:

1. Wołoska na odcinku od Madalińskiego do Dąbrowskiego (wschodnia strona) – przy wylocie na poziomie ulicy Balladyny 2. Narbutta między Łowicką a Wołoską (południowa strona) – przy budynkach Politechniki (okolice Narbutta 85) 3.

2. Wołoska między Wiktorską, a Odyńca (wschodnia strona) 4. Olesińska róg Sandomierskiej (południowa strona) 5. Grażyny (okolice Grażyny 10) 6. Wiktorska (północna strona) – róg Lipskiego 7. Racławicka (południowa strona) – okolica Racławickiej 5 8. .

3. Madalińskiego między Łowicką, a Al. Niepodległości (północna strona) – okolice Madalińskiego 70/78c 9. Różana (róg Króżańskiej) – północna strona 10.

4. Dąbrowskiego (róg Bałuckiego) 11. Melsztyńska (południowa strona) (róg św. Szczepana) 12– 2 kosze ( jeden po parzystej, drugi po nieparzystej stronie ulicy).

5. Dąbrowskiego (między Kazimierzowską, a Niepodległości) Miejsca brakujących śmietników zostały ustalone na podstawie internetowej dyskusji z uczestnikami grupy na FB "WawaPies"Al. Niepodległości) – 2 kosze (jeden po parzystej drugi po nieparzystej stronie ulicy).

6. Boboli między Narbutta, a Rakowiecką ( 3 kosze – jeden po zachodniej stronie ulicy, dwa po wschodniej).


Uzasadnienie dla realizacji projektu

W wielu miejscach na Starym Mokotowie ciągle brakuje wystarczającej liczby koszy na śmieci. Projekt ma na celu postawienie koszy w miejscach, w których ich brakuje.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowychKoszt jednego kosza - ok. 650 zł 12 koszy - 7800 zł koszt pojedynczego opróżnienia - ok 3 zł. 12 koszy opróżnianych co drugi dzień (185 razy w roku) = 6660 zł

Cena jednostkowa kosza betonowego (zakup, oznakowanie, dostawa, eksploatacja) – 2 500,00 zł brutto

10 koszy betonowych – 25 000,00 zł brutto



Całkowity koszt projektu: 25 000,00 zł brutto


Całkowity koszt projektu: 25 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latachKoszty opróżniania to rocznie 6660 zł (3 zł x 12 koszy x 185 razy w roku)

Koszt rocznej eksploatacji 10 koszy (opróżnianie 2 razy dziennie) = 13 140,00 zł brutto


Całkowity koszt eksploatacji: 6 60013 140,00 zł

Załączniki

  • 1484907889_zalacznik_0_8580_9033.png