Koordynator w Dzielnicy Mokotów - zmiany z 2019-08-27 13:49:27
Powrót do projektu

Chodniki i parking dla "Orków" na Domaniewskiej przy Suwak'uSuwaku

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren na wysokości budynku Domaniewska 51 i 49
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działka nr 1 z obrębu 10808 we własności m. st. Warszawy

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Opis projektu:
Proponuję wykonanie:

- 100 metrów chodnika o szerokości 2 metrów w na ul. Domaniewskiej przy skrzyżowaniu z ul. Suwak,

- wykonania wzdłuż proponowanego chodnika 29 miejsc postojowych,

- nasadzenia wzdłuż proponowanego chodnika 6 drzew.



Na krawędzi ulicy Domaniewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Suwak brakuje łącznie około 100 metrów chodnika. W jego miejscu od lat funkcjonuje ścieżka, którą ogromne rzesze pracowników "Mordoru na Domaniewskiej", warszawskiego zagłębia biurowego, codziennie wykorzystuje na drodze do pracy.



Proponuję wykonanie w tym miejscu dwóch odcinków chodnika o długości 87,7 i 12,5 metra i szerokości 2 metrów oraz wyznaczenia przejść dla pieszych. Dodatkowo proponuję nasadzenie 6 drzew w ciągu chodnika. W miejscu tym z ziemi sterczą stare, nieużywane słupy oraz kikuty i karpy uschniętych drzew co sprawia okropne wrażenie. Nowe drzewa na pewno poprawią estetykę miejsca w tym betonowo-szklanym rejonie Mokotowa.



Cały "Mordor" boryka się z ogromnymi problemami parkingowymi, samochody parkują gdzie się da. Najczęściej praktykowanym sposobem jest parkowanie równoległe w pasie jezdni. Proponuję by wzdłuż chodnika wykonać na odcinku 72,5 metra zatokę do parkowania prostopadłego o szerokości 5 metrów. Zatoki tego rodzaju są wykonane w wielu miejscach, w ciągu ulicy Domaniewskiej. Rozwiązanie to umożliwiłoby dwukrotne zwiększenie możliwości postojowych w tym miejscu, zapewniając równocześnie więcej bezpieczeństwa dzięki przeniesieniu parkowania z jezdni do zatoki parkingowej.



Ogromnym problemem inwestycyjnym tego miejsca jest fakt, iż jest to obszar wykorzystywany jedynie przez firmy do działalności biznesowej. W sąsiedztwie tego miejsca nie ma budynków mieszkalnych przez co bardzo mało jest osób zamieszkujących w dzielnicy Mokotów, którym chodnik ten byłby potrzebny. Wykorzystują go pracownicy tutejszych firm dojeżdżający do pracy z innych części miasta oraz okolic dostający się tutaj najczęściej pociągiem ze stacji Warszawa Służew. W związku z brakiem możliwości wprowadzenia tego zadania do budżetu dzielnicy Mokotów proponuję realizację go w ramach budżetu Obywatelskiego. Projekt został przygotowany na podstawie opracowania zadania inwestycyjnego przygotowanego przez m. st. Warszawę.
Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Uzasadnienie realizacji projektu:
Przemieszczanie się w tym miejscu jest problematyczne, zimą trzeba przedzierać się przez śnieżne zaspy, wiosną i jesienią pokonuje się tu błotniste parowy a latem piesi w palącym słońcu korzystają z zapylonej ścieżki. By ją ominąć trzeba przejść jezdnią ulicy Domaniewskiej wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów.



Proponowany projekt zwiększy bezpieczeństwo i komfort pieszych, którzy nie będą musieli korzystać ze ścieżki, która w każdym sezonie potrafi być błotnym parowem albo pylistym szlakiem, jak również, na krótkim odcinku, między Domaniewską 49 a 51, nie będą musieli poruszać się po jezdni, w związku z brakiem w tym miejscu możliwości innego przejścia. Nowe nasadzenia dadzą trochę wytchnienia w upalne dni. Więcej miejsc parkingowych zaoszczędzi stresu kierowcom.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dorośli
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Koszt opracowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej – 50 000 zł

Opracowanie oraz wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu na czas budowy – 5 000 zł

Obsługa geodezyjna budowy – 5 000 zł

Wycinka drzew – 1 000 zł

Nasadzenie 6 szt. drzew -1 szt. 2 500zł = 15 000zł

Miejsca postojowe:

- rozebranie krawężnika – 80 m * 15,00 zł/m = 1 200 zł

- wykop pod konstrukcję gł. 0,5 m – 182m2 * 30 zł/m2 = 5 460 zł

- wykonanie wwy odsączającej gr. 15 cm – 55m3 * 55 zł/m3 = 3 025 zł

- wykonanie wwy podbudowy z KŁSM – 72,5 m3 * 70 zł/m3 = 5 075 zł

- nawierzchnia z kostki betonowej – 362,5 m2 * 100 zł/m2 = 36 250 zł

- ustawienie krawężnika betonowego szer. 20 cm – 155 m * 150 zł/m = 23 250 zł

Chodnik:

- wykop – 201 m2 * 15 zł/m2 = 3 015 zł

- wykonanie wwy odsączającej – 21m3 * 55 zł/m3 = 1 155 zł

- wykonanie wwy podbudowy z KŁSM – 21m3 * 70 zł/m3 = 1 470 zł

- nawierzchnia z płyt betonowych 50x50 cm – 201 m2 * 100 zł/m2 = 20 100 zł

- ustawienie obrzeży betonowych szer. 6 cm – 133 m * 90 zł/m2 = 11 970 zł

Wprowadzenie Stałej Organizacji Ruchu – 5 000 zł

Uszczelnienie nawierzchni jezdni na styku z krawężnikiem – 5 000 zł

Inne koszty – 39 900 zł



Razem koszt realizacji zadania – 237 870 zł brutto

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 180 000
237 870,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • Plan01Domaniewska.jpg
  • Plan04Widok.jpg
  • Kosztorys.jpg
  • WidokPostępu.jpg
  • WidokSuwak.jpg