Autor projektu - zmiany z 2019-06-10 15:36:10
Powrót do projektu
Pas krzewów wzdłuż Aleji Komisji Edukacji Narodowej (al. KEN) - odcinek Imielin
status: Zgłoszony
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Odcinek Aleji Komisji Edukacji Narodowej od skrzyżowania z ulicą Ghandi do skrzyżowania z ulicą Płaskowicką
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pas krzewów posadzony zostanie pomiędzy jezdnią a drogą dla rowerów.
Dane projektu
Skrócony opis projektu:
Opis projektu:
Posadzenie pasa krzewów wzdłuż Aleji KEN na odcinku od skrzyżowania z ulicą Płaskowicką do skrzyżowania z ul. Ghandi. Projekt zakłada posadzenie szeregu roślin wzdłóż dwóch stron jezdni, fizycznie odgradzająć chodnik i drogę rowerową od jezdni. Wysokość krzewów wynisić będzie w wariancie niższym (w pobliżu pasów lub drogi dla rowerów)pomiędzy 50 a 100 a 200 cm, licząc od powierzchni ziemi oraz wariancie wyższym (po drugiej stronie KEN niż droga dla rowerów) od 100 do 200 cm. Gęsta roślinność średniej wysokości w najbardziej efektywny sposób odpowiada za pochłanianie smogu, pyłów wzbijanych przez przejeżdzające samochody oraz zmiejsza natężenie hałasu generowanego przez ruch uliczny. Ponadto krzewy stanowią naturalną barierę oddzielającą rowerzystów i pieszych od jezdni.
1. Zwiększenie powierzchni zieleni miejskiej, w szczególności roślinności średniej wielkości urozmaicającą ekosystem ursynowa.
2. Krzewy najbardziej efektywanie z wszystkich roślin miejskich filtrują zanieczyszczenia składające się na smog, a rozbudowana korona krzewów stanowi powierzcznię na której pyły osadzają się nawet zimą, co częściowo eliminuje je z powietrza. Zanieczyszczenia są następnie spłukiwane przez deszcz, trwale eliminujący je z obiegu unosu wtórnego.
3. Pas krzewów znacząco zmniejsza poziom hałasu generowanego przez ruch uliczny.
4. Pas zieleni zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Krzewy stanowią fizyczną barierę odgradzającą pieszych i rowerzystów od jezdni i poruszających się samochodów. Jednocześnie
1. Zwiększenie powierzchni zieleni miejskiej, w szczególności roślinności średniej wielkości urozmaicającą ekosystem ursynowa.
2. Krzewy najbardziej efektywanie z wszystkich roślin miejskich filtrują zanieczyszczenia składające się na smog, a rozbudowana korona krzewów stanowi powierzcznię na której pyły osadzają się nawet zimą, co częściowo eliminuje je z powietrza. Zanieczyszczenia są następnie spłukiwane przez deszcz, trwale eliminujący je z obiegu unosu wtórnego.
3. Pas krzewów znacząco zmniejsza poziom hałasu generowanego przez ruch uliczny.
4. Pas zieleni zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Krzewy stanowią fizyczną barierę odgradzającą pieszych i rowerzystów od jezdni i poruszających się samochodów. Jednocześnie
Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Uzasadnienie realizacji projektu:
1. Zwiększenie powierzchni zieleni miejskiej, w szczególności roślinności średniej wielkości urozmaicającą ekosystem ursynowa.
2. Krzewy najbardziej efektywanie z wszystkich roślin miejskich filtrują zanieczyszczenia składające się na smog, a rozbudowana korona krzewów stanowi powierzcznię na której pyły osadzają się nawet zimą, co częściowo eliminuje je z powietrza. Zanieczyszczenia są następnie spłukiwane przez deszcz, trwale eliminujący je z obiegu unosu wtórnego.
3. Pas krzewów znacząco zmniejsza poziom hałasu generowanego przez ruch uliczny.
4. Pas zieleni zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Krzewy stanowią fizyczną barierę odgradzającą pieszych i rowerzystów od jezdni i poruszających się samochodów. Jednocześnie powstrzyma pieszych przed przechodzeniem przez jezdnie w nieprzeznaczonych do tego miejscach.
5. Poprawa estetyki centralnej części Ursynowa, w szczególności zaś jego reprezentatywnej arterii - Aleji Komisji Edukacji Narodowej.
2. Krzewy najbardziej efektywanie z wszystkich roślin miejskich filtrują zanieczyszczenia składające się na smog, a rozbudowana korona krzewów stanowi powierzcznię na której pyły osadzają się nawet zimą, co częściowo eliminuje je z powietrza. Zanieczyszczenia są następnie spłukiwane przez deszcz, trwale eliminujący je z obiegu unosu wtórnego.
3. Pas krzewów znacząco zmniejsza poziom hałasu generowanego przez ruch uliczny.
4. Pas zieleni zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Krzewy stanowią fizyczną barierę odgradzającą pieszych i rowerzystów od jezdni i poruszających się samochodów. Jednocześnie powstrzyma pieszych przed przechodzeniem przez jezdnie w nieprzeznaczonych do tego miejscach.
5. Poprawa estetyki centralnej części Ursynowa, w szczególności zaś jego reprezentatywnej arterii - Aleji Komisji Edukacji Narodowej.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu:
- ochrona środowiska
- przestrzeń publiczna
- zieleń miejska
Potencjalni odbiorcy projektu:
- dzieci
- młodzież
- dorośli
- seniorzy
- kierowcy
- roweżyści
- piesi.
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu:
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
120 000,00 zł
Dokumenty
Załączniki