Koordynator w Dzielnicy Mokotów - zmiany z 2019-08-26 15:01:26
Powrót do projektu

Zmiana organizacji ruchu i stworzenie nowych przejść dla pieszych na ulicy Bruna

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Droga na całej długości ulicy Bruna.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Opis projektu:
Projekt zakłada finansowanie oraz zmianę organizacji ruchu poprzez wymuszenie likwidacji nielegalnych miejsc postojowych na jezdni ul. Bruna poprzez postawienie znaków zakazu zatrzymywania, które nie będą dotyczyć wyznaczonych miejsc postojowych.



Wykonanie projektu organizacji ruchu zakładającego całkowity zakaz zatrzymywania samochodów na jezdni poza wyznaczonymi miejscami postojowymi. Planuje się utworzenie kilku progów zwalniających, w szczególności w pobliżu zakrętów oraz przejść dla pieszych. Zostaną dodane przejścia dla pieszych w następujących budowę pięciu progów zwalniających.



Projekt zakłada wykonanie 4 przejść dla pieszych przez jezdnie, w tym dwóch w lokalizacjach:

- pod blokiem przy ul. Bruna 9,

- obok stacji benzynowej, równolegle do ul. Rakowieckiej, ponieważ w tych miejscach często piesi przechodzą przez jezdnię. Planuje się utworzenie dwóch dodatkowych przejść dla pieszych, ustalonych w konsultacjach. Projekt organizacji ruchu: Utworzenie ok. 4 przejść dla pieszych w cenie 5000 zł/przejście, łączny koszt 20 000 PLN Postawienie pionowych znaków zakazu zatrzymywania na całej długości ulicy Bruna za wyjątkiem wyznaczonych miejsc postojowych, z opcjonalną tabliczką wskazującą na możliwość odholowania pojazdu: ok. 10 000 PLN Namalowanie linii przerywanej na całej długości ulicy o długości 800m, w koszcie 16zł./mb, czyli 12 800 PLN Łączny szacunkowy koszt realizacji projektu: 42 800 PLN. Koszt ten może zostać obniżony w przypadku wspólnej realizacji z projektem remontu ulicy

oraz dwóch obecnie nie ustalonych lokalizacjach.



Mieszkańcy będą mogli korzystać z projektu nieodpłatnie przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Załączona mapka została wykorzystana na zasadach ponownego wykorzystania informacji publicznej. Zrzut ekranu został pobrany ze strony http://ukosne.um.warszawa.pl/ Informacja została wytworzona przez Biuro Geodezji i Katastru w 2018 roku. Informacja została pozyskana oraz zmodyfikowana w czerwcu 2019 roku. Twórcą modyfikacji jest Tomasz Kwiatkowski. Informuję, że informacja publiczna została przetworzona oraz zmodyfikowana poprzez dodanie nowych zapisów oraz oznaczeń.

Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Uzasadnienie realizacji projektu:
Aktualnie parkujące pojazdy na ul. Bruna znacznie zawężają jezdnię i powodują konieczność wymijania się samochodów na centymetry, a także konieczność zjeżdżania wymijających się samochodów do zatok postojowych. Aktualnie parkujące pojazdy na jezdni nie zapewniają wymaganej przestrzeni manewrowej o szerokości 5m dla samochodów wjeżdżających oraz wyjeżdżających z miejsc postojowych we wnękach parkingowych. Dzięki wprowadzeniu zakazu zatrzymywania poza wyznaczonymi miejscami postojowymi ułatwiony zostanie przejazd śmieciarek, samochodów dostawczych oraz służb, takich jak straż pożarna.



Samochody nielegalnie zaparkowane na jezdni powodują wzmożony ruch pieszych na ulicy Bruna, którzy przechodzą przez jezdnię z chodnika do samochodu zaparkowanego na jezdni. Po zrealizowaniu projektu wszystkie samochody będą zaparkowane w zatokach postojowych i nie będzie konieczności przechodzenia pieszych przez jezdnię.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością
  • Mieszkańcy
  • kierowcy
  • piesi

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
- budowa 5 progów zwalniających – 12000 x 5 = 60 000 zł

- założenie trawników – 90 x 70 = 6 300 zł

- wygrodzenie trawników – 29 x 220 = 6 400 zł

- budowa 4 przejść – 85 000 zł

- wykonanie oznakowania pionowego – 11 000 zł

- wykonanie oznakowania poziomego – 12 000 zł

- analiza ruchu pieszego – 40 000 zł

- projekt organizacji ruchu – 4 000 zł

Razem: 224 700 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 42 800
224 700,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • organizacja1.jpg
  • organizacja2.jpg
  • organizacja3.jpg
  • organizacja4.jpg
  • organizacja5.jpg