Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2019-08-21 15:44:21
Powrót do projektu

Więcej miejsc parkingowych i szersze chodniki na zielonej Pawińskiego.

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Zachodnia strona ulicy Pawińskiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Opis projektu:
Projekt ma na celu poprawienie wygody i bezpieczeństwa ruchu pieszego poprzez przeniesienie parkowania z chodników na szeroką jezdnię i zamontowanie azylu przy niebezpiecznym przejściu. Przy okazji zwiększy się liczba miejsc parkingowych zwiększy się o około 25 miejsc. Estetykę ulicy poprawi dodanie pasa zieleni szerokości jednego metra w miejsce usuniętego z chodnika parkowania.



Projekt zakłada: - wyznaczenie nowych pasów postojowego na jezdni po zachodniej stronie Pawińskiego na wysokości budynków Siemieńskigo 17, Pawińskiego 28 i Pawińskiego 34 (co da około 25 nowych miejsc postojowych); - przeniesienie parkowania z chodnika na pasy postojowe na jezdni po zachodniej stronie na całej ulicy Pawińskiego; - utworzenie pasa zieleni o szerokości 1 metra, ze szpalerem drzew i trawą, na odcinku od Archiwalnej do Księcia Trojdena; - wybudowanie antyzatoki na przystanku Wiślicka 02 (co umożliwi przybliżenie pasów postojowych do przystanku i zachowanie liczby miejsc parkingowych); - dodanie azylu na uczęszczanym, a niebezpiecznym przejściu (miejsce wielu potrąceń, np. 23 stycznia 2018) na wysokości Pawińskiego 24 Koszt wyznaczenia pasów parkingowych (60+90 metrów): 25000 Koszt rozpłytowania około 230 metrów chodnika: 10000 Koszt zasiania trawy: 5000 Koszt nasadzeń 15 drzew: 15000 Koszt budowy antyzatoki: 20000 Koszt montażu azylu przy przejściu dla pieszych: 15000 Koszt projektu: 20000

1. Utworzenie pasa postojowego o długości ok. 60m i szerokości 2,5m na istniejącej jezdni. W rejonie budynków od Pawińskiego 28 do Siemieńskiego 17. Wybrukowanie kilku chodników łączących istniejącą opaskę z głównym ciągiem pieszym. Usunięcie istniejących barierki – urządzenia bezpieczeństwa ruchu.

2. Wybudowanie antyzatoki na przystanku Wiślicka 02. (zawężenie jezdni)

3. Utworzenie pasa postojowego na istniejącej jezdni celem przeniesienia parkowania z chodnika na ulicę na poniższych odcinkach:

a) O długości ok. 60 metrów od nowopowstałej antyzatoki do skrzyżowania z Księdza Trojdena (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).

b) O długości ok. 80 w rejonie budynków Od Pawińskiego 14 do Pawińskiego 12 (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).

c) O długości ok. 80 m w rejonie budynków Pawińskiego 10 oraz Pawińskiego 8 (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).

d) O długości ok. 50 metrów pomiędzy ulicami Hankiewicza a Archiwalną,

e) O długości ok. 50 metrów za ulicą Hankiewicza w kierunku przejścia dla pieszych, (z zachowaniem odstępu od przejścia dla pieszych).
Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Uzasadnienie realizacji projektu:
Jezdnia ulicy Pawińskiego ma 9 metrów szerokości, a każdy pas ruchu ma ponadnormatywną szerokość 4,5 metra.

Tymczasem chodniki na Pawińskiego, choć niby mają w wielu miejscach 3,5 metra, ale są w ponad połowie szerokości pozajmowane przez parkujące samochody. Pieszym zostaje zazwyczaj jedynie 1,5 metra szerokości chodnika. Dodatkowo na długim odcinku ulicy taki chodnik jest tylko po jednej stronie ulicy i musi wystarczyć większej liczbie pieszych. Przeniesienie parkowania na jezdnię poprawi wygodę poruszania się pieszo. W wybranych miejscach (proponowany odcinek od Archiwalnej do Księcia Trojdena) metr szerokości chodnika można będzie przeznaczyć na zieleń. Piesi i tak dostaną więcej miejsca, a dodatkowo będzie im się szło przyjemniej w otoczeniu zieleni. Ci z mieszkańców którzy potrzebują miejsc parkingowych nie zostaną ich pozbawieni. Już samo przeniesienie parkowania na jezdnię zwiększy liczbę miejsc parkingowych, bo w parkowaniu przestaną przeszkadzać znaki drogowe. Liczba miejsc parkingowych zwiększy się znacznie (około 25 nowych miejsc) od strony Korotyńskiego, gdzie parkowanie na chodniku jest niemożliwe ze względu na pas zieleni, a projekt zakłada utworzenie tam nowych pasów postojowych. Dodatkowo realizacja projektu poprawi bezpieczeństwo na najniebezpieczniejszym przejściu dla pieszych przez Pawińskiego. Zyskują wszyscy: piesi, parkujący i miłośnicy zieleni.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • wszyscy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
1. Projekt Budowlany, Projekt Stałej Organizacji Ruchu – 25 000 zł

2. Roboty budowlane:

a) Wybrukowanie około 12 m2 chodnika – 3 200 zł

b) Usunięcie istniejących barierek – 5 000 zł

c) Wybudowanie antyzatoki (frezowanie, zmiana konstrukcji) 50 000 zł

d) Wdrożenie stałej organizacji ruchu 20 000 zł



3. Czasowa organizacja ruchu – projekt i wdrożenie – 30 000 zł

4. Dokumentacja powykonawcza – 5 000 zł

5. Tabliczka informacyjna - 1 000 zł

Łącznie : 139 200 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu: 110 000
139 200,00 zł

Dokumenty

Załączniki