Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej - zmiany z 2019-08-27 14:09:27
Powrót do projektu

Spacerkiem po Lesie Bródnowskim – utwardzenie ścieżek.

status: Trwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Targówek
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Las Bródnowski, działki ewidencyjne nr 1/1 i 2 z obrębu 40903.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
W załączniku mapa lasu z zaznaczonymi na zielono ścieżkami, które objęte są projektem.

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Opis projektu:
Las Bródnowski jest miejscem spacerów rodzin z dziećmi, osób starszych jak również biegaczy i rowerzystów. Obecny stan większości ścieżek w sposób znaczący utrudnia korzystanie z uroków tego miejsca, szczególnie po opadach deszczu i w trakcie odwilży. Naszym pomysłem jest utwardzenie ścieżek w Lesie Bródnowskim w sposób gwarantującym trwały efekt oraz montaż szlabanów, uniemożliwiających samochodom wjazd do lasu. Teren Lasu Bródnowskiego jest ogólnodostępnym przez całą dobę o każdej porze roku.



W Lesie Bródno 3 drogi leśne wymagają pilnego remontu:

- odcinek od parkingu przy ul. Kondratowicza do mostu – 600mb,

- odcinek od parkingu przy ul. Kondratowicza do polany 300mb (z pominięciem części wspólnej obu dróg),

- odcinek od drogi pożarowej pod linia wysokiego napięcia w kierunku mostku a następnie dalej na południe do ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Kondratowicza – 600 mb.

Łącznie 1500mb.



Remontowane drogi leśne, oprócz ruchu turystycznego, będą służyły również codziennej obsłudze lasu np. poprzez firmy utrzymujące czystość, prowadzące prace z zakresu gospodarki leśnej, dlatego musza mieć nośność zapewniającą minimum przejazd samochodów dostawczych



Ze względu na wysoki poziom wody należy w konstrukcji dróg zastosować wzmocnienie nośności gruntu w postaci geosyntetyków (m.in. geokrata). Całość konstrukcji powinna zostać wykonana z kruszyw naturalnych, łamanych ze skał twardych np. granit. Wykończenie dróg, tzw. warstwa ścieralna, powinna zostać wykonana z materiału o naturalnym wyglądzie, najlepiej pospółki żwirowej. Miejscowo może zostać zastosowane drewno dębu np. w formie krawężników i wzmocnień w najbardziej podmokłych miejscach.

Szerokość drogi – 3m z poboczami o szerokości 0,5m.
Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Uzasadnienie realizacji projektu:
Ścieżki są zdewastowane i niebezpieczne. Uniemożliwiają korzystanie z lasu Bródnowskiego. Ich remont jest niezbędny.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
  • zieleń miejska
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
- wykonanie modernizacji nawierzchni 1,5km dróg leśnych - 475 000 zł.

- projekt budowlany, inspektor nadzoru - 25 000 zł

Łącznie: 500 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
500 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • 1677 mapa tras las brodno.jpg