Nowa Trojdena - ulica godna Księcia! Budowa brakujących chodników, pasy rowerowe i więcej miejsc parkingowych.
Lokalizacja na mapie
długość geograficzna: 20.98170876503szerokość geograficzna: 52.205450134098
Dzielnica
Ochota
Charakter projektu
Lokalny , Ochota
Lokalizacja projektu
ulica księcia TrojdenaIstotne informacje o lokalizacji
Klasyfikacja projektu
- komunikacja/drogi
- przestrzeń publiczna
- zieleń miejska
Potencjalni odbiorcy projektu
- studenci
- dorośli
Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców
Projekt dotyczy drogi publicznej - będzie dostępny dla wszystkich całodobowo.
Pełny opis projektu
Wykorzystując bardzo proste i tanie metody można przeorganizować szeroką ulicę Trojdena aby wyznaczyć obustronnie dodatkowe miejsca parkingowe na całej długości ulicy, obustronne pasy rowerowe oraz brakujące przejścia dla pieszych i chodniki.
Projekt przewiduje:
- obustronne pasy rowerowe powiązane z budowaną drogą rowerową na Żwirki i Wigury
- przejście dla pieszych na wysokości posesji Trojdena 3-5
- 200 m brakującego chodnika między Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnym a Pawińskiego
- obustronne parkowanie równoległe - liczba miejsc w zależności od przyjętego wariantu - od 120 jak obecnie do nawet 160
- zwężenie pasa ruchu do 2,5m jako środek uspokojenia ruchu i w celu odzyskania przestrzeni
- kontraruch na Sanockiej i poprawa geometrii skrzyżowania tej ulicy z Trojdena
- uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z ulicą Pawińskiego młodymi drzewami w tym samym gatunku
- w miejscach, gdzie PoRD zabrania postoju - fizyczne uniemożliwienie nieprawidłowego parkowania poprzez np słupki lub wyniesione azyle szerokości 2m od krawężnika
- osobno prawo i lewoskręt z Trojdena w Żwirki i Wigury
- 20 stojaków typu U w najważniejszych miejscach ulicy (przy kawiarniach, sklepach, obiektach użyteczności publicznej)
Pasy rowerowe stworzą spójną całość z budowaną drogą rowerową na Żwirki oraz sierżantami na Pawińskiego (projekt "Piękna Pawińskiego"). Zwiększą bezpieczeństwo i wygodę rowerzystów których liczba rośnie w ostatnich latach. Obecnie, po otwarciu Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnego, wzrost natężenia ruchu rowerowego będzie jeszcze bardziej znaczący i zauważalny.
Razem z projektami "Stojakowa Rewolucja w szpitalu Banacha", "Rowerem z Ochoty na Mokotów" oraz "Piękna Przyjazna Pawińskiego" projekt "Nowa Trojdena - ulica godna Księcia!" tworzy pakiet prorowerowych zmian w okolicach Kampusu Banacha Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Zmotoryzowani warszawiacy od dawna zmagają się z niedoborem miejsc parkingowych. Coraz więcej jest też warszawiaków korzystających z rowerów, którzy potrzebują dedykowanej infrastruktury, aby poruszać się bezpiecznie i wygodnie po ulicach miasta. Finalnie i tak wszyscy jesteśmy pieszymi, którzy potrzebują wygodnych chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych. Projekt "Nowa Trojdena" realizuje potrzeby wszystkich tych trzech grup użytkowników dróg poprzez mądre i efektywne gospodarowanie przestrzenią ulicy przy zachowaniu minimalnych kosztów.
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
1. Wymalowanie oznakowania poziomego 2x 600m - 87 tys złotych
2. Budowa chodnika 200m (400m2) - 80 tys złotych
3. Wyznaczenie nowego bezpiecznego przejścia - 2 tys złotych
4. Zabezpieczenie przed nieprawidłowym parkowaniem - 20 tys złotych
5. Stojaki rowerowe - 4 tys złotych
6. Uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z Pawińskiego drzewkami tego samego gatunku 2x 1000zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE