Przystanki dostępne dla wszystkich! (Plac Na Rozdrożu i Rozbrat)
Lokalizacja na mapie
długość geograficzna: 21.025611162186szerokość geograficzna: 52.219470694902
Dzielnica
Śródmieście
Charakter projektu
Ogólnodzielnicowy
Lokalizacja projektu
- plac Na Rozdrożu,- al. Armii Ludowej przy Rozbrat/Łazienkowskiej
Istotne informacje o lokalizacji
plac Na Rozdrożu: łączniki między al. Armii Ludowej a al. Szucha oraz al. Armii Ludowej a al. Wyzwolenia,
al. Armii Ludowej: nasypy przy przystankach Rozbrat 01 i 02 (na wiadukcie)
Klasyfikacja projektu
- komunikacja/drogi
Potencjalni odbiorcy projektu
- seniorzy
- osoby z niepełnosprawnością
- rodziny z dziećmi
Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców
Dojścia zapewnią wygodny dostęp do przystanków non-stop.
Pełny opis projektu
Projekt polega na wydzieleniu ciągów pieszych umożliwiających przedostanie się z/do przystanków pod placem Na Rozdrożu i nad Rozbrat/Łazienkowską bez konieczności korzystania ze schodów.
Na placu Na Rozdrożu łagodne pochylnie powstaną niskim kosztem poprzez wydzielenie z przewymiarowanych jezdni łączących al. Armii Ludowej z al. Szucha i al. Wyzwolenia/Koszykową. Ciągi piesze zostaną wydzielone w sposób uniemożliwiający najechanie na pieszych, tak by zapewnić zarówno wygodę jak i bezpieczeństwo. Po stronie południowej poprawione zostaną też warunki ruchu pieszego poprzez wydzielenie powierzchni wyłączonej z ruchu na al. Szucha i skrócenie drogi przejścia przez jezdnię. Po stronie północnej połączenie z pozostałymi przystankami na górnym poziomie zostanie zapewnione poprzez placyk z fontanną, który przy okazji stanie się dostępny dla mieszkańców.
Na Trasie Łazienkowskiej pochylnie zostaną wytyczone na nasypie, umożliwiając przedostanie się pomiędzy przystankami na wiadukcie i pod nim
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Obecnie osoby z dziećmi w wózkach, osoby starsze i osoby na wózkach nie mogą korzystać z przystanków na dolnym poziomie placu Na Rozdrożu. Ten sam problem występuje na górnym poziomie węzła Rozbrat (przystanki na nasypie dostępne tylko schodami).
Oba punkty to istotne węzły przesiadkowe, przez które przejeżdża ok. 20 linii autobusowych (13 aleją Armii Ludowej, 6-7 w poprzek). Należy zapewnić możliwość przesiadek i korzystania z obu poziomów wszystkim chętnym.
Należy podkreślić, że jeden z celów głównych polityki transportowej Warszawy to "Poprawa standardów podróży, w tym zwiększenie dostępności do systemu transportowego osobom niepełnosprawnym". Projekt przyczyni się do jego realizacji.
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
Plac Na Rozdrożu:
Projekt organizacji ruchu - 5 tys. zł.
Wydzielenie ciągów pieszych, w tym częściowo przy pomocy barier energochłonnych lub betonowych uniemożliwiających najechanie samochodu na pieszego - 2x250m x 100zł/m.b. = 50 tys. zł
Budowa pochylni łączącej placyk z fontanną z chodnikiem w kierunku al. Szucha - 25 tys. zł
Poszerzenie chodnika na wlocie al. Szucha przy pomocy prefabrykatów, korekta ustawienia dwóch sygnalizatorów dla pieszych - 15 tys. zł
Korekty krawężników, oznakowanie - 10 tys. zł
Rozbrat:
Projekt budowlany - 10 tys. zł
Budowa pochylni łączących przystanki na nasypie (Rozbrat 01 i 02) z przystankami na dolnym poziomie (Rozbrat 04 i 06) - 2x200 tys. zł - 400 tys. zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE