Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2016-04-15 16:35:27
Powrót do projektu

Rakowiec przyjazny dla wszystkich! (w tym pieszych i rowerzystów)

status:


Projekt polega na wprowadzeniu szeregu udogodnień poprawiających bezpieczeństwo i warunki ruchu. Zieleniec na rogu Grójeckiej i Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażony w latarnie. Ulica Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażona w fizyczne środki uspokojenie ruchu, w tym mini-rondo na skrzyżowaniu z Dickensa. Ulice jednokierunkowe staną się dwukierunkowe dla rowerów, co poprawi bezpieczeństwo i warunki ruchu.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.978318452835
szerokość geograficzna: 52.198685287205

Dzielnica

Ochota


Charakter projektu

Lokalny , Ochota


Lokalizacja projektu

zieleniec przy Dickensa, róg Grójeckiej



ulice: Skorochód-Majewskiego, Archiwalna, Siemieńskiego, Hankiewicza, Mołdawska, Jasielska, Sanocka, Baleya, Gorlicka, Jankowska, Okińskiego i Wiślicka

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Potencjalni odbiorcy projektu

  • seniorzy
  • studenci
  • rodziny z dziećmi

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Bezpieczne ulice będą dostępne dla wszystkich non-stop. Latarnie będą się świecić w porze zimowej i wieczornej/nocnej.


Pełny opis projektu

Ścieżka przez zieleniec na północno-wschodnim rogu Dickensa i Grójeckiej powinna zostać doświetlona, by zapewnić bezpieczne i komfortowe warunki pieszym, zwłaszcza zimą i wieczorami.



Na ul. Skorochód-Majewskiego znajdują się obecnie dwa punktowe elementy uspokojenia ruchu (wyniesione przejścia dla pieszych). Brakuje jednak systemowego podejścia: ulica powinna zostać wyposażone w dodatkowe progi wyspowe, a na skrzyżowaniu z Dickensa powinno powstać mini-rondo, co poza poprawą bezpieczeństwa ułatwi włączanie się do ruchu z ulicy podporządkowanej.



Dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach: Baleya, Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej), Sanocka, Wiślicka, Siemieńskiego (od Archiwalnej do Dickensa), Archiwalna, Hankiewicza, Skorochód-Majewskiego (od Dickensa do Archiwalnej), Mołdawska (od Korotyńskiego do Pruszkowskiej), Jasielska (od Pruszkowskiej do Korotyńskiego), Gorlicka, Jankowska, Okińskiego. Jak dowodzą badania, takie rozwiązanie poprawia nie tylko warunki ruchu (brak konieczności jazdy okrężną drogi lub bardziej ruchliwymi ulicami), lecz również bezpieczeństwo na drogach (lepsza widoczność, ostrożniejsze zachowanie kierowców). W przypadku zmian oznakowania pionowego dotyczącego dopuszczalnej prędkości, znaki powinny mieć charakter strefowy.



Projekt został opracowany przy udziale słuchaczy Ochockiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Omega”.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt poprawi bezpieczeństwo na ulicach Rakowca, jak też zapewni bardziej komfortowe warunki ruchu mieszkańcom.



Dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerzystów na ulicach lokalnych pozwoli na wygodne dotarcie jednośladem do każdego punktu Rakowca bez konieczności jazdy po chodnikach i najbardziej ruchliwych ulicach dzielnicy.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Dwie latarnie parkowe (na przecięciach alejek) - 16 tys. zł



Projekty organizacji ruchu: 20 tys. zł



2 pojedyncze i 2 pary progów wyspowych - 6x3 tys. zł = 18 tys. zł.

Wyniesiona (przejezdna) wyspa centralna mini-ronda - 8,5 tys. zł



Zmiana oznakowania pionowego: 15 tys. zł

Separacja ruchu rowerowego na wlotach wybranych ulic w postaci ok. 10-metrowych odcinków kontrapasa dla rowerów, z powierzchnią pokrytą kolorem czerwonym - 15 x 1,5 tys. zł = 22,5 tys. zł


Całkowity koszt projektu: 100 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Latarnie wymagają energii, by się świeciły.

Szacunkowy koszt energii: 50 zł x 12 miesięcy = 600 zł/ rok


Całkowity koszt eksploatacji: 600,00 zł

Załączniki