Koordynator w dzielnicy Wola - zmiany z 2016-05-31 13:16:58
Powrót do projektu

Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Ogrodowej i Wroniej

status:


Obecne zagospodarowanie skrzyżowania Ogrodowej i Wroniej jest niebezpieczne i nieefektywne. Projekt pozwoli lepiej wykorzystać przestrzeń i poprawi bezpieczeństwo oraz warunki ruchu.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.984069108963
szerokość geograficzna: 52.237489924603

Dzielnica

Wola


Charakter projektu

Lokalny , Wola


Lokalizacja projektu

skrzyżowanie Ogrodowa/Wronia

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi

Potencjalni odbiorcy projektu

  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością
  • rodziny z dziećmi

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt ułatwi pokonywanie skrzyżowania i poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.


Pełny opis projektu

Obecnie na skrzyżowaniu ulic Ogrodowej i Wroniej wyznaczone są przejścia dla pieszych tylko przez 2 z 4 ramion skrzyżowania. Część krawężników jest obniżona, a część nie. Skrzyżowanie jest bardzo rozległe - średnica tarczy skrzyżowania wynosi ponad 20 m. Mimo, że w nowych biurowcach są parkingi podziemne, nielegalnie parkujące samochody zastawiają skrzyżowanie, chodniki i przejścia dla pieszych. Czasem także jeżdżą po chodniku, by objechać słupki, rozganiając pieszych. Piesi przeciskają się między zaparkowanymi samochodami i wychodzą zza nich na jezdnię, szukając możliwości przejścia. Jest to duże utrudnienie i zagrożenie w szczególności dla dzieci (kompletnie niewidocznych zza samochodu), rodziców z dziećmi w wózkach (którzy często muszą przejść spory kawałek po jezdni zanim znajdą między samochodami lukę umożliwiającą dostanie się z wózkiem na chodnik), osób starszych i niepełnosprawnych.



Proponuję uporządkowanie skrzyżowania poprzez wykonanie tzw. uszu Myszki Miki - poszerzeń chodników, zmniejszających rozmiar skrzyżowania. Szerokości wlotów powinny zostać dostosowane do warunków technicznych dróg publicznych - 5,5 m dla wlotów dwukierunkowych, 4,5 m dla wlotu jednokierunkowego (Ogrodowa od strony Żelaznej). Uporządkuje to ruch i ułatwi pieszym przekraczanie ulicy. Zmniejszenie rozmiaru skrzyżowania pozwoli też wygospodarować dodatkowe legalne miejsca parkingowe.

Wykonanie wyniesienia skrzyżowania.



Część powierzchni "uszu" można wykonać z ziemi zamiast nawierzchni twardej, w której można zasadzić niskie krzewy, a być może nawet drzewa. Dodatkowa zieleń przyuliczna byłaby bardzo pożądana, gdyż w tej część Woli brak dużych parków.



Przykłady rozwiązań "uszu" można zobaczyć w załączniku (Przyklady.pdf). Ze względu na konieczność uwzględnienia lokalizacji instalacji podziemnych, konkretne rozwiązanie może zostać wybrane na etapie opracowania dokumentacji technicznej.



W załączniku znajduje się również ilustracja stanu obecnego oraz schemat stanu docelowego (przejścia zostały na nim zaznaczone jedynie w celu wskazania miejsc, gdzie powinny zostać obniżone krawężniki - projekt nie przewiduje stosowania oznakowania, które ograniczałoby możliwości przechodzenia w innych miejscach).




Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt uporządkuje ruchu i poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu. Ułatwi wszystkim pieszym pokonywanie przejść, a szczególnie osobom niepełnosprawnym i z wózkami. Z punktu widzenia widoczności, projekt jest szczególnie istotny dla dzieci, które mogą być całkowicie niewidoczne zza samochodu zaparkowanego na skrzyżowaniu.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa ok. 200 m2 chodnika x 80 zł/m2 = 16000 zł.



Uzupełnienie brakujących słupków - ok. 20 szt. * 100 zł = 2000 zł Ewentualnie przebudowa kolidujących elementów odwodnienia Dokumentacja: 5000 zł



Wyniesienie tarczy skrzyżowania



Dokumentacja projektowa


Całkowity koszt projektu: 23 50 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki

  • StanObecny.jpg
  • Schemat.jpg
  • Przyklady.pdf