Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej - zmiany z 2020-08-24 15:36:21
Powrót do projektu

Domalujmy brakujące kontrapasy

status: Trwa ocenaDopuszczony do głosowania


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
(1) na ul. Poznańskiej między Hożą a Koszykową (360 m(odcinek od ul. Wilczej do ul. Pięknej),

(2) na Hożej między Marszałkowską a Poznańską (160 m), (3) na Wilczej między Poznańską a Marszałkowską (160 m), (4) na Emilii Plater między Noakowskiego a Wilczą (120 m), (5) na Mokotowskiej na północ od Pięknej (50 m(odcinek od ul. Marszałkowskiej do ul. Pięknej).
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Sieć śródmiejskich kontrapasów rowerowych jest niekompletna. W kilku miejscach brakuje kilkudziesięciometrowych odcinków, co wyklucza możliwość pełnego wykorzystywania ciągów ulic do przemieszczania się rowerem. Domalujmy je razem.
Opis projektu: Domalowanie brakujących odcinków kontrapasów
Wprowadzenie ruchu rowerowego w kierunku przeciwnym do obowiązującego dla pozostałych pojazdów:

(1) na ul. Poznańskiej między Hożą a Koszykową (360 m(odcinek od ul. Wilczej do ul. Pięknej),

(2) na Hożej między Marszałkowską a Poznańską (160 m), (3) na Wilczej między Poznańską a Marszałkowską (160 m), (4) na Emilii Plater między Noakowskiego a Wilczą (120 m), (5) na Mokotowskiej na północ od Pięknej (50 m). Razem 850 m kontrapasów. (odcinek od ul. Marszałkowskiej do ul. Pięknej).
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Obecnie nie da się legalnie przejechać Hożą Wilczą do Marszałkowskiej lub całą MokotowskąPoznańską. W rezultacie rowerzyści przejeżdżają nielegalnie lub są zmuszeni zejść z roweru i iść chodnikiem albo nadkładać drogi. Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia dla tych braków. Uzupełnienie ich pozwoli zamknąć siatkę dróg w dzielnicy, na których jest dopuszczony ruch rowerowy "pod prąd".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Wykonanie projektu organizacji ruchu dla ul. Poznańskiej – 5 000 zł

Zmiany w organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu) na ul. Poznańskiej – 10 000 zł

Wykonanie projektu organizacji ruchu dla ul. Wilczej – 5 000 zł

Wykonanie projektu budowlano-wykonawczego (skrzyżowanie ul. Wilcza – ul. Marszałkowska) – 20 000 zł

Przebudowa skrzyżowania (skrzyżowanie ul. Wilcza – ul. Marszałkowska) 200 m² – 54 000 zł

Przebudowa sygnalizacji świetlnej (skrzyżowanie ul. Wilcza – ul. Marszałkowska) – 25 000 zł

Zmiany w organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu) na ul. Wilczej – 20 000 zł

Koszt całkowity projektu – 139 000 zł brutto

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
139 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki