Koordynator w dzielnicy Wawer - zmiany z 2020-08-18 11:00:19
Powrót do projektu

Zakup narzędzi do prowadzenia zajęć z programowania w bibliotekach wawerskich - roboty i gry do nauki do programowania, maty edukacyjne i akcesoria

status: Dopuszczony do głosowania


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wawer
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Oddział Dziecięcy (Anin)

ul. Trawiasta 10, 04-618 Warszawa

2. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 25 (Falenica)

ul. Walcownicza 14, 04-921 Warszawa

3. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 26 (Wawer)

ul. Błękitna 32, 04-649 Warszawa

4. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 47 (Radość)

ul. Powojowa 2, 04-860 Warszawa

5. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 59 (Marysin Wawerski)

ul. Króla Maciusia 10, 04-526 Warszawa

6. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 82 (Miedzeszyn)

ul. Agrestowa 1, 04-894 Warszawa

7. Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 121 (Międzylesie)

ul. Żegańska 1, 04-713 Warszawa

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
lokalizacji: Udogodnienia dla niepełnosprawnych.

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt ma na celu poszerzenie oferty edukacyjnej wawerskich bibliotek - skierowanej

głównie dla dzieci i młodzieży - zapewniając młodym mieszkańcom bezpłatny dostęp do

nowoczesnych narzędzi związanych z nauką programowania. Zakup robotów umożliwi

zdobycie wiedzy z zakresu programowania podczas zajęć cyklicznych organizowanych dla

grup przedszkolnych, szkolnych, jak i osób prywatnych.
Opis projektu:
Projekt ma na celu zainteresowanie młodych czytelników bibliotek wawerskich ciekawą

ofertą edukacyjną, jaką jest nauka programowania w bibliotece. W związku z tym do

wszystkich filii Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Wawer, będą zakupione specjalne roboty

służące do nauki programowania, gry do nauki programowania oraz akcesoria pomocnicze

typu tablety, puzzle, maty edukacyjne.

Zajęcia będą odbywały się w tygodniu, od poniedziałku do piątku dla grup zorganizowanych

ze szkół oraz przedszkoli na podstawie wcześniejszych zapisów w godzinach otwarcia

bibliotek na terenie Wawra. Dla osób prywatnych i rodzin takie zajęcia będą prowadzone w soboty przez pracowników wawerskich bibliotek. Informacja o zapisach i wolnych terminach będzie dostępna na stronie głównej biblioteki oraz na tablicach ogłoszeń w poszczególnych filiach.

Zajęcia będą miały charakter cykliczny, tak, aby każde kolejne spotkanie poszerzało zdobyte

umiejętności, od podstawowej wiedzy na temat sterowania robotem za pomocą prostych

funkcji w aplikacji lub bezpośrednio na robocie, po programowanie przy pomocy specjalnego

programu na komputerze.

Planowany jest zakup różnych rodzajów robotów, dostosowanych zarówno dla dzieci w

wieku przedszkolnym, jak i dorastającej młodzieży.

Zajęcia programowania będą połączone z rozwijaniem zainteresowań czytelniczych ich

uczestników, ponieważ programowanie tras robotów będzie się odnosiło do znanych lektur,

bajek, opowieści, przedstawianych w atrakcyjnej formie za pośrednictwem teatrzyku

kamishibai, czy oryginalnych wydań znanych bajek w formie książek pop-up. Programowanie

robotów połączone z poznawaniem literatury będzie prowadzone przez bibliotekarzy.

Roboty oraz gry do programowania zostaną zakupione do wszystkich filii bibliotek

wawerskich.

W skład kosztorysu wejdzie:

25 x tabletów

25 x robot Photon w wersji edukacyjnej

6 x mat piankowych

6 x kompletów fiszek do ćwiczeń na macie

6 x Photon Magic Dongle

2 x zestaw po 6 sztuk ozobotów bit wraz z materiałami i 2 szt.

drewnianych puzzli do programowania

2 zestawy ozobotów Evo po 4 szt. z materiałami edukacyjnymi

Szkolenia dla bibliotekarzy Camp Robo: Programowanie gier i robotów w

SCRATCHU .
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Nauka programowania w bibliotekach wawerskich daje możliwość dzieciom i młodzieży

pogłębienia wiedzy zdobytej w placówkach oświatowych, ale i zdobycia nowych doświadczeń

w zakresie programowania różnych typów robotów. Biblioteka Publiczna w Wawrze stara się

przyciągać młodych czytelników oferując ciekawe zajęcia, które w różny sposób będą

przyczyniały się do promocji czytelnictwa. Projekt zakłada realizowanie zajęć cyklicznie i

formie bezpłatnej, co wpłynie na zaktywizowanie młodych mieszkańców Wawra i przełamie

barierę niechęci częstego korzystania z bibliotek.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • edukacja
  • kultura
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
W skład kosztorysu wejdzie:

25 x tabletów

25 x robot Photon w wersji edukacyjnej

6 x mat piankowych

6 x kompletów fiszek do ćwiczeń na macie

6 x Photon Magic Dongle

2 x zestaw po 6 sztuk ozobotów bit wraz z materiałami i 2 szt.

drewnianych puzzli do programowania

2 zestawy ozobotów Evo po 4 szt. z materiałami edukacyjnymi

Szkolenia dla bibliotekarzy Camp Robo: Programowanie gier i robotów w

SCRATCHU .

łączny koszt projektu: 60.000,00

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
60 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki