Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Białołęka - zmiany z 2020-06-19 15:07:17
Powrót do projektu
Widoczne, AKTYWNE PRZEJŚCIA dla pieszych na Tarchominie, Wiśniewie, Żeraniu, Zielonej Białołęce
status: ZgłoszonyTrwa ocena
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Świderska przy skrzyżowaniu z Maciejewskiego
2. Świderska przy skrzyżowaniu z Gębicką ( przejście przy liceum Van )
3. Świderska przy Moście Północnym (najbardziej niebezpieczne miejsce na Białołęce, zjazd z mostu) 4. Myśliborska przy numerze 53 ( skrzyżowanie ze Świderską i Obrazkową, przy moście Północnym). 5
4. Myśliborska przy skrzyżowaniu z Kasztanową (obok przedszkola nr 428) 6. Kasztanowa przy skrzyżowaniu z Portową 7. Krzyżówki ( przy żłobku i orliku) 8. Klasyków przy skrzyżowaniu z Fletniową (przy kościele) 9. Kołacińska przy skrzyżowaniu z Fleminga 10. Żywiczna przy skrzyżowaniu z Podróżniczą (przy szkole podstawowej nr 257) 11. Żywiczna przy skrzyżowaniu z Fortel (przy szkole podstawowej nr 257) 12. Fleminga, w okolicy nr 46 13. Fleminga przy skrzyżowaniu z Kołacińską 14. Fleminga przy skrzyżowaniu z K. Pułaskiego 15. Ostródzka skrzyżowanie z Hemara (przy szkole podstawowej nr 368)
2. Świderska przy skrzyżowaniu z Gębicką ( przejście przy liceum Van )
3. Świderska przy Moście Północnym (najbardziej niebezpieczne miejsce na Białołęce, zjazd z mostu) 4. Myśliborska przy numerze 53 ( skrzyżowanie ze Świderską i Obrazkową, przy moście Północnym). 5
4. Myśliborska przy skrzyżowaniu z Kasztanową (obok przedszkola nr 428) 6. Kasztanowa przy skrzyżowaniu z Portową 7. Krzyżówki ( przy żłobku i orliku) 8. Klasyków przy skrzyżowaniu z Fletniową (przy kościele) 9. Kołacińska przy skrzyżowaniu z Fleminga 10. Żywiczna przy skrzyżowaniu z Podróżniczą (przy szkole podstawowej nr 257) 11. Żywiczna przy skrzyżowaniu z Fortel (przy szkole podstawowej nr 257) 12. Fleminga, w okolicy nr 46 13. Fleminga przy skrzyżowaniu z Kołacińską 14. Fleminga przy skrzyżowaniu z K. Pułaskiego 15. Ostródzka skrzyżowanie z Hemara (przy szkole podstawowej nr 368)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Dane projektu
Skrócony opis projektu:
Aktywne przejście dla pieszych to m.in. system lamp LED-owych zamontowanych przy pasach, ostrzegający kierowców o zbliżaniu się pieszego do pasów.
Opis projektu:
Aktywne przejście dla pieszych składa się z czujników ruchu, punktowych elementów odblaskowych, biało-czerwonych pasów, znaków drogowych z lampami LED i nawierzchni antypoślizgowej.
Co istotne, wszystkie te elementy aktywują się tylko w momencie, gdy do przejścia zbliża się pieszy. Dzięki temu kierowca odpowiednio wcześnie otrzymuje sygnał, że w pobliżu coś się dzieje.
W ten sposób oznakowane przejście jest lepiej oświetlone, bardziej widoczne i bezpieczne.
Co istotne, wszystkie te elementy aktywują się tylko w momencie, gdy do przejścia zbliża się pieszy. Dzięki temu kierowca odpowiednio wcześnie otrzymuje sygnał, że w pobliżu coś się dzieje.
W ten sposób oznakowane przejście jest lepiej oświetlone, bardziej widoczne i bezpieczne.
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Projekt ma wpływ na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Aktywne przejście jest lepiej oświetlone, bardziej widoczne i bezpieczne. Jest zaletą zarówno dla pieszych, jak i kierowców.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu:
- komunikacja publiczna i drogi
- przestrzeń publiczna
- zdrowie
Potencjalni odbiorcy projektu:
- dzieci
- młodzież
- dorośli
- seniorzy
- osoby z niepełnosprawnością
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu:
Z uzyskanych informacji z Wydziału Sygnalizacji Zarządu Dróg Miejskich, wynika że zarządca posiada już w swoim utrzymaniu kilkanaście aktywnych przejść dla pieszych na terenie dróg Warszawy.
Całkowity koszt wykonania w systemie Projektuj i Buduj wyniósł ok. 86.000 zł (brutto) = 70.000 (netto) dla jednego przejścia dla pieszych.
Biorąc pod uwagę ilość lokalizacji jakie zostało pozytywnie zaopiniowane przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, szacunkowy (łączny) koszt może wynieść: ok. 345.000 zł (dla 4 lokalizacji)
Całkowity koszt wykonania w systemie Projektuj i Buduj wyniósł ok. 86.000 zł (brutto) = 70.000 (netto) dla jednego przejścia dla pieszych.
Biorąc pod uwagę ilość lokalizacji jakie zostało pozytywnie zaopiniowane przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, szacunkowy (łączny) koszt może wynieść: ok. 345.000 zł (dla 4 lokalizacji)
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 700
345 000,00 zł
Dokumenty
Załączniki