Autor projektu - zmiany z 2021-01-25 22:54:09
Powrót do projektu

Bezpieczna i zielona przestrzeń dla pieszych i rowerzystów przy PKP Stadion

status: Zgłoszony


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Okolice ulicy Jana Zamojskiego i alei Zielenieckiej, ulica Jagiellońska przy ulicy Marcinkowskiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Okolice stacji PKP Stadion

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt zakłada budowę trasy rowerowej od Metra Stadion Narodowy do Alei Wedla, rozpłytowanie placu przed stacją kolejową PKP Stadion, posadzenie nowych drzew i krzewów oraz budowę chodników w miejscach, gdzie ich obecnie brakuje.
Opis projektu:
Projekt "Bezpieczna i zielona przestrzeń dla pieszych i rowerzystów przy PKP Stadion" zakłada:

- Budowę brakującego odcinka trasy dla rowerów pomiędzy stacją PKP Stadion i aleją Wedla.

- Rozpłytowanie placu przed stacją kolejową PKP Stadion

- Posadzenie nowych drzew i krzewów

- Montaż ławek z oparciem na placu przed stacją PKP Stadion

- Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego U-12c wzdłuż jezdni

- Wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych

- Budowa wyniesionych przejść dla pieszych przy PKP Stadion

- Wybudowanie chodników w miejsce istniejących przedeptów, w strefie dojścia między przystankiem aleja Zieleniecka i stacją PKP Stadion (jak na załączonym rysunku).

- Wybudowanie brakującego chodnika po południowej stronie ulicy Jagiellońskiej przy ulicy Marcinkowskiego

- Wykonanie niezbędnych projektów tras rowerowych oraz placu przed stacją
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Budowa tras rowerowych zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów. Część użytkowników decyduje się na nielegalny przejazd po chodniku wzdłuż ulicy Zamojskiego i znajdującego się tam targowiska, inni jadą ulicą, a potem niebezpiecznym pięciopasmowym fragmentem ulicy Targowej.



Na placu przy PKP Stadion kierowcy nielegalnie parkują i driftują na miejskim placu przy stacji kolejowej. Jest to bardzo niebezpieczne i powoduje uciążliwy hałas dla okolicznych mieszkańców. Interwencje służb porządkowych są krótkotrwale skuteczne i wymagane są rozwiązania infrastrukturalne. Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego U-12c wzdłuż jezdni oraz rozpłytowanie placu uniemożliwią łamanie przepisów i tworzenie zagrożenia dla pieszych.



Wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo pieszych. Obecnie przedept istnieje po obu stronach jezdni (widoczny jest nawet na zdjęciach lotniczych, dostępnych np. na mapie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy) i nie ma przejścia dla pieszych pomiędzy jego dwoma częściami.



Budowa wyniesionych przejść dla pieszych poprawi bezpieczeństwo pieszych i ich komfort oraz ukróci nielegalne wyścigi na Błoniach Stadionu Narodowego, bo jest funkcjonalną alternatywą dla progów zwalniających. Przy dużym natężeniu ruchu jakie jest widoczne w tamtej okolicy jedynie przy okazji wydarzeń na Stadionie Narodowym wyniesione przejścia poprawią również komfort pieszych, bo nie będą musieli oni przeciskać się na drugą stronę jezdni pomiędzy autami, które często wjeżdżają na przejścia.



Zieleń, która tam się pojawi sprawi, że przestrzeń ta będzie bardziej atrakcyjna dla mieszkańców i przystosowana do zmian klimatycznych (cień, mała retencja, filtrowanie powietrza).



Chodniki w miejscu przedeptów poprawi komfort przesiadających się z autobusów i tramwajów na pociąg lub metro. Chodnik na ulicy Jagiellońskiej umożliwi wygodne przejście z Pragi Północ do stacji metra i stacji kolejowej.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 248 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • Załącznik 1.png
  • Chodnik Jagiellońska.png
  • Zrzut ekranu 2021-01-25 225315.png