Autor projektu - zmiany z 2021-01-23 19:55:27
Powrót do projektu

Uzupełnienie sieci dróg rowerowych

status: Zgłoszony


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wawelska (strona południowa), Al. Wilanowska (Bukowińska - Potoki), Widoczna, Wał Miedzeszyński przy ul. Bysławskiej, Grochowska (po stronie południowej Komorska - Dęblińska), Grochowska (Dęblińska - Rondo Mościckiego) Rodziewiczówny pomiędzy Łukowską a Grochowską, Modlińska (Płochocińska - Duninów), pas drogowy Łukowskiej (Omulewska - Filomatów - Park Znicza), łącznik Witolińska Dęblińska, działka 84 z obrębu 4-11-23 w rejonie Zabraniecka i Chemicznej, Czwartaków (Żołnierska - Zesłańców), Kawęczyńska, Białostocka, Ostrobramska (w rejonie salonu samochodowego od Ronda Mościckiego) budowa drogi rowerowej w miejsce ciągu pieszo-rowerowego, Solec przy Pomniku Sapera, Kijowska (al. Tysiąclecia - Targowa), Powstańców Śląskich (pod budynku nr 123 do Morcinka), Trasa Siekierkowska (fragmenty: przy ZUS i od mostu do Sanktuarium), Fieldorfa (Abrahama – Wał Miedzeszyński), Świderska (Porajów - Ćmielowska), Wał Miedzeszyński (Trasa Siekierkowska - Fieldorfa), Al. Jana Pawła II (Rondo Radosława - Al.. WP strona zachodnia), Al. Solidarności (pomiędzy Targową a Szwedzką), Jagiellońska, Przy Bażantarni, Kulskiego, Pileckiego , Stryjeńskich, Dolina Służewiecka, Fieldorfa
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.
Opis projektu:
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych, tam gdzie bywają konflikty z pieszymi lub jest obecnie słaba nawierzchnia.



W ramach projektu planowana jest budowa dróg rowerowych na ulicach:

- Wawelskiej, strona południowa (oznaczenie jako CPR, plus ew przejazdy, bez przebudowy chodnika) 1000 metrów 200 000 zł

- Al. Wilanowskiej od infrastruktury odchodzącej od Bukowińskiej do infrastruktury w ul. Potoki wraz z kontraruchem na jezdni serwisowej 300 metrów 250 000 zł

- Widocznej od przejazdu z istniejącego ciągu pieszo-rowerowego z wykrzystaniem jezdni serwisowej do prowadzenia ruchu na zasadach ogólnych i dalej do istniejącego mostku lub do Lucerny do nieoznakowanego ciągu pieszo-rowerowego w ul. Mrówczej; budowa przy PKP Anina wiązać się będzie korektami przy Lucerny) 450 m 250 000 zł

- Wale Miedzeszyńskim pomiędzy ciągiem pieszo-rowerowym w ul. Bysławskiej a istniejącą infrastrukturą wybudowaną przez ZMID na Wale Miedzeszyńskim 550 metrów 300 000 zł

- Grochowskiej po stronie południowej (odc. Komorska - Dęblińska poprzez przeniesienie parkowania na zewnętrzny pas ruchu i budowie drogi rowerowej w miejscy obecnych miejsc parkingowych, a od ostatniego budynku w pierzei budowa drogi rowerowej przez teren zieleni) 800 metrów, 874 000 zł

- Grochowskiej (Dęblińska - Rondo Mościckiego) 950 metrów 600 000 zł

- Chałubińskiego (odc. Nowogrodzka - Wawelska) po stronie zachodniej jako kontynuacja drogi rowerowej a Al. Jana Pawła II około 700 metrów 300 000 zł

- Al. Jerozolimskie po stronie północnej pomiedzy Al. Jana Pawła II a Towarową z wykorzystaniem istniejącego chodnika asfaltowego, przewiduje się prace jedynie przy budynku nad torami w rejonie Żelaznej poprzez zabudowę schodów (poszerzenie przestrzeni do wykorzystania dla drogi dla rowerów) i przejazd przy Pl. Zawiszy na zasadzie wspólnej blendy, około 700 metrów 120 000 zł

- Modlińska (Płochocińska - Duninów) 320 metrów 200 000 zł

- łącznik Omulewska - Filomatów - Park Znicza 30 metrów 30 000 zł

- łącznik Witolińska Dęblińska 35 metrów 30 000 zł

- na terenie Centrum Lokalnego Targówka Fabrycznego (odc. Zabraniecka – Chemiczna) 150 metrów 120 000 zł

- Czwartaków (Żołnierska - Zesłańców) 170 metrów 100 000 zł

- Kawęczyńskiej (pas dla rowerów gładki - przeniesienie nawierzchni gładkiej w miejsce poruszania się pojazdów, a kocich łbów na miejsce gdzie parkują pojazdy) 100 000 zł

- Białostocka - wybudowanie włączeń z ulic poprzecznych (Tarchomińskiej i Nieporęckiej) do drogi rowerowej i przejazdów na skrzyżowaniu z Grodzieńską oraz włączenia przy Markowskiej (jazda na wprost) 100 000

- Ostrobramskiej (w rejonie salonu samochodowego od Ronda Mościckiego) budowa drogi rowerowej w miejsce ciągu pieszo-rowerowego 200 000 zł.

- Jagiellońskiej po stronie wschodniej pomiędzy Rondem Starzyńskiego a Brechta z wykorzystaniem jezdni serwisowych do kontraruchu 300 000 zł

- Fieldorfa po stronie wschodniej pomiędzy Umińskiego a Bora-Komorowskiego 200 000 zł.

- Fieldorfa po stronie wschodniej jako przedłużenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy Kanałem a Jana-Nowaka Jeziorańskiego 200 000 zł.

- Kijowska pomiędzy al. Tysiąclecia i Brzeską oraz między Brzeską a Targową po stronie północnej 730 metrów 350 000 zł (po realizacji buspasa, ruch rowerów na zasadach ogólnych jest utrudniony)

- na przedłużeniu ul. Kulskiego do parku Żołnierzy Radzieckich 100 000 zł.

- łącznika przy Pileckiego od Puławskiej do Janowskiego,

- łącznika przy Stryjeńskich od Belgradzkiej do Kazury,

- łącznika po stronie zachodniej ul. Dolina Służewiecka w rejonie przystanku przy skrzyżowaniu z al. Wilanowską

- łącznika po stronie wschodniej ul. Dolina Służewiecka i Fosa w rejonie mostku

- budowie rampy rowerowej przy Pomniku Sapera 50 000 zł (główny wjazd z mostu Łazienkowskiego do centrum miasta)



Ponadto zaplanowano modernizację dróg rowerowych

- Powstańców Śląskich (pod budynku nr 123 do Morcinka) 350 metrów wraz z chodnikiem 250 000 zł

- Trasa siekierkowska (fragmenty: przy ZUS i od mostu do Sanktuarium) około 800 metrów, 300 000 zł

- Fieldorfa (Abrahama – Wał Miedzeszyński) 800 metrów, 400 000 zł

- Świderska (Porajów - Ćmielowska modernizacja) 850 metrów 410 000 zł

- Wał Miedzeszyński (Trasa Siekierkowska - Fieldorfa modernizacja) 630 metrów 300 000 zł

- Al.. Jana Pawła II (modernizacja Rondo Radosława - Al.. WP strona zachodnia) 100 000 zł

- Al. Solidarności (pozostałe fragmenty pomiędzy Targową a Szwedzką) 200 000 zł

- Przy Bażantarni od Stryjeńskich do Telekiego 100 000 zł
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Infrastruktura rowerowa jest w Warszawie niespójna. Warto, aby tworzyła sieć, po której można bez problemów jeździć rowerem. Wybrane ulice charakteryzują się dużym ruchem samochodowym, na których rowerzyści mogą odczuwać dyskomfort. Wybrane do modernizacji odcinki były projektowane przed wprowadzeniem standardów projektowych. Modernizacja powinna wyeliminować konflikty pomiędzy rowerzystami a pieszymi, jednocześnie poprawiając jakość nawierzchni dróg rowerowych (asfalt) i chodników, o ile ich stan jest niezadowalający.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 614 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • uzupelnienie sieci drog.pngpdf
  • uzupelnienie sieci drog.pdfpng