Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2021-05-26 10:37:20
Powrót do projektu

Nowe drogi dla rowerów

status: Trwa ocenaDopuszczony do głosowania


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1. Praga-Południe: ul. Fieldorfa, al. Wedla, Al. Stanów Zjednoczonych;

2. Ursynów: ul. Płaskowickiej;

3. Białołęka: ul. Światowida
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt zostanie zrealizowany w przedmiotowych lokalizacjach:

1) Budowa drogi dla rowerów: wschodnia strona Fieldorfa (od Umińskiego do Nowaka-Jeziorańskiego);

2) Budowa drogi dla rowerów: Światowida (Ćmielowska - Mehoffera przy bazarku - połączenie infrastruktury wybudowanej fragmentarycznie przez Tramwaje Warszawskie);

3) Budowa drogi dla rowerów: Filipiny Płaskowickiej (od Lanciego do Pileckiego nad tunelem);

4) Budowa drogi dla rowerów: al. Stanów Zjednoczonych (odcinek Grenadierów - Garibaldiego po stronie zachodniej wraz z nowym chodnikiem);

5) Remont i oznakowanie al. Wedla jako ciąg pieszo-rowerowego wraz z budową łączników dla rowerów;

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.
Opis projektu:
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych tam gdzie bywają konflikty z pieszymi lub jest obecnie słaba nawierzchnia.



W ramach projektu planowana jest:

Projekt zostanie zrealizowany w przedmiotowych lokalizacjach:

1) Budowa drogi dla rowerów: wschodnia strona Fieldorfa (od Umińskiego do Nowaka-Jeziorańskiego);

2) Budowa drogi dla rowerów: Światowida (Ćmielowska - Mehoffera przy bazarku - połączenie infrastruktury wybudowanej fragmentarycznie przez Tramwaje Warszawskie);

3) Budowa drogi dla rowerów: Filipiny Płaskowickiej (od Lanciego do Pileckiego nad tunelem);

4) Budowa drogi dla rowerów: al. Stanów Zjednoczonych (odcinek Grenadierów - Garibaldiego po stronie zachodniej wraz z nowym chodnikiem);

5) Remont i oznakowanie al. Wedla jako ciąg pieszo-rowerowego wraz z budową łączników rowerów;







Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Infrastruktura rowerowa jest w Warszawie niespójna. Warto, aby tworzyła sieć, po której można bez problemów jeździć rowerem. Wybrane ulice charakteryzują się dużym ruchem samochodowym, na których rowerzyści mogą odczuwać dyskomfort. Wybrane do modernizacji odcinki były projektowane przed wprowadzeniem standardów projektowych. Modernizacja powinna wyeliminować konflikty pomiędzy rowerzystami a pieszymi, jednocześnie poprawiając jakość nawierzchni dróg rowerowych (asfalt) i chodników, o ile ich stan jest niezadowalający.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
1) Budowa drogi dla rowerów: wschodnia strona Fieldorfa (od Umińskiego do Nowaka-Jeziorańskiego): 1 331 800 zł;

2) Budowa drogi dla rowerów: Światowida (Ćmielowska - Mehoffera przy bazarku - połączenie infrastruktury wybudowanej fragmentarycznie przez Tramwaje Warszawskie): 495 000 zł;

3) Budowa drogi dla rowerów: Filipiny Płaskowickiej (od Lanciego do Pileckiego nad tunelem): 2 170 000 zł;

4) Budowa drogi dla rowerów: al. USA (odcinek Grenadierów - Garibaldiego po stronie zachodniej wraz z nowym chodnikiem): 495 000 zł

5) Remont i oznakowanie al. Wedla jako CPR: 1 117 739 zł

suma: 5 609 539 zł;
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 609 539,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • 668 fieldorfa usa wedla.png
  • 668 plaskowickiej.png
  • 668 tarchomin.png