Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2021-05-28 09:11:53
Powrót do projektu
Wygodne drogi dla rowerów
status: ZgłoszonyDopuszczony do głosowania
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulice: Aleje Jerozolimskie (Popularna - Sokołowskiego "Grzymały"), Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza), łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową; Rembielińska.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Dane projektu
Skrócony opis projektu:
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach w całej Warszawie o brakujące odcinki oraz modernizacje istniejących dróg rowerowych w celu uzyskania spójnego rowerowego systemu transportowego.
Opis projektu:
Projekt polega na uzupełnieniu dróg rowerowych w wybranych lokalizacjach o brakujące odcinki i modernizacje istniejących dróg rowerowych tam gdzie bywają konflikty z pieszymi lub jest obecnie słaba nawierzchnia.
W ramach projektu planowana jest budowa dróg rowerowych na następujących ulicach:
- łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową
Ponadto zaplanowano modernizację dróg rowerowych na następujących ulicach:
- Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza)
- Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów)
- Rembielińska pomiędzy granicą robót metra a Bartniczą z zastosowaniem separatorów parkingowych w zatoce przy Galerii Rembielińska, 550 metrów
- Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca - Popularna z poszerzeniem i uwzględnieniem dwukierunkowego ruchu tam, gdzie to możliwe)
W ramach projektu planowana jest budowa dróg rowerowych na następujących ulicach:
- łącznik ulicy Długiej w Wesołej z ulicą Grzybową
Ponadto zaplanowano modernizację dróg rowerowych na następujących ulicach:
- Al. Jana Pawła II (odc.Nowolipki – Anielewicza)
- Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów)
- Rembielińska pomiędzy granicą robót metra a Bartniczą z zastosowaniem separatorów parkingowych w zatoce przy Galerii Rembielińska, 550 metrów
- Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca - Popularna z poszerzeniem i uwzględnieniem dwukierunkowego ruchu tam, gdzie to możliwe)
Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu:
Infrastruktura rowerowa jest w Warszawie niespójna. Warto, aby tworzyła sieć, po której można bez problemów jeździć rowerem. Wybrane ulice charakteryzują się dużym ruchem samochodowym, na których rowerzyści mogą odczuwać dyskomfort. Wybrane do modernizacji odcinki były projektowane przed wprowadzeniem standardów projektowych. Modernizacja powinna wyeliminować konflikty pomiędzy rowerzystami a pieszymi, jednocześnie poprawiając jakość nawierzchni dróg rowerowych (asfalt) i chodników, o ile ich stan jest niezadowalający.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu:
- komunikacja publiczna i drogi
- przestrzeń publiczna
- sport
Potencjalni odbiorcy projektu:
- młodzież
- dorośli
- seniorzy
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu:
al. Jana Pawła (Anielewicza – Nowolipki) – remont – 376 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 320 m x 2 m x 400 zł/m2 = 256 000 zł
Remont chodnika na fragmentach o zmienianej geometrii: 200 m2 x 400 zł/m2 = 80 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
budowa chodnika i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Długiej do ul. Grzybowej – 290 000 zł, w tym:
Roboty drogowe: 210 000 zł
Budowa oświetlenia: 70 000 zł
Aktualizacja dokumentacji projektowej: 10 000 zł
Rembielińska (granica robót II linii metra – Wyszogrodzka/Bartnicza) – remont z zastosowaniem separatorów parkingowych wzdłuż Galerii Rembielińska, ograniczających blokowanie chodnika przez zwisy pojazdów – 600 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 370 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 370 000 zł
Remont chodnika na odcinku z kostki betonowej: 200 m x 1,5 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
Separatory parkingowe: 60 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca – Popularna) – remont z poszerzeniem i wprowadzeniem dwóch kierunków ruchu tam, gdzie to jest możliwe – 2 840 000 zł, w tym:
Remont z poszerzeniem drogi dla rowerów: 2 100 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 2 100 000 zł
Remont chodnika przylegającego do drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Odtworzenie zieleni: 50 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 150 000 zł
Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów) – remont – 885 000 zł, w tym:
Remont chodnika: 250 m x 3 m x 400 zł/m2 = 300 000 zł
Remont drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Odtworzenie zieleni: 15 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
RAZEM: 4 991 000 zł
Remont drogi dla rowerów: 320 m x 2 m x 400 zł/m2 = 256 000 zł
Remont chodnika na fragmentach o zmienianej geometrii: 200 m2 x 400 zł/m2 = 80 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
budowa chodnika i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Długiej do ul. Grzybowej – 290 000 zł, w tym:
Roboty drogowe: 210 000 zł
Budowa oświetlenia: 70 000 zł
Aktualizacja dokumentacji projektowej: 10 000 zł
Rembielińska (granica robót II linii metra – Wyszogrodzka/Bartnicza) – remont z zastosowaniem separatorów parkingowych wzdłuż Galerii Rembielińska, ograniczających blokowanie chodnika przez zwisy pojazdów – 600 000 zł, w tym:
Remont drogi dla rowerów: 370 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 370 000 zł
Remont chodnika na odcinku z kostki betonowej: 200 m x 1,5 m x 400 zł/m2 = 120 000 zł
Separatory parkingowe: 60 000 zł
Odtworzenie zieleni: 10 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
Aleje Jerozolimskie (po obu stronach odc. Śmigłowca – Popularna) – remont z poszerzeniem i wprowadzeniem dwóch kierunków ruchu tam, gdzie to jest możliwe – 2 840 000 zł, w tym:
Remont z poszerzeniem drogi dla rowerów: 2 100 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 2 100 000 zł
Remont chodnika przylegającego do drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Odtworzenie zieleni: 50 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 150 000 zł
Aleje Jerozolimskie (odc. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Grzymały-Sokołowskiego, około 600 metrów) – remont – 885 000 zł, w tym:
Remont chodnika: 250 m x 3 m x 400 zł/m2 = 300 000 zł
Remont drogi dla rowerów: 650 m x 2 m x 400 zł/m2 = 520 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 10 000 zł
Odtworzenie zieleni: 15 000 zł
Czasowa organizacja ruchu: 20 000 zł
Dokumentacja projektowa: 20 000 zł
RAZEM: 4 991 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 991 000,00 zł
Dokumenty
Załączniki